آشنایی با کش مینی لوپ و اموزش تمرینات خانگی
10
اردیبهشت 1402
0 نظر

آشنایی با کش مینی لوپ و اموزش تمرینات خانگی

کش مینی لوپ ورزشی یک باند ورزشی برای تمرینات کششی و انقباضی است . از این وسیله برای تقویت و کشش عضلات استفاده می شود .

کش مینی لوپ چیست؟

یک کش ورزشی بسیار عالی برای انجام طیف گسترده ای از حرکات کششی و انقباضی. در واقع از این کش برای تقویت و کشش های عضلانی استفاده می کنند. کش‌های مینی لوپ در واقع یکی از انواع کش‌های پیلاتس بوده که برای افراد مبتدی تا حرفه ای گزینه مناسبی است. این کش‌ها قابل حمل بوده و می توانید به راحتی آن را در گوشه ای از ساک مسافرتی و یا کوله پشتی خود قرار دهید. کش‌های بدنسازی دیگر از وسایل رایج بدنسازی است. درست مثل دمبل. برای افرادی که یوگا یا پیلاتس کار می‌کنند داشتن این نوع کش‌ها از واجبات است. اما برای بقیه رشته‌ها هم این کش‌ها می توانند بسیار مفید باشند. بالأخص اینکه برای دمبل‌ها شما قابلیت حمل و نقل آن را ندارید و اگر می‌خواهید در جایی که به وزنه دسترسی ندارید تمرین کنید وجود این کش‌ها به شما اطمینان خاطر می‌دهد که کیفیت تمرین شما همچنان به خوبی دمبل‌ها حفظ شود. کش مینی لوپ دارای رنگ های متفاوتی است. در اصل این رنگها هر کدام یک سطح مقاومتی بخصوص را در اختیار شما قرار می دهند. و با احتساب 8 رنگ موجود، ما با 8 سطح متفاوت مقاومتی مواجه هستیم.

سطح مقاومتی هر رنگ از کش های مینی لوپ:

کش مینی لوپ پارچه‌ای چیست؟

کش مینی لوپ پارچه ای یکی از کوچک ترین لوازم جانبی ورزشی است که به هنگام تمرین در باشگاه ها معمولا استفاده می شود. البته کش مینی لوپ پارچه ای تنها جنبه نمایش و تزیین ندارد، و می تواند یک ابزار بسیار موثر و کاربردی باشد. با استفاده از این ابزار، کش مینی لوپ پارچه ای، بسیاری ارز تمرینات بدنسازی را می توانید به راحتی در هرمکانی، حتی بدون اینکه نیاز به باشگاه داشته باشید، انجام دهید. به این ترتیب ارزش این وسیله ورزشی حتی می تواند در حد یک باشگاه بدنسازی مجهز باشد. مهمترین تمریناتی که با استفاده از کش مینی لوپ پارچه ای میتوانید داشته باشید، تمرینات قدرتی هستند. البته کسانی که ورزش های هوازی را ترجیح می دهند، مانند شنا یا دویدن، از این ابزار برای گرم کردن قبل از تمرین اصلی استفاده می کنند.

معرفی چند مدل کش مینی لوپ

کش مینی لوپ لیوآپ

این کش دارای 3 مقاومت است که به ترتیب رنگ نارنجی سبک و رنگ سبز متوسط و رنگ نارنجی مقاومت شبک میباشد. کش لوپ لیوآپ يك محصول با كيفيت براي انجام تمرينات قدرتي برای پاها و دست هامي باشد.اين كش در ورزش هايي همچون پيلاتس و كراس فيت و آمادگي جسماني و فيتنس كاربرد فراوان دارند.کش لوپ لیوآپ برای اهداف مختلف استفاده می شود مخصوصا عضلات پایین تنه، که باعث افزایش قدرت، تعادل و انعطاف پذیری می شود.

این کش ها یک راه موثر و کارآمد برای تقویت عضلات هستند و دارای مزایایی همچون راحتی در حمل محصول و برطرف کردن نیاز به اتصال، مانند کش های سنتی می باشد. این کش ها ایده ال برای تمرینات شدید، کشش، بازسازی آسیب های پا، زانو و باسن می باشند.

کش مینی لوپ تراباند

از این کش در تمرینات یوگا، پیلاتس و در فیزیوتراپی ها استفاده می شود. کش مینی لوپ از جنس لاتکس با کیفیت ساخته شده که در برابر شدیدترین تمرینات مقاوم است.با این کش می توانید تمرینات مخصوص پا را نیز انجام بدهید و عضلات ران، همسترینگ و دوقلوها را هم تقویت کنید. تمرین با کش های مینی لوپ برای کسانی که دارای آسیب دیدگی در ناحیه کمر و پا هستند نیز قابل استفاده می باشد.

