0 تا 100 ورزش تنیس خاکی که قبل از شروع باید بدانید

0 تا 100 ورزش تنیس خاکی که قبل از شروع باید بدانید

ورزش تنیس خاکی از ورزش‌های جذاب و پرطرفدار است و به همین دلیل این روزها از محبوبیت بالایی برخوردار است، در این مطلب درباره تنیس خاکی صحبت خواهیم کرد.

0 تا 100 ورزش تنیس خاکی که قبل از شروع باید بدانید

ورزش کردن از فعالیت‌های ضروری است که علاوه بر افزایش سلامت جسمی به سلامت روان فرد کمک می‌کند. به همین دلیل افراد بسیاری در سال‌های اخیر به ورزش‌های متنوع روی آورده و به صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنند، از جمله ورزش‌های پرطرفدار در بین همه سنین، تنیس خاکی است. تنیس خاکی که در حال حاضر در دسته ورزش‌های مدرن و پرطرفدار قرار دارد از جمله ورزش‌هایی است که دارای حرکات متنوع، پویا و قدرتی است. در ادامه درباره ورزش جذاب و پرانرژی تنیس خاکی بیشتر صحبت خواهیم کرد.

تاریخچه تنیس خاکی

تاریخچه تنیس خاکی به قرن 12-13 میلادی در کشور فرانسه بازمی‌گردد، اما اولین بار فردی به نام هاردی جم در کشور انگلستان و در شهر لمینگتن، ورزش تنیس را به مردم معرفی کرد که در ابتدا این ورزش به صورت جامع و کامل و با رعایت قوانین حال حاضر نبود.

به مرور زمان و در سال 1877 میلادی، برای اولین بار مسابقات تنیس خاکی در باشگاه ویمبلدون که تا امروز از بزرگترین باشگاه‌های برگزارکننده مسابقات تنیس خاکی در جهان است، برگزار شد. در سال 1911 طی جلسه‌ای فدراسیون بین‌المللی تنیس با نام ILTF شکل گرفت که در آن کشورهای بسیاری حضور داشتند و مقر این فدراسیون را در کشور سوئیس تشکیل دادند. هم‌چنین بعدها ورزش‌هایی نظیر بدمینتون، پینگ‌پنگ و گلف نیز از ورزش تنیس سرچشمه گرفتند؛ به همین دلیل ورزش تنیس خاکی، اصلی‌ترین ورزش راکتی به‌شمار می‌رود.

تاریخچه این ورزش در ایران به زمان حضور انگلیسی‌ها در ایران و بعد از جنگ جهانی دوم بازمیگردد. در  سال‌های 1315- 1318 اولین زمین مخصوص تنیس در ورزشگاه امجدیه تهران افتتاح شد و به دلیل وجود اتباع انگلیسی در آبادان، ورزش تنیس در آبادان بسیار پرطرفدار شد و اولین مسابقه رسمی تنیس بین تیم‌های آبادان و تهران در سال‌های 1317-1320 برگزار شد و بعدها در سال 1959 برای اولین بار ایران در جام دیویس و مسابقات جهانی تنیس شرکت نمود.

بهترین ورزشکاران جهان در رشته تنیس خاکی

ورزش پرطرفدار تنیس خاکی با برگزاری مسابقات مختلف جهانی توانست افراد بسیاری را به عنوان برترین و بزرگ‌ترین تنیس‌بازان جهان معرفی کند. از جمله مطرح‌ترین افراد در رشته تنیس خاکی در جهان می‌توان به، استفانی ماریا گراف از کشور آلمان، پیت سمپراس از آمریکا، مارتینا ناوراتیلووا از چک‌اسلواکی، ماریا شاراپووا از 

روسیه، آندره آغاسی از آمریکا، سرینا ویلیامز از آمریکا، رافائل نادال از اسپانیا، راجر فدرر از سوئیس و نواک جوکوویچ از صربستان اشاره کرد که جز ستاره‌های ورزش تنیس به شمار می‌روند.

