چطور یک راکت پینگ پنگ خوب بخریم
19
تیر 1402
0 نظر

چطور یک راکت پینگ پنگ خوب بخریم

راهنمای خرید راکت پینگ پنگ

۱.وزن راکت

زمانی که سرعت و زمان بازی پینگ پونگ افزایش می یابد، دست بازیکن به وزن دسته واکنش منفی نشان می دهد حتی اگر یک گرم زیاد باشد. پس هرچه وزن راکت پینگ پونگ کم باشد، در بازی تاثیر مثبت دارد و تولیدکنندگان کالاهای ورزشی در تلاش هستند که وزن راکت ها را حدالمقدور کم کنند. وزن استاندارد راکت پینگ پونگ در حال حاضر ۷۰ گرم است.

۲.جنس راکت

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، کربن به مواد استفاده شده در ساخت راکت پینگ پونگ اضافه شده است. با وجود مواد دیگری از قبیل شیشه، تکسالیوم و فایبرگلاس، دسته بندی راکت ها تنیس تنها به دو دسته کربن دار و بدون کربن تقسیم می شود. در مورد راکت پینگ پونک لایه های چوبی نقش تعیین کننده ای در سبک بازی شما دارد. لایه های چوب هر چه سفت تر و محکم تر باشد سرعت ضربه ها بیشتر می شود ولی در عین حال کنترل شما در ضربه های خود کمتر می شود و با توجه به مهارت خود باید این نکته را در نظر بگیرید. بازیکنان حرفه ای به دلیل کنترل و مهارت بالای خود راکت هایی با لایه های سفت تر انتخاب می کنند که سرعت بازیشان افزایش یابد. بازیکنان آماتور بهتر است از چوب های نرم تر استفاده کنند تا کنترل ضربه های خود را از دست ندهند.

۳.دسته راکت پینگ پونگ

در حال حاضر سه نوع دسته پیمگ پونگ در بازار موجود است که عبارتند از:

  • Flare (FL): این دسته قوس مقعر دارد و به شکلی است که در دست بازیکن قرار می گیرد. این دسته در بین بازیکنان آسیایی محبوبیت دارد.
  • Anatomic (AN): این نوع دسته طوری طراحی شده است که فضای خالی دست را پر می کند. این دسته در میان بازیکنان اروپایی محبوبیت دارد.
  • Strait (ST): چوب این دسته ها صاف بوده و منجر می شود بازیکن آن را به راحتی در دست بچرخاند.

۴.رویه راکت

در کل در بازار ۴ نوع رویه وجود دارد: صاف، دانه کوتاه،دانه بلند و آنتی پیچ.

  • رویه صاف: این روبه کاملا صاف بوده و چسبنده می باشد.
  • رویه دانه کوتاه: بر روی این رویه ها دانه های کوتاه و کلفتی می باشد که ویژگی های مشابهی با روی های صاف دارد ولی سرعت ضربه ها کمتر و کنترل بازیکن بیشتر می شود.
  • رویه دانه بلند: این رویه ها دانه های بلند ولی نرمی دارند که برخی از دانه های آنها دارای آجهایی است که پیچ توپ را معکوس می کند. برای تکنیک های دفاعی و برخی حمله ها مناسب می باشد. مدل ابردار آن برای بازیکنان دفاعی و بدون ابر آن برای بازیکنان نزدیک میز مناسب می باشد.
  • رویه آنتی پیچ: این رویه مشابه روی صاف بوده ولی خاصیت چسبندگی ندارد و توپ به هنکام برخورد با این رویه پیچ خود را از دست می دهد و به همین دلیل بین بازیکنان دفاعی محبوبیت دارد.

۵.اسفنج رویه راکت

رویه راکت پینگ پونگ از اسفنج و لاستیک تشکیل شده که سفتی و یا نرمی اسفنج سرعت ضربه ها و لاستیک میزان پیچ را مشخص می کند. هر چه اسفنج سفت تر باشد قدرت و سرعت ضربه ها بیشتر بوده ولی میزان کنترل کمتر می شود و برعکس. بازیکنان حرفه ای ترجیح می دهند از اسفنج های سفت تر استفاده کنند.

