راهنمای خرید و لیست قیمت تردمیل
7
مرداد 1399
0 نظر

راهنمای خرید و لیست قیمت تردمیل

تردمیل جز یکی از محبوب‌ترین تجهیزات ورزشی خانگی و باشگاهی محسوب می‌شود و این امکان را فراهم می‌کند که بتوانید هر زمان و به راحتی از آن استفاده کنید. به هنگام کار با تردمیل نیاز دارید نکاتی را رعایت کنید تا تمرینات موثرتری داشته باشید,با ما همراه باشید

تردمیل

تردمیل دستگاهی شناخته شده برای انجام تمرین های قلبی – عروقی (هوازی) با شبیه ساز پیاده روی و دویدن در محیط خانه یا باشگاه است. با ایستادن بر روی تسمه (نوار نقاله) دستگاه و فشردن دکمه Start، تردمیل شروع به کار می کند. با این حال، شما می توانید تصمیم بگیرید که آیا باید بر کاهش وزن، پرورش عضلات (عموما پاها) یا بهبود ظرفیت قلبی عروقی کار کنید. تردمیل می تواند به عنوان ابزار اصلی تمرین یا مکمل برنامه های ورزشی محسوب شود.

راهنمای خرید تردمیل, این مقاله به شما کمک میکند تا بهترین تردمیل با قیمت مناسب بسته به نیاز خود انتخاب و خرید کنید. این دستگاه ها با ابعاد, اندازه , کارایی و قیمت های متفاوت تولید و به بازار عرضه میشوند, به طور مثال تردمیل خانگی با تردمیل باشگاهی دارای تفاوت های نظیر قدرت موتور , عرض تسمه ,قابلیت های چند کاره و …میباشند که این تفاوت ها باعث شده یک تردمیل ارزان و یا گران قیمت باشد .در این مقاله نکات مهم در خرید تردمیل و تفاوت مهم بین تردمیل ها اشاره شده است تا شما را برای خرید یک تردمیل خوب و کار آمد راهنمایی کند.

نکات مهم قبل از خرید تردمیل

------------------------------اسپرت-مایکت-----------------------------

موتور تردمیل 
قدرت دستگاه به وسیله موتور تامین شده و به تسمه انتقال پیدا می کند.حداکثر قدرت موتور تردمیل ها از ۱ اسب بخار تا۷ اسب بخار متغیر است .هر چه قدرت موتور دستگاه بیشتر باشد تردمیل گران قیمت تر خواهد بود.
در تردمیل باشگاهی از جریان برق متناوب استفاده می شود , جریان برق متناوب جریان الکتریکی است که در آن اندازه جریان به شکل چرخه ای تغییر می کند, اما در جریان برق مستقیم اندازه جریان برق همواره ثابت باقی می ماند , برق تحویل داده شده به شرکت های تجاری و منازل مسکونی به صورت متناوبی است که به آن AC می گویند و همان برق شهری فاز و نول می باشد. به ظور مثال تردمیل باشگاهی فلکسی فیت-flexi fit c-600 دارای موتور با قدرت ۵ اسب بخار AC میباشدکه قیمت این تردمیل باشگاهی ۹ میلیون تومان میباشد.
ساده ترین نوع جریان الکتریکی جریان مستقیم است که به انگلیسی Direct current گفته می شود به همین علت آن را به صورت اختصاری DC می نامند در تردمیل های خانگی از جریان برق مستقیم استفاده شده است.
تردمیل هایی که موتور آن ها با برق مستقیم یا همان DC کار می کند،ارزان تر هستند ولی سیستم کنترل برق آن ها الکترونیکی و ساده تر می باشد.این نوع موتور بازدهی کمتری دارد اما کم صدا است و برای این که طول عمر دستگاه بیشتر شود می بایست پس از ۱ساعت استفاده آن را خاموش کرد به همین علت در منازل استفاده می شود به طور مثال تردمیل خانگی فلکسی فیت F05M دارای موتور ۲ اسب بخار DC می باشد که قیمت تقریبا مناسبی دارد.
تردمیل هایی که موتور آن ها با برق AC کار می کند،بازدهی بیشتری نسبت به جریان برق نشان می دهند و می توان ساعت ها بدون وقفه از آن استفاده کرد به همین دلیل از این مدل تردمیل ها برای باشگاه (تردمیل باشگاهی) استفاده میکنند و گران قیمت تر هستند ولی در مقایسه با نوع DC دارای صدای مکانیکی بیشتری هستند.

------------------------------اسپرت-مایکت-----------------------------

تحمل وزن تردمیل 
بدنه اکثر تردمیل هایی که در بازار می بینید از جنس فولاد هستند،اما برخی تردمیل ها از فلز آلومینیوم ساخته شده اند.تردمیل ها،تحمل وزن متفا وتی دارند و این که حداکثر تحمل وزن دستگاه تردمیل تا چه وزنی باشد تا حدود زیادی به جنس بدنه دستگاه مربوط می شود, البته قدرت موتور نیز در این زمینه موثر است.در هر صورت تردمیلی که تا وزن ۱۵۰کیلوگرم را متحمل می شود در مقایسه با تردمیلی که حداکثر وزن قابل تحمل برای آن ۹۰کیلوگرم است،بی تردید بدنه محکم تری دارد و بزرگتر می باشد.

