شیکر چیست ؟معرفی انواع شیکر و قمقمقه ورزشی
9
فروردین 1402
0 نظر

شیکر چیست ؟معرفی انواع شیکر و قمقمقه ورزشی

همانطور که می‌دانید نوشیدن آب در بین ورزشکاران از اهمیت بسزایی برخوردار است. امروزه اکثر ورزشکاران از انواع مکمل های ورزشی برای بهبود فرآیند عضله سازی و کمک به سوخت و ساز بدن استفاده می‌کنند.

شیکر چیست؟

 شیکر، شیکر پروتئین، شیکر بدنسازی، شیکر ورزشی، قمقمه شیکر، بطری میکسر یا مخلوط کننده و هر نامی که آن را می شناسید، بطری های استوانه ای شکل هستند که بدنسازان برای مخلوط کردن مکمل ها و پودرهای ورزشی از آن استفاده می‌کنند.

ساختار شیکر ورزشی چگونه است و چه اجزایی دارد؟

اصلی‌ترین بخش شیکر، همان بطری یا لیوان بلند و بزرگی است که مایع را در آن می‌ریزید. بااین‌حال بیشتر شیکرها محفظه جداگانه‌ای هم برای نگهداری موادغذایی خشک و مکمل‌ها دارند.از سایر اجزای شیکرها، می‌توان به صافی، قیف، توپک، نِی ضخیم و درپوش اشاره کرد.

انواع شیکر

شیکرهای ورزشی یک تیکه

این مدل از شیکرها مخزنی برای پودر و قرص ندارند. داخل این شیکر یک توپ پلاستیکی یا توری وجود دارد که مخصوص ترکیب کردن پودرها یا مکمل های ورزشی است. مدل در پوش شیکرهای یک تیکه به صورت پیچی یا ضامنی است و یکی از قابلیت های فوق العاده ی آنها این است که مواد داخل آن به هیچ وجه نشتی نمی دهد که این موضوع یک مسئله بسیار مهم در انتخاب شیکرها می باشد.

شیکرهای ورزشی دو تیکه

شیکرهای دو تیکه دارای یک مخزن مخصوص پودرها یا مکمل های ورزشی هستند که با وجود این مخزن دیگر نیازی نیست مکمل ها یا پودرهای ورزشی خود را در ظرفی جداگانه حمل کنید. ضمنا در بعضی از شیکرهای دو تیکه یک محفظه در ابعاد کوچک وجود دارد که مناسب قرص های ورزشی اند. جنس پلاستیک به کار رفته در این شیکرها پلاستیک های غیر سمی و فشرده هستند که از ویژگی های حائز اهمیت این شیکرها است.

شیکرهای ورزشی سه تیکه

شیکرهای سه تیکه علاوه بر جنس پلاستیکی مرغوب و غیر سمی که دارند شامل دو مخزن پودری نیز هستند که مخصوص قرص و پودر است که از مخزنی که مخصوص قرص است برای پودر یا مکمل هم می توان استفاده کرد.

شیکرهای برقی

شیکرهای برقی از یک موتور الکتریکی و تیغه های پلاستیکی و یا تیغه های فلزی تشکیل شده اند و با نیروی الکتریسیته کار می کنند. شیکر های برقی معمولا به صورت شارژی یا باطری خور هستند. از شیکرهای برقی شارژی با تیغه های فلزی به دلیل قدرا بالا، علاوه بر میکس فوق العاده مکمل، می توان برای درست کردن شیر موز، انواع آب میوه ها و اسموتی ها استفاده کرد. جنس بدنه شیکرهای برقی از پلاستیک و یا لاکی بوده و عاری از مواد سمی هستند.

انواع مختلف شیکر از نظر جنس 

1 - شیکرهای پلاستیکی

بطری های پلاستیکی متداول ترین نوع شیکرها هستند. اما همان جنس پلاستیک به کار رفته هم در هر بطری فرق می کند. ابتدا باید مطمئن شوید شیکری که خریداری می کنید فاقد BPA و مواد فتالات است. در غیر این صورت مواد شیمیایی مضر می توانند به نوشیدنی راه پیدا کرده و آن را برای خوردن مضر کنند.

یکی از بهترین پلاستیک های باکیفیت که برای نگهداری مواد غذایی مناسب هستند، Eastman Tritan است که به دوام و شفافیت بسیار زیاد و نیز مقاومت در برابر لکه شدن و بوگرفتن، معروف است. کیفیت مطلوب بطری شیکر باید به گونه ای باشد که نوشیدنی اسموتی امروز طعم ترکیب پروتئینی هفته گذشته را ندهد!

