ویژگی یک حوله ورزشی خوب چیست؟
21
فروردین 1402
0 نظر

ویژگی یک حوله ورزشی خوب چیست؟

یکی از مهم‌ترین وسایل یک ورزشکار، حوله ورزشی است. حوله ورزشی اغلب بیش از یک حوله دستی ساده نیست؛ با این حال برای ورزشکاران کاربردهای بسیاری دارد.

دلایل داشتن یک حوله ورزشی خوب

۱- خرید حوله ورزشی و پاکیزگی

یکی از نشانه‌های یک تمرین خوب عرق کردن است و نمی‌توان از آن امتناع کرد. داشتن حوله باعث می‌شود بدن و صورت خود را به‌خوبی تمیز کرده و با این کار دیگران را نیز به رعایت بهداشت تشویق کنید. با این کار آن‌ها در حفظ بهداشت دیگر وسایل تمرین نیز تلاش می‌کنند

۲- رابطه راحتی و خرید حوله ورزشی

 داشتن یک حوله اسپرت به‌ویژه زمانی که عرق زیادی می‌کنید بسیار مفید است. تصور کنید به‌سختی تمرین کرده‌اید و لازم است بدن خود را سریع خشک کنید. درصورتی که به حوله دسترسی داشته باشید این کار را سریع انجام می‌دهید و بدون اینکه تمرین خود را قطع کنید فورا بدن خود را خشک می‌کنید.

۳- فرهنگ‌سازی و ایجاد عادت خوب 

هر مجموعه ورزشی مجموعه آدابی دارد که رعایت آن هم فضای مناسب‌تر و هم محیطی حرفه‌ای به وجود می‌آورد. داشتن لحن بیان خوب، لباس مناسب و حوله باشگاهی خوب باعث می‌شود افراد به استفاده از آن تشویق شوند. همچنین می‌توانید برای تشویق افراد به خرید حوله ورزشی، چند نمونه در اختیار آن‌ها قرار دهید.

۴-خنک شدن بدن

یک ورزش خوب باعث افزایش ضربان قلب شما می شود و به محض افزایش ضربان قلب، دمای بدن نیز بالا می رود؛از حوله های ورزشی برای خنک کردن دمای بدنتان در حین ورزش استفاده کنید.

۵-دوری از بیماری پوستی

در ورزش بدنسازی حوله یک اکسسوری ورزشی ضروری است، زیرا اگر پوست بدن به طور کامل پوشیده نباشد در مواقعی که پوست بدن شما با دستگاه ها برخورد کند موجب بروز بیماری های پوستی میشود که اغلب بیماری های پوستی برای بانوان یک اتفاق ناخوشایند و ناراحت کننده میباشد.

باکیفیت ترین حوله های ورزشی چگونه اند؟

برای انتخاب بهترین حوله ورزشی و بدنسازی باید برخی ملاحظات را در نظر گرفت. شما باید به جنس، اندازه و دیگر امکانات حوله توجه کنید. هنگامی که یک حوله خوب ورزشی را جست وجو کنید اکثر مردم نرم و بادوام بودن را ترجیح می دهند و هم چنین انتخاب حوله باجذب بالا نیز از نکات مهم است که قبل از خیس شدن حوله چندین بار از آن برای خشک کردن استفاده کنید. ضمنا حوله ای را انتخاب کنید که سرعت آبگیری بالایی داشته باشد و به هنگام خشک کردن پرز زیادی روی پوست جا نگذارد؛همچنین بسته به نوع نیازتان سایز و وزن حوله نیز از نکات مهم دیگر می باشند.

جنس حوله ورزشی

هنگام خرید حوله ورزشی، معمولا بهترین جنس پنبه و سپس کتان است. این دو نوع جنس، حساسیت زا نبوده و علاوه بر آن، نرمی و لطافت خوبی دارند. اما جنس پنبه از کتان نیز می تواند بهتر باشد زیرا هم به‌خوبی رطوبت را جذب می‌کند و هم سریع خشک می‌شود و  الیاف طبیعی بوده و در دسترس است. اما انتخاب‌های دیگری نیز وجود دارند. مخلوط پنبه و پلی‌استر، میکروفیبر، کتان و بامبو دیگر گزینه‌های موجود هستند. میکروفیبر گزینه مناسبی است اما پنبه همچنان بهترین گزینه است زیرا هم جذب و هم دوام خوبی دارد.

حوله جنس میکروفیبر

این حوله‌ها معمولاً از ترکیبی از پلی‌استر و پلی آمید ساخته می‌شوند‌. پر استفاده‌ترین ماده در این حوله‌ها نایلون است که آن را جمع و جور و سبک و قابل حمل می‌کند.این حوله ها سبک، جاذب رطوبت و مقاوم هستند. این حوله‌ها می‌توانند بارها شسته شدن و استفاده را بدون آسیب دیدن تحمل کنند. الیاف ریز حوله‌های میکروفیبری برای به دام انداختن کثیفی و باکتری‌ها بهتر هستند. ویژگی‌ای که وقتی بحث از وسایل باشگاه کثیفی که همه از آن استفاده می‌کنند می‌شود، بسیار کاربردی و خوب است. گرچه نقطه ضعف این حوله این است که به اندازه حوله ۱۰۰% کتان جاذب رطوبت نیست.

