راهنمای خرید تردمیل دست دوم

راهنمای خرید تردمیل دست دوم

خرید تجهیزات تناسب اندام می تواند فرصتی عالی برای پیدا کردن تجهیزات تناسب اندامی باشد که کیفیت و قیمت بالایی دارند. تردمیلهای دست دوم فراوانی وجود دارند که اغلب می توانید آنها را هرجایی پیدا کنید که 50% تا 75% ارزان تر هستند.

توصیه هایی درباره خرید تردمیل دست دوم

تردمیل ها نسبت به سایر تجهیزات تناسب اندام، فرسودگی و اصطکاک بیشتری دارند.وقتی برخی از قطعات اصلی فرسوده یا خراب می شوند، کل سیستم هم به سختی کار می کند تا بتواند توازن دستگاه را حفظ کند در نتیجه عمر قطعات کم می شود.معمولاً هرگز توصیه نمی کنم تردمیلی بخرید که قطعه ای از آن فرسوده باشد، مثلاً موتور محرک یا بردپایینی جریان برق یا یک تسمهی دُوی فرسوده. تعویض قطعات دیگر مانند تسمه تردمیل و غلتک ها کار سختی نیست، ولی از آنجاییکه وسایل فروشگاه های دست دوم کیفیت های گوناگونی دارند، فقط دنبال تردمیلی بگردید که در کل وضعیت خوبی داشته باشد.

7 قطعه مهم که اگر سالم نباشند پولمونو دور ریختیم

1-موتور محرک تردمیل:
یک موتور محرک است با جریان برق مستقیم: که باعث حرکت تردمیل می شود.لطفا توجه فرمایید میزان توان نوشته شده روی موتور می تواند با قدرت موتور همخوانی نداشته باشد.

2-موتور شیب تردمیل:

بدیهی است که موتور چرخ دنده حلزونی فرسوده، نیز تردمیل را بالا و پایین می برد.

3-قطعات الکترونیکی بالایی تردمیل:

نمایشگر تردمیل و رابط کاربر نقش کلیدی در کنترل و راندمان تردمیل دارد.

4-برد پایین جریان برق تردمیل:

موتور کنترل تردمیل است: این قطعه سیگنال را از الکترونیک های بالایی دریافت می کند و مقدار برق موتور محرک و موتور درجه بندی را تنظیم می کند تا بتواند سرعت و شیب موتور را تنظیم کند.

5-شاسی تردمیل:

سطح دو محرک است، جایی که پای شما وقتی که روی آن می دوید، به صورت فیزیکی با آن تماس دارد.

6-تسمه محرک تردمیل:

تسمه ای که موتور و غلتک جلویی را به هم متصل می کند تا به تسمه دو اجازه حرکت بدهد.

7-غلتک جلویی و عقبی تردمیل:

تردمیل شما دو غلتک دارد که کشش تسمه دو را حفظ می کند. غلتک جلویی به موتور محرک و تسمه محرک وصل است و این همان چیزی است که به موتور در حال حرکت اجازه می دهد تا تسمه را هم به حرکت درآورد. غلتک عقبی کشش تسمه دو را کنترل می کند.

چگونه باید این قطعات را بررسی کنیم؟

وقتی دارید تردمیل را بررسی می کنید،باید بدون هیچ مشکلی روشن شود.همه چراغ های نمایشگر باید کار کنند و دکمه های نمایشگر باید صدای بیپ بدهندیا وقتی آن دکمه ها را فشار می دهید صفحه نمایش باید عکس العمل نشان دهد.وقتی سرعت تردمیل را بالا می برید، تردمیل باید نسبتاً روان کار کند و وقتی روی آن راه می روید نباید گیر کند یا نامنظم حرکت کند. صدای بلند دنگ دنگ یا تغ تغ عادی نیستند.

2 آزمایش مهم برای اطمینان از سالم بودن قطعات:

آزمایش 1

با ایستادن بر ریل های کنار تسمه ی دُو، تردمیل را روشن کنید. سرعت تردمیل را در 3.5 کیلومتر در ساعت تنظیم کنید و مطمئن شوید که سرعتش خیلی راحت و روان زیاد می شود. سرعت را در 7 کیلومتر در ساعت تنظیم کنید و به صدای موتور گوش دهید؛ به صدای تک تیک، صدای جیغ مانند،ساییدگی یا تغ تغِ آن گوش دهید.

آن را در 10 کیلومتر در ساعت یا در حداکثر سرعت تنظیم کنید و ببینید آیا خیلی می لرزد (لرزش ِ کم عادی است). سرعت را تا 3 کیلومتر در ساعت کم کنید و درجه شیب را از 0 به حداکثر برسانید، یک لحظه آن را در درجه 1 تنظیم کنید و وقتی دوباره آن را
در درجه قبلی تنظیم می کنید باید خیلی راحت،بدون این که نامنظم حرکت کند یا ساییدگی داشته باشد، پایین بیاید و شیب پیدا کند.

