چرخ شکم یا رولر شکم چیست؟
21
فروردین 1400
0 نظر

چرخ شکم یا رولر شکم چیست؟

کاربرد اصلی چرخ شکم در تقویت عضلات میانی بدن یعنی همان عضلات کور یا به اصطلاح شکم است,علارغم اینکه استفاده از چرخ شکم مستلزم مهارت است ولی استفاده از آن استایل متفاوتی را به تمرینات شما القا میکند.

چرخ شکم (Ab Wheel)

یکی از ساده‌ترین روش تمرین دادن شکم یا به اصطلاح دراوردن سیکس پک ، دست و پا استفاده از چرخ تمرین شکم است. امروزه رولر تناسب اندام یا چرخ تمرین شکم یکی از لوازم ورزشی بسیار مفید در تناسب اندام و تقویت عضلات ماهیچه شکم ٬ پشت بازوها و شانه ها و حتی پا می‌باشد.تقویت عضلات شکم نقش مهمی در کاهش کمر درد و بهبود عملکرد ورزشی دارد. یکی از ابزارهای مناسب و ارزان برای دست‌یابی به این مهم، چرخ شکم میباشد

تمرین با چرخ شکم بسیار ساده و قابل اجرا برای افراد ناتوان و معلول نیز می باشد به گونه ای که با دستانتان دو میله اطراف غلتک را گرفته و زانو و نوک انگشتانتان را بر روی زمین قرار بدهید. در حالت ابتدا دستانتان را صاف نگه دارید و غلتک باید روبروی و موازی شانه هایتان باشد و به آرامی غلتک را به جلو حرکت دهید و تا حدی که دستانتان تقریبا در راستای بدنتان باشد و دوباره به حالت قبل برگرید.

این وسیله را به‌راحتی می‌تواند در خانه و یا باشگاه مورد استفاده قرار داد و حتی با خود حمل کرد. رولر تناسب اندام دو چرخ برای تمامی سنین قابل استفاده است و هیچ گونه محدودیتی ندارد و تنها به نیرو و توان عضلات ورزشکار بستگی دارد.عضله هدف اصلیه این چرخ تمرینی ٬ عضلات شکمی است که در راستای تکامل سیر تمرینات باهدف وسعت بخشی تمرینات شکمی مورد استفاده قرار می گیرد.

نکته قابل تامل در هنگام استفاده از این وسیله در حین انجام تمرینات شکمی اینست که موجب می شود عضلاتی همچون ،عضلات بازویی، کمر و گردن نیز شروع به فعالیت کنند. میزان اثر بخشی تمرین با غلطک شکم (Ab Roller) به قدری بالاست که ورزشکاران رشته های بدنسازی را قانع نموده تا از آن برای انجام تمرینات شکمی و ساختن شکمی Six pack (6 تیکه) استفاده نمایند.

چرخ شکم (Ab Roller) را می توان ابزاری مناسب برای انجام تمرینات ورزشی در منزل دانست. طراحی این وسیله به گونه ای است که در هنگام تمرین تاثیر مستقیمی بر روی عضلات شکمی و کمر دارد. همچنین بر روی غلطک شکم دسته هایی با روکش فوم طراحی شده تا ورزشکار در حین تمرین بتواند به راحتی برای مدت زمان طولانی از آن استفاده کند.

نحوه انجام تمرین توسط چرخ شکم به چه صورت است؟

۱-برای انجام تمرین رولر را توسط هر دو دست در وضعیت زانو زدن گرفته به طوری که رولر روبه روی شما قرار داشته است.

۲-تمامی وزن شما بر روی دست ها و زانوها متمرکز باشد.

۳-سپس به آرامی آن را به سمت جلو هدایت کرده و بدن خود را کاملا در موقعیت کششی قرار دهید.

۴- در هنگامی که در وضعیت کششی هستید عمل دم را انجام دهید.

۵-پس از کمی مکث در حالت کششی با انجام عمل بازدم به وضعیت اولیه خود بازگردید، لازم به ذکر است در هنگام بازگشت به وضعیت اولیه عضلات شکم را در حالت منقبض نگه دارید و مجددا حرکت را تکرار کنید.

ورزشکاران حرفه ای می توانند این حرکت را علاوه بر جهت مستقیم در جهت های مورب نیز انجام دهند. انجام این حرکت در جهت های مورب موجب ایجاد فشار به عضلات کناری شکم و تقویت آنها می شود.

رولرهای شکم قابل استفاده برای افراد ناتوان و معلول نیز می باشد.

