راهنمای خرید اینترنتی ساک ورزشی بهمراه معرفی مدل های جدید

راهنمای خرید اینترنتی ساک ورزشی بهمراه معرفی مدل های جدید

اگر شما جزو این دسته از افراد هستید و نیاز به خرید یک ساک ورزشی دارید ممکن است با خود بگویید کیف ورزشی نیاز به بررسی خاصی ندارد، ولی ما به شما توصیه میکنیم حتما قبل از خرید با ما همراه باشید تا نکات مهم خرید ساک ورزشی را با هم بررسی کنیم.

قبل از هر چیزی باید با جنس کیف آشنا شویم:


جنس نایلون
به علت ارزان بودن و اقتصادی بودن برای تولید کنندگان کیف بهترین گزینه هستند. اما برای مصرف کننده ها با اینکه سبک و ارزان قیمت هستند، چون نایلون دوام کمی دارد و کیف های تولید شده با آن عمر کوتاهی دارند اصلا توصیه نمی شود. مهم ترین ضعف این جنس این است که با کوچکترین برخوردی با جسم تیز سریعا پاره می شوند.

------------------------------اسپرت-مایکت------------------------------

جنس کرباس
علاوه بر سبک بودن، مقاومت بسیار بالایی دارند و از طول عمر بالاتری برخوردارند، اگر اهل ورزش شنا استخر رفتن هستید تا لباس با کیفیت درون آن قرار دهید این جنس بهترین گزینه است.

------------------------------اسپرت-مایکت------------------------------

جنس چرمی
کیف های چرمی به علت بالا بودن قیمت چرم در بازار ، معمولا قیمت بالایی دارند، با توجه به این اصل که هر گرانی بی علت نیست این جنس از مقاومت بسیار بالایی برخودارند، به دلیل ساختار این کیف ها برای استخر مناسب نیستند. چون تمیز کردن آنها مشکل است و با رطوبت بو خواهند گرفت.

------------------------------اسپرت-مایکت------------------------------

بعد از جنس، وزن و اندازه یک کیف اهمیت به سزایی دارد:
وسایلی که قرار است با خود حمل کنید را مورد بررسی قرار دهید و با توجه به اندازه و وزن وسایل کیفی انتخاب کنید که توانایی حمل چند قلم بیشتر را داشته باشند تا در صورت نیاز به وسایل بیشتر مجبور به تعویض کیف نشوید.

------------------------------اسپرت-مایکت------------------------------

زیپ و دوخت کیف
معمولا خرابی های کیف مربوط به زیپ آن می باشد. بهترین جنس زیپ نوع درشت آن می باشد. که علاوه بر ظاهر مناسب احتمال در رفتن و خراب شدن آن کمتر می شود. دومین مشکلی که برای یک ساک اتفاق می افتد قسمت دوخت زیپ می باشد که باید به جنس نخ دوخت توجه کرد.

------------------------------اسپرت-مایکت------------------------------

قیمت ساک ورزشی
مهم ترین نکته ای که هنگام خرید ساک ورزشی باید به آن توجه کنید قیمت آن می باشد. هیچ وقت نمی توان‌گفت یک ساک گران قیمت کیفیت بالایی دارد. و قیمت بالا ضمانت بالا بودن کیفیت جنس نیست. بعضی وقت ها شما مقدار زیادی پول فقط برای اسم و برند یک محصول می پردازید.

ضد آب بودن ساک
اگر به ورزش های آبی مانند شنا علاقه دارید بهتر است به دنبال ساک هایی بروید که جنس آن ها ضد آب است. زیرا باعث می شوند وسایل داخل ساک شما خیس نشوند.

------------------------------اسپرت-مایکت------------------------------

خب تا اینجا با جنس های مختلف ساک و کوله های ورزشی اشنا شدیم,حالا بریم سراغ راهنمای خرید تخصصی ساک و کوله ورزشی.

1-کوله ورزشی

امروزه استفاده از کوله ها در جامعه متداول شده و تقریبا برای هر نوع مصارفی مورد استفاده قرار می گیرند. اگر در سطح شهرکمی قدم بزنید افرادی را خواهید دید که از کوله پشتی، کوله کوهنوردی، کوله ورزشی و .. در جهت قرار دادن ابزار و وسایل مورد نیاز خود برای انجام اهداف روزانه بهره می گیرند.

در این قسمت به مشخصاتی که یک کوله ورزشی باید دارا باشد و چگونگی انتخاب و خرید آن خواهیم پرداخت.

