نکات کلیدی قبل از خرید لوازم بدنسازی خانگی

نکات کلیدی قبل از خرید لوازم بدنسازی خانگی

ورزش در خانه شامل حرکات ورزشی ساده ای است که برای تمامی عضلات حرکت خاصی در نظر گرفته شده است که بدون نیاز به باشگاه رفتن تنها با صرف چند دقیقه در طول روز می توانید در خانه به تناسب اندام برسید

اگر می‌خواهید به تناسب اندام موردنظرتان برسید و بدنتان ظاهر بهتری پیدا کند، لزوما نیازی به هزینه‌کردن آن‌چنانی نخواهید داشت. سالم و روی فرم نگه‌داشتن بدن بیش از هر چیز دیگری به تقویت اراده و تعهد شما بستگی دارد. اگر از قبل، تصمیم جدی برای حفظ سلامتی و پایبندی به برنامه ورزشی مشخصی را نگرفته باشید، هزینه‌کردن برای انتخاب بهترین مربی خصوصی و رفتن به به‌روزترین باشگاه‌های ورزشی بی‌فایده خواهد بود. بنابراین با داشتن انگیزه و تعهد کافی، حتی در فضای گرم و ایمن خانۀ خودتان هم قادر به ورزش‌کردن خواهید بود. در این مطلب، تعدادی از بهترین وسایل ورزش در خانه را معرفی می‌کنیم. با تهیه‌کردن این ابزار، از رفتن به باشگاه بی‌نیاز خواهید شد و امکان انجام تعداد زیادی از حرکات ورزشی را در خانه پیدا خواهید کرد. همراه ما باشید.

۱. طناب ورزشی؛ از عالی ترین وسایل ورزش در خانه

طناب ورزشی یکی از وسایل خانگی بسیار کارآمد است و به‌ویژه به کار افراد مبتدی و تازه‌کاری خواهد آمد که می‌خواهند هرچه سریع‌تر بدنشان را برای انجام حرکت‌های ورزشی دشوارتر آماده کنند؛ به‌علاوه که وسیله‌ای است ارزان‌قیمت و با کمی جست‌وجو، می‌توان انواع مختلف آن را در فروشگاه‌های وسایل ورزشی پیدا کرد.

طناب زدن نقش بسیار مؤثری در کالری سوزی دارد (۱۰ دقیقه طناب‌زدن معادل ۳۰ دقیقه نرم‌دویدن است) و نیز باعث چالاکی می‌شود؛ به این معنا که هماهنگی و تناسب میان حرکات اعضای بدن به‌طرز چشمگیری بیشتر می‌شود، چون هنگام طناب‌زدن بیشترین تمرکز روی پاها است.

هرچه بیشتر با طناب ورزشی تمرین کنید و انواع حرکت‌های قابل‌انجام با طناب را یاد بگیرید، تناسب اندام بهتری پیدا خواهید کرد.

پرفروش ترین طناب های ورزشی را اینجا ببینید >

۲. دمبل؛ یکی از موردنیازترین وسایل ورزش در خانه

دمبل یکی از وسایل بدنسازی خانگی است که تهیه‌کردن آن حتما توصیه می‌شود. با استفاده از دمبل، در مقایسه با هالتر، حرکت‌های بیشتر و متنوع‌تری را می‌توان در برنامه ورزشی جا داد؛ به‌علاوه، دمبل از هالتر ارزان‌تر است و انتخابی مقرون‌به‌صرفه برای باشگاه خانگی است.نکته دیگری که باعث محبوبیت دمبل می‌شود این است که در مقایسه با سایر تجهیزات و دستگاه‌های ورزشی، جابه‌جا کردنش راحت‌تر است؛ به‌این‌شکل می‌توان عضله‌های مختلف بدن را با تمرین‌های دمبل درگیر و تقویت کرد.

با استفاده از حرکات ورزشی مخصوص دمبل هم نیم تنه پایینی بدن را می‌توان تقویت کرد و هم نیم‌تنه بالایی را. بنابراین حتما به فکر اضافه‌کردن آن به وسایل ورزشی در خانه باشید. این نکته را هم فراموش نکنید که اگر امکان اضافه‌کردن وزنه به دمبل یا کم‌کردن از آن را داشته باشید، دست‌تان برای تمرین با آن بازتر خواهد بود. هنگام خرید به این نکته هم توجه کنید.

