10 حرکت فوق‌العاده برای لاغری سریع در خانه
4
اسفند 1400
0 نظر

10 حرکت فوق‌العاده برای لاغری سریع در خانه

کاهش وزن با ورزش، آن هم در خانه یکی از مواردی است که دنبال کنندگان زیادی دارد. لاغری شکم برای همگان مخصوصاً خانمها از اهمیت ویژه‌ای برخودار است. همه‌ی ما به دنبال اندامی متناسب و زیبا و البته سلامتی بدن خود هستیم پس با ما همراه باشید.

مهمترین دلایل چاقی و اضافه وزن

اضافه وزن که به یکی از دغدغه‌های مهم جوامع امروزی تبدیل شده است، عوامل مختلفی دارد. چاقی در اثر شیوه‌ی غلط زندگی امروزی و تغذیه نامناسب و یا اثرات ژنتیکی و مادرزادی بوجود می‌آید، که هر دوی اینها قابل پیشگیری و درمان هستند. در ادامه به دلایل مهم اضافه وزن اشاره می‌کنیم:

  • پرخوابی و کم خوابی
  • استرس و تنش‌های روزانه
  • مصرف نکردن آب به اندازه‌ی کافی
  • نشستن‌های طولانی مدت و عدم داشتن تحرک کافی
  • مصرف بیش از حد غذاهای رستورانی مخصوصاً فست فودها
  • فاصله‌ی زیاد بین وعده‌های غذایی
  • مصرف بیش از اندازه‌ی شیرینی‌جات، تنقلات و چربی‌ها
  • کم کاری تیروئید
  • یاسئگی در خانمها
  • استفاده از برخی داروها
  • مصرف بلافاصله غذا بعد از انجام فعالیت‌های ورزشی

خوابیدن بیشتر از 9 ساعت یا کمتر از 5 ساعت می‌تواند باعث اضافه شود. خوردن روزانه حداقل 6 لیوان آب برای هر فرد ضروری است. نخوردن آب کافی، باعث افزایش میل به نوشیدنی‌های شیرین و در نتیجه باعث چاقی می‌شود. استرس باعث افزایش اشتها و میل به خوردن فیبر و شیرینی و در نتیجه اضافه وزن می‌شود. نداشتن تحرک کافی و نشستن‌های طولانی مدت، ایجاد تجمع چربی در اطراف شکم و قسمت تحتحانی بدن را افزایش می‌دهد. رستوران‌ها برای جلب مشتری و فروش بیشتر غالباً از رنگها و مواد غذایی غیر طبیعی استفاده می‌کنند که مصرف بیش از اندازه از غذاهای رستورانی باعث چاقی و اضافه وزن می‌شود.

 وقتی فاصله‌ بین وعده‌های غذایی زیاد شود، متابولیسم بدن دچار اختلال می‌شود و نمی‌تواند همه‌ی کالری‌ها رو بسوزاند و در نتیجه کالری‌ها به چربی تبدیل می‌شوند. همانطور که همه می‌دانیم چربی‌ها، شیرینی‌ها و تنقلات به علت ترکیباتی که دارند به شدت روی چاقی تأثیر دارند. غده‌های تیروئید کار تنظیم متابولسیم بدن را بر عهده دارند. بنابراین کم کاری تیروئید چون باعث اختلال در متابولیسم بدن می‌شود از عوامل مهم اضافه وزن است. در 

دوران یائسگی خانم با کاهش هورمون‌ها مواجه می‌شوند که این کاهش هورمون‌ها باعث بهم ریختن متابولیسم بدن، کم خوابی و در نتیجه چاقی می‌شود. بعضی از داروها مثل انواع داروهای ضدافسردگی و غیره در اضافه وزن تاثیر بسزایی دارند. بعضی‌ها عادت دارند بلافاصله بعد از ورزش غذا یا خوراکی‌های پرکالری مصرف کنند. این کار اشتباه یکی از عوامل چاقی می‌تواند باشد.

معرفی برخی افراد معروفی که با ورزش و تغدیه‌ی مناسب لاغر شدند

اضافه وزن در هر قشر، با هر سن و سال و در هر جای دنیا وجود دارد. خیلی از افراد مشهور جهان مشکل چاقی و اضافه وزن داشته‌اند که با تلاش و همت بر چاقی خود غلبه کرده‌اند. در ادامه با تعدادی از این افراد آشنا می‌شویم.

ادل

ادل که به راستی یک ستاره‌ی بی نظیر در موسیقی است، با کمی تغییر در سبک زندگی‌اش به وزن و اندام ایده‌آل رسید.

مهران غفوریان

مهران غفوریان یکی از خوشمزه‌ترین بازیگران طنز ایرانی، با ستفاده از رژیم غذایی و انجام فعالیت‌های ورزشی مناسب اضافه وزن خود را کاهش داد.

الک بالدوین

او که از بازیگران خوشنام هالیوودی است، پس از اینکه به خاطر اضافه وزنش مورد انتقاد قرار گرفت، مصمم شد که وزن خود را کاهش دهد.