2 - شیکرهای فلزی یا استیل

بطری های شیکر عایق بندی، نوشیدنی های را معمولا سرد و خنک نگه می دارند و آنها را به یک گزینه پرطراوت در روزهای گرم تبدیل می کنند. جنس عایق ها از فولاد ضد زنگ و خلا دوجداره و استیل مقاوم است که محتوای داخل شیکر را تا 24 ساعت خنک نگه می دارد.

3 - شیکرهای شیشه ای

قمقمه های شیکر شیشه ای، گزینه های دیگری هستند که ذاتا در برابر بو و لکه مقاوم می باشند. بیشتر مردم نوشیدنی را در بطری های شیشه ای که خلوص و محتویاتش را به وضوح نشان می دهد، می پسندند. شیکرهای شیشه ای عموما در یک کاور مستحکم از جنس سیلیکونی یا محفظه ای مخصوص قرار دارند تا از شکسته شدن و آسیب دیدگی جلوگیری شود.

مواردی که باید هنگام خرید شیکر بدنسازی به آن‌ها توجه کنید

نکاتی مهمی که باید در انتخاب یک شیکر ورزشی به ان دقت نمود، کیفیت و استحکام بدنه شیکر، وجود توری یا توپ پلاستیکی جهت مخلوط سازی کامل مکمل‌های ورزشی، متریال استفاده شده عاری از مواد سمی و درب بدون نشتی است.همچنین

درب محکم

 مشخص است که مهم‌ترین عامل در هنگام انتخاب بهترین شیکر بدنسازی، گزینه‌ای است که چیزی از آن چکه و نشت نکند. اگر درنهایت قرار باشد که شیکر شما موجب ریختن پروتئین در سطح باشگاه بدنسازی یا بدتر از آن در داخل کیف شما شود، پس این شیکر فایده‌ای ندارد. باید شیکر پروتئینی را انتخاب کنید که تضمین می‌کند از زمان بستن درب شیکر تا زمان استفاده حتی یک قطره‌ از آن نشت نخواهد کرد.

 حجم های شیکر

این ویژگی به‌ویژه وقتی‌ مهم است که می‌دانید در طول روز پروتئین زیادی مصرف خواهید کرد. وقتی‌که می‌خواهید وسایل مورد نیاز یک روز را با خود به همراه داشته باشید، گنجایش ظرف بسیار مهم است. با داشتن این ویژگی می‌توانید بدون اینکه به خود زحمت داده و چندین بار در روز پودر را ترکیب کنید، به‌اندازه‌ کافی پروتئین بنوشید.

 راحتی در شست‌و‌شو

این ویژگی به‌خصوص برای افرادی که هر روز ورزش می‌کنند مفید است. شیکر پروتئین شما باید به‌گونه‌ای باشد که به ‌راحتی قابل‌شست‌وشو باشد. به‌علاوه، شاید افرادی که وقت کافی ندارند ترجیح دهند تا شیکر خود را در ماشین ظرفشویی قرار دهند.

قیمت شیکر

شیکر از جمله وسایل جانبی در حوزه های ورزشی بحساب می آید که خوشبختانه هنوز همچون دیگر لوازم ورزشی از قیمت های سرسام آوری برخوردار نشده است و می توان موفق به خرید یک شیکر با قیمتی کاملا مناسب و همچنین کیفیتی مطلوب شد. دوستان عزیز توجه داشته باشید قیمت شیکر با توجه به قابلیت های آن مختلف است و خرید هر یک از آن ها تنها بسته به سلیقه و نظر شما دارد.و راحتی حمل نیز از جمله مواردی هستند که در خرید شیکر باید به انها توجه کرد.

کلام آخر

در کنار تنوع و کیفیت بالای اجناس، امکانات خرید و ارسال سریع و رایگان، شیوه‌های پرداخت حضوری و غیرحضوری از مزایای همراهی شما با فروشگاه اینترنتی اسپرت مایکت هست.

در این فروشگاه اینترنتی می‌توان هرگونه تجهیزات ورزشی و لوازم جانبی را که در رشته‌های مختلف و تخصصی پس از مشاهده در سایت و کسب اطلاعات کامل مربوط به کالا از این مجموعه خریداری نمود.

برای مشاهده و خرید انواع قمقمه و شیکر  اینجا   کلیک کنید.

فرم نظرات کاربران
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)

(دیگران را با نوشتن نظرات خود, برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید)

(نظرات شما در ساعات معین بصورت یکجا منتشر میشود)

  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لازم است محتوای ارسالی منطبق برعرف و شئونات جامعه و با بیانی رسمی و عاری از لحن تند، تمسخرو توهین باشد.
  • - از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید کارشناسان مربوطه منتشر خواهد شد.