کوله های ورزشی در اشکال، انواع، و اندازه های متفاوتی تولید می شوند اما باید اهداف استفاده کوله را مشخص کنید. به طور مثال می خواهید از کوله تان فقط برای قرار دادن وسایل ورزشی هنگام رفتن به باشگاه استفاده کنید و یا تمایل دارید از کوله تان به نوعی باشد که در مسافرت هم بتوانید از آن استفاده کنید.

بسیاری از افراد ترجیح میدهند که از یک کوله ورزشی سبک که دارای بخش های اضافی نباشد استفاده کنند. و برای افرادی نیز داشتن بخش ها تعبیه شده در کوله برایشان مهم است مضاف بر اینکه باعث سنگین تر شدن کوله شود این انتخاب ها کاملا شخصی است.

امروزه کوله های ورزشی به گونه ای ساخته می شوند تا از فشار بر کمر و ستون فقرات در هنگام حمل آن را کاهش دهند.در سالهای قبل کوله های ورزشی تولید می شد که جنس پارچه آنها از کتان بود که با روکش های شمعی پوشش شده بودند و به دلیل وجود این پوشش که از مانع از نفوذ آب در هنگام بارندگی می شد و از مقاومت خوبی نیز برخوردار بودند، مورد توجه قرار داشتند.

این کوله های ورزشی ضعف هایی هم داشتند، ضعف این کوله ها در سنگین بودن پارچه استفاده شده در آنها بود و پوشش رویه آنها در تماس با اجسام تیز بسیار آسیب پذیر یود و دچار پارگی می شدند، و اگر پس ازبارندگی در جایی قرار می گرفت و کاملا خشک نمی شد دچار کپک زدگی می شدند.

در حال حاضر کوله های ورزشی از پارچه هایی از جنس نایلون مقاوم ساخته می شوند که در برابر برخورد با اجسام تیز از مقاومت بسیار بالایی برخوردارند و در قسمت داخلی و خارجی آنها از پوشش ضد آب تعبیه شده تا از نفوذ آب به داخل کوله جلوگیری کند.

------------------------------اسپرت-مایکت------------------------------

اندازه استاندارد کوله ورزشی
اندازه کوله ورزشی باید مناسب با قسمت بالای بدن باشد به این معنی که هنگامی که آنرا بر روی دوش خود قرار می دهید طول آن از شانه ها تا قسمت استخوان لگن امتداد داشته باشد.این سایز استاندارد کوله های ورزشی برای مقاصدی همچون استفاده از آنها در سفر و طبیعت گردی است.

برای تست اندازه گیری کوله بند های کوله را شل کرده و با قرار دادن وسایل تا حدود ۱۱ الی ۱۳ کیلو آنرا سنگین کنید، سپس آنرا بر روی بر روی شانه خود قرار داده و بند های آنرا ببندید و مطمئن شوید که انتهای کوله بر روی استخوان لگن قرار گرفته باشد و چند قدم بزنید تا ارزیابی کنید که از نظر اندازه و راحتی در چه درجه ای قرار دارد.

می توانید مناسب با مقدار وزنی که قصد دارید برای حمل در داخل کوله قرار دهید از اندازه هایی دیگری نیز استفاده کنید زیرا کوله های ورزشی در اندازه های مختلفی در بازارهای ورزشی به وفور یافت می شوند.

------------------------------اسپرت-مایکت------------------------------

نحوه انتخاب و خرید کوله ورزشی
مهمترین فاکتور در انتخاب و خرید کوله ورزشی اندازه آن و متناسب بودن با فیزیک بدن است.

اگر اقدام به خرید کوله ای کنید که بیش از اندازه برای فیزیک بدنی شما بزرگ و یا کوچک باشد مقدار وزنی که در درون آن قرار می دهید یکسان تقسیم نخواهد شد و باعث احساس ناراحتی در شما می شود.اگر کوله ای انتخاب کنید که بسیار کوچکتر از فیزیک بدنی شما باشد هنگام حمل آن بر شانه ها فشار وارد شده و این فشار باعث خستگی و کلافه گی شما خواهد شد.

در زمان خرید کوله ورزشی به دوخت های کوله توجه داشته باشید و درز های آنرا با کمی فشار دادن امتحان کنید، فاصله ما بین دوخت ها و یا نخ های پاره شده این را نشان می دهد که آن کوله ورزشی از استاندارد لازم برخوردار نیست.دوخت کوله ، اتصالات مرغوب بکار برده شده در کوله و بند های محکم و مناسب بکار برده شده در آن همه از مشخصه های یک کوله ورزشی استاندارد است.