کلی کلارکسون

کلی کلارکسون خواننده و ترانه سرا که در برنامه‌ی امریکن آیدل معروف شد، با هجوم انتقادها مواجه و در نتیجه تصمیم گرفت خود را لاغر کند.

نعیمه نظام‌دوست

این بازیگر زن ایرانی که کارنامه‎ی نسبتاً پررنگی در این حرفه دارد، بعد از چاقی زیادی که به آن دچار شده بود و مشکلاتی که به خاطر اضافه وزن برایش بوجود آمده بود، تصمیم به کاهش وزن گرفت و لاغری چشمگیری به دنبال داشت.

اینها و ده‌ها مورد اینچنینی در سراسر جهان وجود دارند که با کمی تغییر در شیوه‌ی زندگی، تغذیه‌ی سالم و ورزش مناسب، وزن و اندام خود را متعادل کردند.

10حرکت فوق‌العاده و سریع برای کاهش وزن با ورزش بدون نیاز به ابزار

برای انجام حرکات ورزشی نیازی نیست که حتماً به باشگاه بروید. در خانه هم براحتی می‌توانید با انجام حرکاتی ساده به وزن ایده‌آل برسید. برای رسیدن به  وزن ایده‌آل و کاهش وزن سریع باید از ورزش‌های هوازی استفاده کنید. توجه باشید که علاوه بر انجام این حرکات نکات دیگری هم باید رعایت شوند. مثلاً:

  • تغذیه سالم داشته باشید و از یک رژیم غذایی مناسب استفاده کنید.
  • به طور مرتب و روتین ورزش کنید.
  • انجام حرکات را با دقت انجام دهید.
  • صبور باشید و بیش از حد توان به خودتان فشار وارد نکنید.

1-حرکت اسکوات

اسکوات حرکتی است که بر خلاف باور غلط خیلی‌ها که تنها روی پاها تأثیر می‌گذارد، باعث تحریک کل اعضای بدن می‌شود. برای این حرکت ابتدا صاف بایستید و پاها را به عرض شانه باز کنید. دستها در کنار بدن باشد. سپس جوری که انگار می‌خواهید روی صندلی بنشینید روی زانوها خم شوید و دستها را به موزات صورت بالا بیاورید. کمی مکث کنید و به حالت اول برگردید. این تمرین را 20 بار تکرار کنید.

2-حرکت شنا

شنا یک حرکت فوق‌العاده برای قسمت بالاتنه و میانی بدن است. برای انجام این حرکت روی زمین دراز بکشید به طوری که شکم و زانوها روی زمین باشد. دستها را دو طرف سینه قرار دهید. با استفاده از زانو و دستها بدن را از زمین بلند کنید. سپس به حالت قبل بازگردید و مکث کنید. این حرکت با توجه به توان باید 10 الی 15 مرتبه تکرار شود. توجه داشته باشید که در طی انجام این حرکت قسمت بالاتنه باید کاملاً صاف و کشیده باشد.

3-حرکت پل

این حرکت نه تنها باعث خوش فرمی باسن می‌شود، بلکه در تقویت عضلات باسن، ساق پا و کمر نیز مؤثر است. برای انجام این حرکت مانند تصویر روی زمین دراز بکشید و دستها را روی شکم یا کنار خود قرار دهید. در ادامه به آرامی باسن را بالا بیاورید، بطوری که عضلات شانه و کتف از زمین جدا نشود و عضلات باسن کاملاً منقبض شده باشد. برای چند ثانیه مکث کنید و به حالت قبل برگردید. این حرکت در 3 ست 15تایی باید تکرار شود.

4-حرکت پروانه

این حرکت ساده و راحت در چربی سوزی و کم کردن کالری نقش بسزایی دارد. برای انجام این حرکت باید صاف بایستید و در پرش اول پاها را باز کنید و دستها را در بالای سر بهم برسانید و در بازگشت پاها بسته می‌شود و دستها پایین می‌آید. این حرکت در 3 ست 30 تایی باید تکرار شود.

5-حرکت کرانچ دوچرخه

این حرکت برای چربی سوزی شکم و پهلو بسیار مفید است. برای انجام این حرکت باید روی زمین دراز بکشید و  دستها را کنار گوشتان قرار دهید. زانوها باید به حالت 90 روی زمین باشد. سپس زانوی راست را رو به شکم جمع کرده و آرنج چپ را بدون آنکه از گوش جدا شود به سمت زانوی راست ببرید. در برگشت باید زانوی چب را در شکم جمع کنید و آرنج راست را به سمت پای چپ خم کنید. این حرکت باید به صورت متناوب و پی در پی در 3 ست 30 تایی تکرار شود. بین هر ست 40 ثانیه استراحت کنید.

6-حرکت قیچی

این حرکت سفت شدن باسن و عضلات شکم را عهده دار است. برای انجام این حرکت روی زمین دراز بکشید. دستها باید کنار بدن باشد. عضلات شکم را منقبض کنید و پای راست را به حالت 90 درجه بالا ‌آورید، پای راست در همان حالت باقی می‌ماند. در ادامه پای چپ را بالا ‌آورید و پای راست به زمین برمی‌گردد. این حرکت نیز باید پی در پی در 3 ست 30 یا 40 تایی تکرار شود. بین ست‌ها استراحت کوتاهی داشته باشید.