بهترین مدل های دمبل ها را اینجا ببینید >

۳. زیرانداز یوگا

حرکت‌ها و تمرین‌های یوگا روزبه‌روز میان آقایان و بانوان محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند. شاید تنها چیزی که در این ورزش دشوار به نظر برسد، برداشتن قدم اول و شروع به انجام تمرین‌ها باشد؛ بعد از آن مطمئن باشید که شما هم مثل دیگر طرف‌داران پروپاقرص یوگا شیفته آن خواهید شد.

بیشتر مدل‌های زیرانداز یوگا به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که پس از پهن‌شدن روی زمین، تا حدود زیادی به آن می‌چسبند و تکان نمی‌خورند؛ بنابراین تکیه‌گاهی مطمئن برای انجام حرکات آن خواهند بود؛ به‌علاوه که بعضی مدل‌ها عرق بدن را جذب خود می‌کنند و اجازه نمی‌دهند بوی نامطبوع آن پخش شود. با خرید یکی از این زیراندازها می‌توانید به‌شکل مؤثرتری از مزایای مختلف حرکات یوگا بهره‌مند شوید: از بیشترشدن انعطاف پذیری بدن و بهبود وضعیت تنفسی گرفته تا کاهش استرس و افزایش انرژی.

باکیفیت ترین مدل های زیر انداز یوگا را اینجا ببینید >

4. توپ تناسب اندام؛ از مهم‌ترین وسایل ورزش در خانه

توپ تناسب اندام از دیگر وسایل ورزش در خانه است که تهیه‌کردن آن به‌ویژه برای کسانی مناسب خواهد بود که از حالت و ظاهر ستون‌فقرات و حالت کلی بدنشان راضی نیستند. ایده‌ای که توپ تناسب اندام را به وسیله‌ای ایدئال تبدیل می‌کند بسیار ساده است: توپ وقتی روی زمین قرار می‌گیرد، مثل زیرانداز و تکیه‌گاه‌های دیگر ثبات نخواهد داشت؛ بنابراین برای آنکه روی آن به تعادل و حالت موردنظرتان برسید، باید کمی تلاش کنید. همین تمرین و تلاش به شما کمک می‌کند تا به‌مرورزمان به حالت دلخواه بدن و ستون‌فقرات برسید.

با توپ تناسب اندام، حرکت های کششی و تمرین‌های ورزشی ساده و متنوعی را می‌توان انجام داد. البته توصیه می‌شود پیش از شروع به کار، ویدئوهای آموزشی حرکات آن را مشاهده کنید.

جدیدترین مدل های توپ تناسب اندام اینجاست >

5. رول/ چرخ شکم (Ab Wheel)؛ از کاربردی ترین وسایل ورزش در خانه

آیا می‌دانستید که با هر بار چرخاندن و انجام حرکت ورزشی روی رول شکم بیش از ۲۰ عضله در بدنتان را درگیر تمرین می‌کنید؟ رول شکم یا چرخ شکم وسیله‌ای ورزشی است که بسیار هوشمندانه طراحی شده است و به‌طرز شگفت‌انگیزی کارآمد است. اگر پشتکار داشته باشید و به‌طور روزانه با آن تمرین کنید، طولی نخواهد کشید که شکمتان حالت شش‌تکه ایدئال پیدا می‌کند، همان حالتی که همیشه آرزویش را داشتید!

این را هم فراموش نکنید که تمرین‌کردن با رول شکم چندان دشوارتر از انجام حرکات کرانچ نیست. پس از مدت کوتاهی به تمرین با آن عادت می‌کنید و برایتان ساده‌تر می‌شود.