سرعت موتور باید خیلی راحت و روان بالا برود و منظم حرکت کند، اگر بالا و پایین می رود یا نامنظم حرکت می کند، می تواند نشان دهنده ی وجود مشکلی در موتور یا برد پایینی جریان برق باشد.صدای تغ تغ- صدای تغ تغ یا تیک تیک موزون، می تواند نشانه قفل شدگی شدیدِ یکی از غلتک ها یا موتور باشد.

صدای جیغ مانند یا صدایی که تسمه به علت سفتی و خشکی ایجاد می کند، نشانه خرابی اساسی قطعات مکانیکی است. (توجه داشته باشید که شکافی روی تسمه ی دُو وجود دارد که وقتی روی غلتک ها در حرکت است، موجب ایجاد صدای خفیف تپ تپ می شود که این صدا عادی است).

لرزش: لرزش زیاد در هنگامی که سرعت بالاست، می تواند نشان دهنده نامیزان بودن چرخ لنگری موتور یا گیر کردن یا مسدود شدن یکی از قطعات باشد.

شیب: اگر شیب خوب تنظیم نیست، ممکن است سنسور نامیزان باشد،اگر ساییدگی دارد یا نامنظم حرکت می کند، می تواند نشان دهنده خرابی مکانیکی باشد.

آزمایش 2

سرعت را تا یک کیلومتر در ساعت پایین ببرید، و با احتیاط روی تسمه تردمیل قرار بگیرید. امکان دارد به علت سنگینی وزن شما،سرعت آن کمی کند شود ولی تسمه ی دو، نباید از حرکت باز ایستد یا کند شود و ولتاژ نباید بعد از تقویت و تنظیم قطعات، ناگهان افزایش یابد. سرعت دستگاه را تا جایی که خودتان راحت هستید تا 3.5 کیلومتر در ساعت بالا ببرید، و مطمئن شوید که وقتی روی آن قرار می گیرد به علت سنگینی وزنتان، صدا نمی دهد

(شاید زیر پایتان کمی صدای تپ تپ بشنوید که این عادی است)، چک کنید که وقتی روی تسمه قرار می گیرید، تسمه گیر نمی کند (کمی لیزخوردگی ممکن است فقط به دلیل شل بودن تسمه ی دو باشد یا شاید تسمه نیاز به روغن کاری دارد)، .

وقتی روی تخته ی دو قرار می گیرید ببینید آیا شاسی صدای تلق تلق می دهد یا خیر. اگر تسمه تپ تپ می کند یا وقتی سرعت کم است با شتاب به جلو حرکت می کند، می تواند نشان دهنده ضعیف بودن برد جریان برق باشد که شاید نیاز به تعویض داشته باشد. اگر تسمه دو در سرعت 5- 3.5 کیلومتر در ساعت گیر می کند، و کشش تسمه دو منظم است،شاید فقط باید روغن کاری شودیا بعلت اصطکاک , نیاز به تعویض باشد.

اگر موتور وقتی وزن زیادی را متحمل می شود، صدا می دهد، می تواند به دلیل ضعیف بودن موتور یا برد پایینی جریان برق باشد. اگر احساس می کنید فریم ثابت نیست یا خیلی تغ تغ می کند، شایدنشان دهنده لق بودن قطعات مونتاژ (پیچ و مهره های درپوش را چک کنید) یا ترک خوردن فریم باشد.

در ادامه بخوانید:

معرفی 6 مدل از بهترین صندلی های ماساژور

کلام آخر

در کنار تنوع و کیفیت بالای اجناس، امکانات خرید و ارسال سریع و رایگان، شیوه‌های پرداخت حضوری و غیرحضوری از مزایای همراهی شما با فروشگاه اینترنتی اسپرت مایکت هست.

در این فروشگاه اینترنتی می‌توان هرگونه تجهیزات ورزشی و لوازم جانبی را که در رشته‌های مختلف و تخصصی پس از مشاهده در سایت و کسب اطلاعات کامل مربوط به کالا از این مجموعه خریداری نمود.

برای مشاهده و خرید انواع تردمیل, دوچرخه ثابت و...   اینجا   کلیک کنید. 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)

(دیگران را با نوشتن نظرات خود, برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید)

(نظرات شما در ساعات معین بصورت یکجا منتشر میشود)

  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لازم است محتوای ارسالی منطبق برعرف و شئونات جامعه و با بیانی رسمی و عاری از لحن تند، تمسخرو توهین باشد.
  • - از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید کارشناسان مربوطه منتشر خواهد شد.