در هنگام خرید کوله ورزشی از فروشنده بخواهید مقداری وزنه برای امتحان کوله به شما بدهد و کوله را تا ۱۱ الی ۱۳ کیلو سنگین کنید و چند قدم بزنید در این هنگام هیچ یک از اعضای تشکیل دهنده کوله نبایستی در فشار باشد (زیرا این وزن متعادل قابل تحمل یک کوله ورزشی است) و کمربند کوله به دور کمر بسته شده و بیشتر وزن را تحمل کند.

تناسب کوله را با خم کردن یک پا مورد امتحان قرار دهید چنانچه کوله حرکت نا هماهنگی داشته باشد احتمال دارد که کمربند آن را بیش از اندازه بالا و یا پائین بسته شده باشد آن را دوباره نتظیم کنید.

در هنگام قدم زدن کوله نباید به قسمت پشت بدن ضربه وارد کند. کوله ورزشی مناسب در هنگام استفاده تمام وزن را برروی قسمت لگن انداخته و بند های شانه تنها از افتادن کوله به سمت عقب جلوگیری می کنند.

کوله در هنگام قدم زدن نباید تعادل شما را به هم زده و حرکتی به سمت چپ و راست داشته باشد. چانچه کوله انتخابی شما در حین امتحان فاقد این مشخصات بود قید آنرا زده و کوله دیگری انتخاب و امتحان کنید.

------------------------------اسپرت-مایکت------------------------------

2-ساک ورزشی

اگر شما فردی ورزشکار باشید، حتما می دانید که برای رفتن به باشگاه ورزشی به وسایل مختلفی نیاز است. از لباس ورزشی گرفته تا برخی از لوازم ضروری. هر ورزشی نیز وسایل خاصی دارد که لازم است در حین انجام آن ورزش استفاده شوند. برای حمل این وسایل تا باشگاه ورزشی، حتما به کیف مناسب نیاز دارید.

کیف ها و ساک های رو دوشی

این کیف ها و ساک ها جزء پر طرفدارترین کیف ها در بین ورزشکاران است و در نوع چرمی و کتان ساخته و تولید می شوند. این کیف ها بسیار جا دارد بوده و در روی آنها فضا هایی مانند جیب و درون آنها جدا کننده برای قرار دادن لوازم تعبیه می شود. بر روی کیف یک بند برای حمل آن بر روی شانه و دو دسته قرار داده می شود. این محصول در رنگ بندی های مختلف و با جنس های منفاوت تولید و روانه بازار های ورزشی می شود.

------------------------------اسپرت-مایکت------------------------------

کوله پشتی و ساک استخر

اگر زیاد به باشگاه و استخر می روید نیازی به کوله عادی و یا ساکی که کاربردهای دیگری نیز دارد، نخواهید داشت. می توانید یک کوله و یا ساک ورزشی را همیشه برای رفتن به باشگاه آماده نگه دارید و یا اگر همیشه برای رسیدن به تمرین دیرتان شده است، بدون معطلی وسایل‌تان را در آن بریزید و حرکت کنید.

کوله پشتی و ساک استخر در برابر کوله پشتی های دیگر جای کمتری دارند و بیشتر شبیه به کیسه می باشند. علت آن هم این می باشد که جهت راحتی بیشتر شما است. شما برای اینکه به استخر بروید به حوله، کفش، دمپایی و گرمکن نیاز خواهید داشت و برای اینکه در کوله یا ساک قرار دهید نیاز به تفکیک نخواهید داشت و به همین جهت نیز زیپ دیگری قرار نمی دهند.

------------------------------اسپرت-مایکت------------------------------

دوام و مقاومت کیف و ساک ورزشی

در یک کیف و مقاومت جنس بکار رفته در ساخت آن بسیار مهم است. در انتخاب کیف اول به جنس و نحوه دوخت و اتصالات بکار برده در آن توجه کنید. زیپ ها و گیره های کیف را مورد بررسی قرار دهید و کیف و ساکی که در قسمت گیره ها و زیپ از فلز استفاده شده است را انتخاب کنید زیرا گیره های و زیپ های پلاستیکی از مقاومت و دوام پائینی برخوردار هستند.

در شکل گیری فرم کیف برای حفظ شکل ظاهری کیف ها از سیم استفاده می شود باید دقت کنید که سیم ها به میزان کافی مقاوم باشند زیرا سیم های سبک بسیار شکننده هستند و بعد از مدتی مصرف از فرم و شکل ظاهری کیف کاسته می شود.