باکیفیت ترین مدل های چرخ شکم اینجاست >

6. کش مقاومتی؛ یکی از مهمترین وسایل ورزش در خانه

کش‌های مقاومتی یا کش بدنسازی، همانگونه که از نامشان برمی‌آید، کش‌هایی هستند که معمولا برای تمرین‌های قدرتی، عضله‌سازی و همچنین تمرین‌های ورزش‌درمانی نیز به‌کار می‌روند. این کش‌ها انواع مختلفی دارند که در بخش بعد توضیح داده شده است.

با استفاده از کش‌های مقاومتی می‌توان تقریبا تمامی عضله‌های بدن را درگیر کرد: از عضله‌های مچ دست و پاشنه پا گرفته تا شکم و قسمت‌های دیگر. استفاده از آنها هم بسیار ساده است و نیازی به تجهیزات بخصوص دیگری نخواهید داشت. همین ویژگی کش پیلاتس حلقه ای، آن را به یکی دیگر از مهم‌ترین وسایل ورزش در خانه تبدیل می‌کند.

متنوع ترین مدل های کش های ورزشی در اینجا >

7. تردمیل و دوچرخه ثابت؛ یکی از مهمترین دستگاه های ورزش در خانه

تردمیل و دوچرخه ثابت جز یکی از محبوب‌ترین تجهیزات ورزشی خانگی و باشگاهی محسوب می‌شوند و این امکان را فراهم می‌کنند که بتوانید هر زمان و به راحتی از آن ها استفاده کنید. به هنگام کار با تردمیل و دوچرخه ثابت نیاز دارید نکاتی را رعایت کنید تا تمرینات موثرتری داشته باشید و هم از آسیب‌های احتمالی که ممکن است برایتان به وجود بیاید جلوگیری کنید.مزایای استفاده از تردمیل و دوچرخه ثابت:

کاهش وزن
شکی نیست که تردمیل ها به شما اجازه کالری و چربی سوزی بالا را می دهد. به عنوان یک نتیجه، تردمیل موثرترین دستگاه در بین دیگر تجیهزات ورزشی برای از دست دادن وزن است، زیرا بر پایه بنیادی ترین اصل ورزش یعنی دویدن طراحی شده است. واضح است که مقدار کالری سوزی به سرعت، زمان و شدت تمرین بستگی دارد، اما باید با توجه به شرایط آمادگی جسمانی فرد باشد.

تون کردن عضلات
پیاده روی و دویدن عمدتا شامل به چالش افتادن عضلات پاها (مچ، ساق و ران)، باسن و قسمت انتهایی کمر می شود. تمرین درست برای تون کردن (پرورش و شکل دادن به ماهیچه ها) با کاهش سرعت و افزایش شیب میسر می شود. لازم است برای این مورد به دنبال یک برنامه جامع تمرینی باشید.

بهبود شرایط قلبی
تمرین های هوازی گردش خون را افزایش می دهد و کارآیی قلب را بهبود می بخشد. همچنین باعث افزایش استقاومت و انعطاف پذیری مفاصل می شود.

بهترین برند های سازنده تردمیل و دوچرخه ثابت هم اینجاست >

کلام آخر

در کنار تنوع و کیفیت بالای اجناس، امکانات خرید و ارسال سریع و رایگان، شیوه‌های پرداخت حضوری و غیرحضوری از مزایای همراهی شما با فروشگاه اینترنتی اسپرت مایکت هست.

در این فروشگاه اینترنتی می‌توان هرگونه تجهیزات ورزشی و لوازم جانبی را که در رشته‌های مختلف و تخصصی پس از مشاهده در سایت و کسب اطلاعات کامل مربوط به کالا از این مجموعه خریداری نمود.

برای مشاهده و خرید انواع تجهیزات حرفه‌ای بدنسازی   اینجا   کلیک کنید. 

فروشگاه اینترنتی اسپرت مایکت

www.sportmyket.com

فرم نظرات کاربران
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)

(دیگران را با نوشتن نظرات خود, برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید)

(نظرات شما در ساعات معین بصورت یکجا منتشر میشود)

  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لازم است محتوای ارسالی منطبق برعرف و شئونات جامعه و با بیانی رسمی و عاری از لحن تند، تمسخرو توهین باشد.
  • - از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید کارشناسان مربوطه منتشر خواهد شد.