از زمان ورود تنیس به ایران و حضور تنیسورها در مسابقات جهانی، ورزشکاران به نامی هم‌چون، منصور بهرامی که جز تاریخ‌سازترین ورزشکاران این رشته است و ارغوان رضایی که به ملکه تنیس ایران معروف است و تنیسورهای مطرح بسیاری را در مسابقات شکست داده اشاره کرد، همچنین از دیگر تنیسورهای مطرح حال ایران می‌توان به امیرحسین بادی، سینا مقیمی، انوشا شاهقلی، امیر اصلان، علی طاهری، مهرشاد قفقازی، امیرمحمد ادب‌جو، مهدی سوری و محمد مهبد اشاره کرد که در حال حاضر جز برترین‌های کشور و در جدول رده‌بندی برترین تنیسورهای جهان قرار دارند.

نکاتی که قبل از شروع تنیس باید بدانید

ورزش تنیس از جمله ورزش‌های پرطرفدار و پرهزینه در جهان است که طرفداران بسیاری دارد. این ورزش جذاب به دلیل فواید بسیاری مانند، انعطاف‌پذیری، چابکی، افزایش قدرت، هماهنگی کل بدن باهم و هم‌چنین تنفس بهتر، مناسب برای قلب و فشارخون است؛ به همین دلیل یکی از پرطرفدارترین ورزش‌های جهان بشمار می‌رود و بهتر است قبل از شروع آموزش تنیس نکات گفته شده را بدانید تا برای آموزش اصولی آمادگی لازم را داشته باشید.

لوازم مورد نیاز تنیس

راکت تنیس مناسب: راکت تنیس دو نوع قدرتی و کنترلی دارد که بهتر است قبل از خرید با مشورت مربی خود راکت مناسب را خریداری کنید.

کفش ورزشی: کفش ورزشی از جمله مواردی است که بهتر است مناسب با فعالیت شما انتخاب شود، انتخاب یک کفش تنیس مناسب باعث افزایش بهره‌وری، کیفیت ورزش و دویدن بهتر خواهد شد.

توپ تنیس: توپ تنیس خاکی از جنس پلاستیک است که با روکش پرزدار مات در رنگ‌های سفید یا نارنجی مات پوشیده شده است تا جلوی انعکاس نور را بگیرد. توجه داشته باشید که توپ تنیس به هیچ عنوان نباید دارای درز یا شکاف باشد.

قوانین تنیس

بهتر است قبل از آموزش تنیس ابتدا انواع زمین تنیس خاکی، چمن و هاردکورت را بشناسید و سپس مطابق با علاقه خود نوع آموزش تنیس را انتخاب نمایید و سپس با استراتژی و تاکتیک‌های این ورزش جذاب و پرانرژی آشنا شوید؛ مثلا بهتر است بدانید که تنیسور چه زمانی باید توپ را پرتاب کند، انواع توپ تنیس، نحوه پرتاب توپ، افتادن توپ روی زمین، نحوه امتیازدهی، مشخصات زمین تنیس و... به چه صورت است.

کلام آخر

در کنار تنوع و کیفیت بالای اجناس، امکانات خرید و ارسال سریع و رایگان، شیوه‌های پرداخت حضوری و غیرحضوری از مزایای همراهی شما با فروشگاه اینترنتی اسپرت مایکت هست.

در این فروشگاه اینترنتی می‌توان هرگونه تجهیزات ورزشی و لوازم جانبی را که در رشته‌های مختلف و تخصصی پس از مشاهده در سایت و کسب اطلاعات کامل مربوط به کالا از این مجموعه خریداری نمود.

برای مشاهده و خرید انواع راکت و توپ تنیس   اینجا   کلیک کنید.

فرم نظرات کاربران
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)

(دیگران را با نوشتن نظرات خود, برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید)

(نظرات شما در ساعات معین بصورت یکجا منتشر میشود)

  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لازم است محتوای ارسالی منطبق برعرف و شئونات جامعه و با بیانی رسمی و عاری از لحن تند، تمسخرو توهین باشد.
  • - از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید کارشناسان مربوطه منتشر خواهد شد.