کش پارچه ای مینی لوپ گلدن استار مجموعه 3 عددی (اصل)

کش پارچه ای مینی لوپ گلدن استار مجموعه 3 عددی معرفی شده از جنس پارچه کشی بسیار مستحکم و قدرتی با دوخت بسیار تمیز و زیبا برای افرادی تهیه شده که قصد دارند در ورزش پیلاتس کراسفیت بدنسازی و .. از کش پا بسیار مستحکم و با دوام از جنس نخ قوی با قطر مناسب استفاده کنند. «کش پارچه ای مینی لوپ گلدن استار مجموعه 3 عددی» متناسب با تمرین شما در 3 حالت‌ کشسانی متفاوت عرضه شده است. این نوع کش برای تمرینات سبک,متوسط و سنگین مناسب است و به‌راحتی حالت کشسان ندارد. همچنین با کنترل فشاری که به بدن‌تان وارد می‌شود می‌تواند به افزایش قدرت، سرعت و استقامت کمک کند. استفاده از «کش پارچه ای مینی لوپ گلدن استار مجموعه 3 عددی» به‌خاطر حمل آسان، کاربری ساده قابل شستشو بودن و عدم نیاز به صرف زمان و انرژی جهت آماده‌سازی‌اش، به وسایل سنگین بدن‌سازی ترجیح داده می‌شوند.

۵ فایده‌‌ی مهم تمرین کردن با کش‌های ورزشی

۱. بهترین گزینه برای زمانی هستند که نمی‌توانید به باشگاه‌های ورزشی بروید

۲. با استفاده از کش‌های ورزشی می‌توانید نیروی ماهیچه‌ها را به طور چشمگیری افزایش دهید

۳. بهترین راه‌حل برای کسانی هستند که زندگی کم‌تحرکی دارند

۴. کش‌های ورزشی برای تمرین‌های توان‌بخشی و مقابله با آرتروز عالی هستند

۵. می‌توانند به کارکرد بهتر لگن هم کمک کنند

آموزش تمرینات کش مینی لوپ در خانه

لگ ‌بک از عقب

حرکت را به صورت چهار دست و پا و در حالی که باند کشی در قسمت میانی کف دو پا قرار دارد شروع کنید. پای راست را مستقیم به سمت عقب ببرید مثل اینکه می خواهید به سمت عقب لگد بزنید. عضلات شکم و پهلو را درگیر کنید تا از قوس برداشتن کمر جلوگیری شود. به حالت ابتدایی بازگردید و حرکت را برای جهت مخالف دوباره تکرار کنید.

داخل ران

حرکت را در حالی که باند کشی را دور قسمت پایین زانو دو پا قرار داده اید شروع کنید. از سمت چپ روی زمین دراز بکشید، زانوها را روی هم قرار دهید و به حالت ۹۰ درجه خم کنید. آرنج چپ زیر شانه چپ قرار بگیرد و دست راست روی ران بالایی.

ران‌ها را از روی زین بلند کنید تا بردن از شانه تا زانو در یک خط مستقیم قرار بگیرد. هسته بدن را منقبض و ران‌ها را ثابت نگه دارید. زانوی راست را مانند باز شدن در صدف از زانوی چپ فاصله دهید و سپس دوباره به آرامی به حالت ابتدایی باز گردانید. سپس برای جهت دیگر حرکت را تکرار کنید.

اسکوات راه رفتنی

باند کشی را دور مچ پاهایتان قرار دهید. بایستید و پاهایتان را از عرض ران‌ها بازتر کنید. باسن به سمت عقب قرار بگیرد و زانوهایتان را خم کنید. سپس به حالت اسکوات پایین بیایید. آرنج‌هایتان را خم کنید و دست‌ها را در جلوی قفسه سینه به همدیگر قلاب کنید تا تعادلتان حفظ شود. تا جایی‌که باند کشی اجازه می‌دهد به جلو گام بردارید.سپس پای دیگر را جلو بیاورید. این کار را تا چهار گام به جلو و سپس چهار گام به عقب تکرار کنید. همین‌طورکه جلو می‌روید روی پاشنه پاها فرود بیایید. زمانی‌که به عقب می‌روید با انگشتان پا این کار را انجام دهید.

کیک ساید ایستاده

در حالی که کش دور مچ پای شما قرار دارد، ایستاده و یک دست خود را به دیوار تکیه داده و دست دیگر را روی کمر خود قرار دهید. پاها به اندازه عرض شانه از جانب باز شوند.پایی که بالاتر قرار دارد را به صورت افقی باز کنید. ۳ ثانیه مکث کرده و سپس به حالت اولیه باز گردید.در حین انجام حرکت، عضلات ساعد پای شما باید کاملاً منقبض باشند.

کلام آخر

در کنار تنوع و کیفیت بالای اجناس، امکانات خرید و ارسال سریع و رایگان، شیوه‌های پرداخت حضوری و غیرحضوری از مزایای همراهی شما با فروشگاه اینترنتی اسپرت مایکت هست.

در این فروشگاه اینترنتی می‌توان هرگونه تجهیزات ورزشی و لوازم جانبی را که در رشته‌های مختلف و تخصصی پس از مشاهده در سایت و کسب اطلاعات کامل مربوط به کالا از این مجموعه خریداری نمود.

برای مشاهده و خرید انواع کش های ورزشی    اینجا    کلیک کنید.

فرم نظرات کاربران
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)

(دیگران را با نوشتن نظرات خود, برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید)

(نظرات شما در ساعات معین بصورت یکجا منتشر میشود)

  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لازم است محتوای ارسالی منطبق برعرف و شئونات جامعه و با بیانی رسمی و عاری از لحن تند، تمسخرو توهین باشد.
  • - از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید کارشناسان مربوطه منتشر خواهد شد.