حوله جنس بامبو

اگر به دنبال حوله بدنسازی ای هستید که با طبیعت مهربان‌تر باشد، سراغ حوله‌های تهیه شده از فیبر ۱۰۰% بامبو بروید. فیبر بامبو فوق‌العاده پایدار است! بامبو از هر گیاهی روی زمین سریع رشد می‌کند و به همین دلیل پارچه‌های تهیه شده از بامبو برای محیط زیست بهتر هستند. مهم‌تر از همه، حوله‌های ساخته شده از این ماده، جاذب رطوبت و سبک هستند. همچنین بسیار نرم و مخملی بوده و قابلیت ضد باکتریایی فوق العاده‌ای دارند. ویژگی‌ای که حوله ورزشی را برای استفاده در باشگاه -جایی که کثیف و آلوده می‌شوید- تبدیل گزینه‌ای ایده‌آل می‌کند.

اندازه حوله ورزشی

شما حوله‌ای خواهید خواست که جابجایی‌اش در باشگاه برایتان راحت باشد. اندازه استاندارد حوله‌های ورزشی حدود 85 در 110 سانتی متر می باشد. این حوله‌ها از حوله‌های دستی بلندتر هستند؛ اندازه‌ای که به شما اجازه می دهد به راحتی روی شانه‌تان آویزانش کنید و گردن و سطوح بزرگتر بدنتان را با آن خشک کنید.این سایز استاندارد برای خشک کردن دست، صورت و گردن شما مناسب و کافی است. این ابعاد می تواند بزرگ تر و کوچک تر نیز باشد و وابسته به نوع نیاز شما و میزان استفاده شما می باشد.حتی می توانید حوله‌ای کوچک‌تر از این، یعنی حدود 40 در 70 سانتی متر انتخاب کنید. این اندازه جمع و جور برای خشک کردن دست و صورت مناسب است. اگر هر دو را با هم می‌خواهید، می‌توانید دنبال یک ست حوله بگردید که شامل هر دو اندازه بشود.

برندهای حوله ورزشی

حوله ورزشی کالتمکس

این حوله‌ی خنک‌کننده محصولی نوین بوده که تحت نظارت محققان موسسه‌ی فناوری آلمان (German Institute Of Technology) تولید شده است. این حوله با بهره‌گیری از فرمول هیدروفیل ساخته شده است که دمای بدن شما را مدیریت می‌کند و دمای بدنتان را تا 45 درصد خنک‌تر از محیط اطرافتان نگه‌می‌دارد.

حوله ورزشی ادیداس

حوله دستی ادیداس با 100 درصد پنبه خالص تولید شده است که برای دست و صورت و استفاده در باشگاه های ورزشی مناسب میباشد . این محصول از مرغوب ترین نوع پنبه تولید شده به طوریکه نرمی و لطافت آن با اولین تماس توجه همگان را به خود جلب میکند . این محصول دو رو حوله بوده و از جذب آب فوق العاده ای برخوردار میباشد.

حوله ورزشی نایکی

حوله ورزشی نایکی علاوه‌بر قدرت و سرعت بالایی که در جذب آب دارد، پرز نمی‌دهد. جنس آن از نخ و نرمی و لطافت خاصی دارد که به پوست آسیب نمی‌رساند. حوله ورزشی نایکی برخلاف دیگر حوله‌های موجود در بازار، حتی بعد از گذشت مدت زمان طولانی، کیفیت و ثبات رنگ خود را بعد از شستشوهای مکرر حفظ می‌کند.حوله ورزشی نایکی قابلیت شستشو با دست و ماشین لباس‌شویی را دارد. این حوله یک تکه، تنوع بسیار زیادی در رنگ‌بندی دارد و برای استفاده خانم‌ها و آقایان مناسب است.

کلام آخر

در کنار تنوع و کیفیت بالای اجناس، امکانات خرید و ارسال سریع و رایگان، شیوه‌های پرداخت حضوری و غیرحضوری از مزایای همراهی شما با فروشگاه اینترنتی اسپرت مایکت هست.

در این فروشگاه اینترنتی می‌توان هرگونه تجهیزات ورزشی و لوازم جانبی را که در رشته‌های مختلف و تخصصی پس از مشاهده در سایت و کسب اطلاعات کامل مربوط به کالا از این مجموعه خریداری نمود.

برای مشاهده و خرید انواع حوله ورزشی   اینجا   کلیک کنید.

فرم نظرات کاربران
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)

(دیگران را با نوشتن نظرات خود, برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید)

(نظرات شما در ساعات معین بصورت یکجا منتشر میشود)

  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لازم است محتوای ارسالی منطبق برعرف و شئونات جامعه و با بیانی رسمی و عاری از لحن تند، تمسخرو توهین باشد.
  • - از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید کارشناسان مربوطه منتشر خواهد شد.