معرفی 5 مورد از بهترین چرخ شکم های بازار ایران

1-چرخ شکم مدل Exercise wheel

جنس چرخ شکم مدل Exercise wheel از پلی استر مرغوب و نشکن بوده که از کیفیت و دوام بسیار خوبی بهره می برد و در قسمت دسته آن برای جلوگیری از آسیب به کف دست از یک پوشش نرم استفاده شده است. اما مهمترین مزیت اصلی این چرخ تمرین شکم مدل Exercise wheel در مقابل سایر مدل های مشابه این است که در حرکت برگشت فنر آن به شما کمک می کند تا به آسانی حرکات را انجام دهید و این وسیله را به‌راحتی می‌تواند در خانه و یا باشگاه مورد استفاده قرار داد و حتی با خود حمل کرد.

قیمت روز,تصاویر بیشتر و خرید

2-چرخ تمرین شکم جورکس

چرخ تمرین شکم جورکس وسیله‌ای مناسب برای انجام فعالیت‌های ورزشی در خانه است. این چرخ ابعاد و طراحی مناسبی دارد به طوری‌که روی عضلات کمر و شکم تاثیر زیادی خواهد گذاشت. چرخ تمرین جورکس دارای دو چرخ و یک میله فلزی است و برای راحتی بیشتر شما در هنگام تمرین ، دسته‌های فومی طراحی شده و به آسانی مدت زمان طولانی‌تری از آن استفاده خواهید کرد.

قیمت روز,تصاویر بیشتر و خرید

3-چرخ تمرین شکم مدل AB-WheeL

چرخ تمرین شکم مدل AB-WheeL با استفاده از بهترین متریال در ساختار خود شما را کمک میکند تا در منزل و باشگاه با انجام حرکات متنوع حداکثر فشار لازم را به ماهیچه‌های شکمی خود وارد اورده و کالری سوزی نمایید. تفاوت این چرخ در استفاده ز بلبرینگهای مفاوم است گه باعث ایجادحرکتی روان و بی وقفه میشود. استفاده از ‌گریپهایی با طراحی منحصر بفرد باعث پر شدن حفره گف دست شده و شما ورزشکاران عزیز را در انجام بهتر حرکتیاری مینماید.

قیمت روز,تصاویر بیشتر و خرید

4-چرخ شکم دوبل پرو اسپورتز (اصلی)

چرخ تمرین شکم پرو اسپورتز مدل «Exercise wheel» وسیله‌ای مناسب برای انجام فعالیت‌های ورزشی در خانه است. این چرخ ابعاد و طراحی مناسبی دارد به طوری‌که روی عضلات کمر و شکم تاثیر زیادی خواهد گذاشت. چرخ تمرین پاور استرچ دارای دو چرخ و یک میله پلیستری است و برای راحتی بیشتر شما در هنگام تمرین ، دسته‌های فومی طراحی شده و به آسانی مدت زمان طولانی‌تری از آن استفاده خواهید کرد.

قیمت روز,تصاویر بیشتر و خرید

5-چرخ تمرین شکم مگافیتنس مدل TR-713 سایز L

چرخ تمرین شکم مگافیتنس مدل TR-713 سایز L به‌راحتی می‌تواند در خانه و یا باشگاه مورد استفاده قرار داد و حتی با خود حمل کرد. رولر تناسب اندام دو چرخ برای تمامی سنین قابل استفاده است و هیچ گونه محدودیتی ندارد و تنها به نیرو و توان عضلات ورزشکار بستگی دارد

قیمت روز,تصاویر بیشتر و خرید

کلام آخر

در کنار تنوع و کیفیت بالای اجناس، امکانات خرید و ارسال سریع و رایگان، شیوه‌های پرداخت حضوری و غیرحضوری از مزایای همراهی شما با فروشگاه اینترنتی اسپرت مایکت هست.

در این فروشگاه اینترنتی می‌توان هرگونه تجهیزات ورزشی و لوازم جانبی را که در رشته‌های مختلف و تخصصی پس از مشاهده در سایت و کسب اطلاعات کامل مربوط به کالا از این مجموعه خریداری نمود.

برای مشاهده و خرید انواع چرخ شکم   اینجا   کلیک کنید. 

فرم نظرات کاربران
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)

(دیگران را با نوشتن نظرات خود, برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید)

(نظرات شما در ساعات معین بصورت یکجا منتشر میشود)

  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لازم است محتوای ارسالی منطبق برعرف و شئونات جامعه و با بیانی رسمی و عاری از لحن تند، تمسخرو توهین باشد.
  • - از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید کارشناسان مربوطه منتشر خواهد شد.