در صورتی که در خانواده شما سنگین ترین عضو خانواده۱۰۰کیلوگرم وزن دارد، بهتر است تردمیلی تهیه کنید که قدرت موتور آن۲ اسب بخار باشد و بتواند۱۱۰کیلوگرم وزن را تحمل کند و حداکثر سرعت کاربر بر روی آن به ۱۶کیلومتر در ساعت برسد با وجود چنین تردمیلی همه اعضای خانواده می توانند هر روز به صورت منظم و مستمر ورزش کنند و از فواید آن بهره مند بشوند.
تردمیل در دو نوع تردمیل باشگاهی و تردمیل خانگی ساخته و عرضه می شود , هرچه تحمل وزن تردمیل های باشگاهی بالاتر باشد بهتر است , زیرا تعداد بیشتری از ورزشکاران می توانند دستگاه را مورد استفاده قرار بدهند, اما در مورد تردمیل های خانگی برای انتخاب دستگاه باید به وزن استفاده کنندگان توجه شود تا تردمیل فضای زیادی را در منزل اشغال نکند ,گرچه بهتر است وزن قابل تحمل دستگاه۱۰ الی ۱۵کیلوگرم از وزن مصرف کنندگان بیشتر باشد, در این صورت دستگاه مقاومت بیشتری خواهد داشت و با دویدن کاربران که ضربات نسبتاٌ شدیدی را به سطح دستگاه وارد می کند، دچار نقص نخواهد شد.

------------------------------اسپرت-مایکت-----------------------------

ابعاد تسمه تردمیل 
تسمه های تردمیل ۴۰ تا ۵۰ سانتی متر پهنا و ۱۰۰ تا ۱۵۰ سانتی متر طول دارند. ممکن است که درازای عرشه برای کسانی که با تردمیل پیاده روی می کنند مهم نباشد، اما برای افرادی که در هنگام دویدن گام های بلندتری بر می دارند، اهمیت زیادی دارد. بیشتر کاربرانی که پیاده روی را دوست دارند با عرشه های ۴۰×۱۲۰ راضی می شوند، اما قد بلند ها و دوندگان باید تردمیلی را انتخاب کنند که طول تسمه آن حداقل ۱۴۰ سانتی متر درازا دارد. در کل میتوان گفت سایز تسمه بزرگ، یعنی یک تمرین امن تر و با ضربه گیری بیشتر.

------------------------------اسپرت-مایکت-----------------------------

قابلیت تنظیم شیب تردمیل 
حتما برای خرید تردمیل توجه داشته باشید که دستگاه دارای شیب برقی هست یا نه چون این عملکرد به کاربر کمک می کند تا کالری بیشتری بسوزاند. بیشتر تردمیل ها یک موتور دوم کوچک نیز دارند که تنظیمات شیب را کنترل می کند، اما اگر به تغییرات بیشتری نیاز داشتید باید آن را به صورت دستی انجام دهید. بعضی از تردمیل ها دارای اختیارات نشیب نیز هستند( شیب را تا منفی ۶ درصد کاهش می دهد) ، اگر بخواهید حالت پایین آمدن از تپه را بازسازی کنید. البته استفاده از شیب برای کسانی که مشکل زانو و کمر دارند باید طبق نظر پزشک باشد.به طور مثال تردمیل با شیب برقی تاپ فرم-Treadmill top form 5118 شیب برقی طراحی شده در این دستگاه به صورت اتوماتیک و با فشار یک دکمه تا ۱۵ درجه قابل تنظیم می باشد.

------------------------------اسپرت-مایکت-----------------------------

تردمیل های چند کاره 
بسیاری از تردمیل ها دارای ویژگی های مازاد مانند فن های کنسول، MP3-Player و دستیار مجازی تمرین ماساژور ، دمبل و دستگاه دراز و نشست هستند، که تمرین را بسیار لذت بخش تر می کنند. ما با قاطعیت توصیه می کنیم که تردمیلی را بخرید که حداقل یک یا تعدادی از این ویژگی ها را داشته باشند، زیرا با وجود این اختیارات تمایل شما برای ورزش با تردمیل بسیار بیشتر خواهد شد.

                                                   

------------------------------اسپرت-مایکت-----------------------------

فضایی که تردمیل اشغال میکند 
یکی دیگر از تکات بسیار مهم هنگام خرید تردمیل باید به آن توجه کرد , فضایی است که این دستگاه اشغال میکند. معمولا تردمیل های خانگی دارای وزن کم و اکثرا تاشو هستند .طراحی فشرده و فریم سبک این دستگاه ها را برای محیط های کوچکتر مناسب کرده و با چرخ هایی برای حرکت دادن آن ها ارائه می شوند ولی تردمیل های باشگاهی به دلیل عرض و طول زیاد تسمه و همچین موتور سنگین , باعث شده فضای بیشتری اشغال کنند و حرکت دادن دستگاه برای کاربر سخت تر باشد.

                                                   

در ادامه بخوانید:

راهنمای خرید انواع دوچرخه ورزشی

کلام آخر

در کنار تنوع و کیفیت بالای اجناس، امکانات خرید و ارسال سریع و رایگان، شیوه‌های پرداخت حضوری و غیرحضوری از مزایای همراهی شما با فروشگاه اینترنتی اسپرت مایکت هست.

در این فروشگاه اینترنتی می‌توان هرگونه تجهیزات ورزشی و لوازم جانبی را که در رشته‌های مختلف و تخصصی پس از مشاهده در سایت و کسب اطلاعات کامل مربوط به کالا از این مجموعه خریداری نمود.

برای مشاهده و خرید انواع تردمیل, دوچرخه ثابت و...   اینجا   کلیک کنید. 

------------------------------------------------------------

گروه تولید محتوای(اسپرت مایکت)

www.sportmyket.com

فرم نظرات کاربران
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)

(دیگران را با نوشتن نظرات خود, برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید)

(نظرات شما در ساعات معین بصورت یکجا منتشر میشود)

  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لازم است محتوای ارسالی منطبق برعرف و شئونات جامعه و با بیانی رسمی و عاری از لحن تند، تمسخرو توهین باشد.
  • - از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید کارشناسان مربوطه منتشر خواهد شد.