------------------------------اسپرت-مایکت------------------------------

وزن بار ساک و کیف ورزشی

به جز حجم کیف، ظرفیت وزن بار هم بسیار مهم است. شاید تا کنون به وزن بار توجه نداشتید ولی یکی از نکات مهم در جهت برگزیدن کیف می باشد. کیف های ورزشی که حجمی برابر دارند برای حمل وزن های گوناگونی طراحی و تولید می شوند.

زمانی که ورزشکار درون کیف وزن بیشتری قرار می دهد باعث پاره شدن کیف نخواهد شد اما باعث می شود ورزشکار دیگر حس راحتی را نداشته باشد و کیف جهت منتقل کردن وزن بار بر روی بدن ورزشکار به شکل درستی پاسخگو نخواهد بود، این به معنای حداکثر وزن تعیین شده کیف می باشد.

باید حجم و وزن وسایلی که می خواهید در کوله قرار بدهید را بررسی کرده و تخمین بزنید تا بتوانید کیف یا کوله ی بهتری را برای خود برگزینید.

بنابراین چنانچه 2 کوله از یک برند، با حجم برابر ولی وزن های متفاوت مشاهده کردید، وزن کیف سبک تر دلیل بر تکنولوژی برتر نخواهد بود. بلکه به این معناست که کیف سبک تر برای حمل بار با وزن کمتر تولید شده است. بنابراین باید ریزبین بوده و اطلاعات کوله را به دقت بررسی نمایید.

------------------------------اسپرت-مایکت------------------------------

سایز کیف ها و ساک های ورزشی

سایز کیف ها و ساک های ورزشی در انواع مختلف متفاوت هستند. متناسب با برنامه ورزشی که در طول هفته انجام میدهد و مقدار وسایلی که برای تمرین استفاده می کنید سایز مناسب را انتخاب کنید. اگر در طول هفته چندین بار به باشگاه می روید و از کیف برای مقاصد دیگری غیر از ورزش بهره می گیرد بهتر از از سایز بزرگ استفاده کنید. در کل انتخاب سایز مناسب با میزان استفاده از فضای کیف میسر می شود.

قابلیت تنفس کیف های ورزشی
آسانترین وسریع ترین دسترسی به انواع خدمات
فریم های خاص عینک برای انواع فرم صورت

در کیف ها و ساک های استاندارد، فضایی برای قرار دادن لباس های مرطوب حاصل از ورزش تعبیه شده است تا لباس های مرطوب را خشک و از بوی عرق را کاهش دهد این فضا از دیواره ای با جنس مس ساخته شده است و موثر در عدم سرایت بو به سایر لوازم قرار داده شده در کیف می شود.

------------------------------اسپرت-مایکت------------------------------

فضاهای جدا شده کیف

در بسیاری از کیف ها و ساک ها برای جدا سازی فضا های درون کیف از یکدیگر از تور استفاده شده است. و در بسیاری از کیف ها این فضا ها جدا شده زیاد هستند که میتوان برای مصارف مختلف استفاده کرد به طور مثال بعضی از این فضا ضد آب بوده و مناسب برای قرار دادن لباس های خیس است. این جیب ها و فضا ها برای تعین قرار دادن لوازم در جای مشخصی است.

کلام آخر

در کنار تنوع و کیفیت بالای اجناس، امکانات خرید و ارسال سریع و رایگان، شیوه‌های پرداخت حضوری و غیرحضوری از مزایای همراهی شما با فروشگاه اینترنتی اسپرت مایکت هست.

در این فروشگاه اینترنتی می‌توان هرگونه تجهیزات ورزشی و لوازم جانبی را که در رشته‌های مختلف و تخصصی پس از مشاهده در سایت و کسب اطلاعات کامل مربوط به کالا از این مجموعه خریداری نمود.

برای مشاهده و خرید انواع کوله و ساک ورزشی   اینجا   کلیک کنید. 

در ادامه بخوانید:

راهنمای خرید زیراندازیوگا

------------------------------------------------------------

گروه تولید محتوای(اسپرت مایکت)

www.sportmyket.com

فرم نظرات کاربران
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)

(دیگران را با نوشتن نظرات خود, برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید)

(نظرات شما در ساعات معین بصورت یکجا منتشر میشود)

  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لازم است محتوای ارسالی منطبق برعرف و شئونات جامعه و با بیانی رسمی و عاری از لحن تند، تمسخرو توهین باشد.
  • - از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید کارشناسان مربوطه منتشر خواهد شد.