7-حرکت سگ پرنده

این حرکت فوق‌العاده نه تنها عضلات شکم را تقویت می‌کند بلکه باعث حفظ تعادل بدن نیز می‌شود. برای انجام این حرکت باید به حالت چهار دست و پا روی زمین قرار بگیرید. در حالی کمرتان صاف و عضلات شکمتان منقبض است، دست راست را به جلو دراز کنید و پای چپ را به عقب بکشید. چند ثانیه مکث کنید و به حالت قبل برگردید. این حرکت 15 الی 20 بار تکرار کنید. سپس برای دست چپ و پای راست این حرکت را انجام دهید.

8-حرکت زیر شکم خلبانی

این حرکت به دو صورت خوابیده و نشسته انجام می‌شود. تأثیر زیادی در تقویت شکم و قسمت تحتحانی بدن دارد. برای انجام این حرکت پشت به زمین دراز بکشید. دستها باید کنار بدن قرار گیرند. عضلات شکم را منقبض کنید و پاها را به صورت عمود بالا بیاورید دقت داشته باشید که به هیچ عنوان نباید باسن و کمر از زمین جدا شود. در ادامه پاها را به زمین بازگردانید. این حرکت را در ست‌های 15 تایی تکرار کنید.

9-حرکت برپی

یکی از ورزش‌های فوق‌العاده‌ای که قدرت چربی سوزی بالایی دارد، حرکت برپی است. این حرکت تمام  اعضای بدن را درگیر می‌کند و یک ورزش هوازی قدرتمند است. برای انجام این حرکت ترکیبی، ابتدا باید صاف بایستید. بدن را در حالت اسکوات قرار دهید، خیلی آرام به حالت پرشی در وضعیت حرکت شنا قرار بگیرید، بعد از انجام یک شنا به حالت پلانکت برگردید و مجدداً پاها را داخل شکم جمع کنید و به حالت اسکوات نشسته بنشینید. سریع از جای خود بلند شوید و دستها را به صورتی که در حال پرش هستید بالا ببرید. استراحت 60 ثانیه‌ای داشته باشید و دوباره از اول تکرار کنید. این حرکت باید بین 8 الی 20 بار بسته به توان بدنی تکرار شود.

10-حرکت کرانچ دوبل

این حرکت جهت آب کردن شکم و سفت شدن باسن است. برای انجام این حرکت باید روی زمین دراز بکشید. پاها را خم کنید بطوری که با زمین تماس نداشته باشند. در حالی که عضلات شکم منقبض است سر و گردن را بالا بیاورید. دستها باید زیر گوشتان باشد. باید سعی کنید دست و پایتان را بهم نزدیک کیند.  این حالت باید پی در پی انجام شود و عمل دم و بازدم فراموش نشود.

وسایلی که برای کاهش وزن با ورزش در خانه لازم است

در نظر داشته باشید که برای ورزش در خانه نیاز به تجهیزات خاصی ندارید. ولی اگر علاقه‌مند به استفاده از وسایل کمکی هستید، می‌توانید وسایل زیر را تهیه و استفاده کنید.

جمع بندی

اضافه وزن و چاقی معضلی است که با کمی تلاش و تغییر در شیوه‌ی زندگی قابل پیشگیری و درمان است. اگر توان رفتن به باشگاه را ندارید، حتماً از حرکت‌هایی که در خانه قابل اجرا هستند استفاده کنید تا بتوانید بدن خودتان را در شرایط ایده‌آل نگه دارید. ورزش فقط برای داشتن سیکس‌پک و امثالهم نیست. بلکه برای سلامت جسم و روح نیاز است که ورزشی مناسب داشته باشید. حتی روزی نیم ساعت پیاده روی در سلامت جسم و روح شما تأثیر بسزایی خواهد داشت.

کلام آخر

در کنار تنوع و کیفیت بالای اجناس، امکانات خرید و ارسال سریع و رایگان، شیوه‌های پرداخت حضوری و غیرحضوری از مزایای همراهی شما با فروشگاه اینترنتی اسپرت مایکت هست.

در این فروشگاه اینترنتی می‌توان هرگونه تجهیزات ورزشی و لوازم جانبی را که در رشته‌های مختلف و تخصصی پس از مشاهده در سایت و کسب اطلاعات کامل مربوط به کالا از این مجموعه خریداری نمود.

برای مشاهده و خرید انواع تجهیزات حرفه‌ای برای کاهش وزن   اینجا   کلیک کنید.

فرم نظرات کاربران
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)

(دیگران را با نوشتن نظرات خود, برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید)

(نظرات شما در ساعات معین بصورت یکجا منتشر میشود)

  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لازم است محتوای ارسالی منطبق برعرف و شئونات جامعه و با بیانی رسمی و عاری از لحن تند، تمسخرو توهین باشد.
  • - از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید کارشناسان مربوطه منتشر خواهد شد.