۶.سبک بازی

سبک بازی شما نیز در انتخاب یک راکت پینگ پنگ تاثیر گذار می باشد. بطور کلی راکتها براساس سبک بازی به سه نوع راکتهای تهاجمی, راکتهای تدافعی و راکتهای همه حالته (هم دفاعی و هم هجومی) طبقه بندی می شوند. بطور کلی, راکتهای تهاجمی وزن بیشتر و ضخامت رویه بیشتری در مقایسه با راکتهای کنترلی (تدافعی) دارند. لذا, براساس سبک بازی خود می توانید یک راکت آماده و یا سفارشی را با ضخامت رویه و جنس مورد نظر خود انتخاب نمائید. البته اگر تازه کار هستید, خیلی به خودتان سخت نگیرید, و توجهی به سبک باز خود نکنید و فقط کافیست یک راکت آماده برای خود تهیه نمائید.

۷.قیمت راکت

نهایتا فاکتور دیگری که در انتخاب شما تاثیر گذار می باشد قیمت راکت پینگ پنگ می باشد. در این مورد توصیه می شود, که اگر تازه کار هستید و یا فقط برای تفریح با دوستان قصد انجام پینگ پنگ را دارید, راکتهای با کیفیت متوسط نظیر راکت گلدکاپ جفتی و یا تکی و یا راکت دونیک سطح 600 را انتخاب نمائید. اما, در صورتی که مدتی است پینگ پنگ بازی می کنید و این ورزش را بطور حرفه ای دنبال می کنید, لذا توصیه می شود که قیمت محصول در در اولویتهای آخر خود قرار دهید و سعی کنید که راکتی که مناسب سبک بازی شما می باشد, بدون توجه به قیمت, انتخاب نمائید.

در انتخاب راکت پینگ پنگ چند نکته مهم و ضروری وجود دارد اول اینکه آیا مشخصات فنی بهتر مثل پیچ و سرعت مهمتر است یا ماندگاری. معمولا برندهای چینی مثل دبل هپینس یا فرندشیپ مضخصات فنی بهتر با قیمت کمتر و برندهای آلمانی مثل دونیک، آدیداس و باترفلای ماندگاری بالاتر و قیمت بالاتر دارند. در نظر داشته باشید راکتهای حرفه ای تر بصورت چوب جدا و رویه جدا فروخته میشوند و راکتهای آماده شده معمولا برای بازیکنان نیمه حرفه ای و آماتور مناسب است.

راکت پینگ پنگ چه انواعی دارد؟

راکت پینگ پنگ انواع مختلفی برای سطح بازی های مختلف و اهداف مختلف دارد. راکتهای آماتور و نیمه حرفه ای برای بازیکنان تفریحی مناسب است و راکتهای حرفه ای و فوق حرفه ای برای بازیکنان حرفه ای که سطح بازی بالاتری دارند مناسب خواهد بود در نظر داشته باشید از نظر نوع رویه راکت هم انواع راکتها به دو دسته صاف و آنتی یا دانه دار دسته بندی میشوند همچنین میتوان راکتها را از نظر سرعت به راکتهای سرعتی، کنترلی(تاکتیکی) و دفاعی تقسیم بندی کرد. همچنین راکتهای آماده و آماده شده دو نوع مختلف راکتها برای سطوح بازی مختلف هستند.

انواع راکت پینگ پنگ

سه نوع اصلی راکت پینگ پنگ وجود دارد: دفاعی، تهاجمی و همه جانبه. هر نوع برای سبک بازی متفاوت طراحی شده است. راکت پینگ پنگ دفاعی معمولاً سبک‌تر و نازک‌تر است، به این معنی که کنترل آن‌ها آسان‌تر اما کندتر از راکت های تهاجمی است که برای ارائه قدرت و سرعت بیشتر طراحی شده‌اند.

کلام آخر

در کنار تنوع و کیفیت بالای اجناس، امکانات خرید و ارسال سریع و رایگان، شیوه‌های پرداخت حضوری و غیرحضوری از مزایای همراهی شما با فروشگاه اینترنتی اسپرت مایکت هست .

در این فروشگاه اینترنتی می‌توان هرگونه تجهیزات ورزشی و لوازم جانبی را که در رشته‌های مختلف و تخصصی پس از مشاهده در سایت و کسب اطلاعات کامل مربوط به کالا از این مجموعه خریداری نمود.

برای مشاهده و خرید انواع راکت پینگ پنگ    اینجا     کلیک کنید.

فرم نظرات کاربران
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)

(دیگران را با نوشتن نظرات خود, برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید)

(نظرات شما در ساعات معین بصورت یکجا منتشر میشود)

  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لازم است محتوای ارسالی منطبق برعرف و شئونات جامعه و با بیانی رسمی و عاری از لحن تند، تمسخرو توهین باشد.
  • - از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید کارشناسان مربوطه منتشر خواهد شد.