تفاوت کش های بدنسازی در چیست؟

تفاوت کش های بدنسازی در چیست؟

کش‌های مقاومتی (یا کش های بدنسازی) همانگونه که از نامشان بر می آید, کش‌هایی هستند که معمولا برای تمرین‌های قدرتی، عضله سازی و همچین تمرین‌های ورزش‌درمانی نیز به‌کار می‌روند.

کش بدنسازی چیست؟

طول این کش‌ها بسیار متنوع است و برخی از این کش‌های بدنسازی دارای دسته در دو طرف هستند که می توانند در دستان و برای تمرینات بالا تنه و یا در انتهای پا و برای تمرینات پایین تنه استفاده شوند. البته برخی مدل‌های این کش‌ها فاقد دسته هستند. در ادامه به بررسی 6 مدل از پرکاربردترین کش های بدنسازی پرداخته می شود.

مزایای استفاده از کش‌های بدنسازی

1- این کش‌ها می‌توانند برای تمرینات ایروبیک و پیلاتس به صورت مشابه استفاده شوند, با این تفاوت که مقاومت بیشتری به انقباضات و انبساطات تمرین وارد می‌کنند.

2- کش‌های مقاومتی کم‌جا هستند و می‌توانند به راحتی حمل شوند.

3- این کش‌ها برای تمرینات ترکیبی بسیار عالی عمل می‌کنند.

4- کش‌های در رنج قیمتی متفاوتی موجود می‌باشند و برای افراد با هر سطح قدرت و تجربه قابل استفاده هستند.

5- کش مقاومتی وسیله مناسبی برای افزایش قدرت، انعطاف پذیری و دامنه حرکتی است.

معرفی مدل های مختلف کش های بدنسازی

1- کش پیلاتس(Pilates bands)

تمرین با کش پیلاتس یک ورزش محبوب و نو ظهور است. که اخیرا طرفداران زیادی پیدا کرده است. این ورزش همانند تمرین با کش پاور لوپ یا تمرین با کش بدنسازی تی آر ایکس، محبوب و مشهور است. تمرینات ورزشی پیلاتس برای عضله سازی و رسیدن به تناسب اندام و حتی چربی سوزی مفید هستند. و تاثیر مناسبی بر سلامت بدن شما خواهند گذاشت.

البته اگر به دنبال کاهش وزن سریع و چربی سوزی هستید، بهتر است ورزش با کش پیلاتس را با سایر تمرینات ورزشی و یک رژیم غذایی مناسب ترکیب کنید. زیرا ورزش با کش پیلاتس ممکن است به اندازه سایر تمرینات پر فشار و چربی سور مانند تمرینات هیت یا تمرینات فانکشنال، موثر نباشد.

2- کش های بدنسازی متصل شونده به در (Door Gym Resistance Band)

کش های بدنسازی متصل شونده به در عمدتا برای تقویت عضلات بالا تنه مخصوصا عضلات ناحیه شانه و بازوها کاربرد دارد. عموما این کش ها مورد علاقه رزمی کاران, کشتی گیران و بوکسورها می باشد. عمده تمرکز اینگونه از کش ها بروی فعالیتهای استقامتی می باشد, اما علاوه بر استقامت, تمرینات قدرتی را نیز می توان با این کش ها انجام داد. این کش ها معمولا در درجه های مقاوتی مختلفی موجود می باشند. اگر دسترسی به حریف تمرینی در خانه ندارید و قصد افزایش قدرت و استقامت عضلات بالا تنه خود را دارید, اینگونه از کش ها بهترین انتخاب برای شما می باشند.

3- کش‌های لوله‌ای دسته‌دار (Handle Tube Resistance Bands)

کش‌های cx ورزشی با ساختاری ساده اما کاربردی می‌تواند تمامی عضلات را تحت انقباض قرار دهد. کش cx ورزشی می تواند انتخاب مناسب برای افرادی باشد که مدت زمان زیادی را از ورزش به دور بوده‌اند. این کش همچنین برای افرادی که دچار مصدومیت شده‌اند می توان مفید و مؤثر باشد. کش cx ورزشی برای تمامی افراد مناسب بوده و تمامی افراد با هر توانی می‌توانند براحتی ازین کش در جهت بالا بردن قدرت عضلانی و کمک به استقامت عضلانی بهره‌مند شوند. خرید کش سی ایکس می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

کش سی ایکس بدون روکش همچنین برای ناتوانی های عضلانی و حرکتی، افراد کم توان، ناتوان، معلولین و بسیاری از افراد دیگر کاربردهای زیاد و مهمی را می تواند داشته باشد.کش CX یکی از بهترین وسایل ایروبیک و بدن سازی می‌باشد. از جمله ورزش‌هایی که با کش CX انجام می‌شوند عبارت اند از کشش‌ دستها، پاها و اسکوات پاها. همچنین تمرینات کش سی ایکس برای بهبود قدرت عملکردی شما، تحرک بهتر و پیشگیری از آسیب طراحی شده اند.

4- کش‌های 8 شکل یا کش های پروانه ای( Figure 8 – Resistance Bands)

اینگونه از کش ها به نام کش ایروبیک معروف می باشند. همانند کش‌های حلقه ای ،این کش های پروانه ای نیز از طول کمتری نسبت به کش‌های لوله‌ای برخوردارند. اما برخلاف کش‌های حلقه‌ای دو دسته در دوطرف خود دارند. وجود این دسته‌ها به محافظت از کش هنگام برداشتن وزن زیاد و واردکردن قدرت زیاد می‌کند. این کش‌ها بیشتر برای تمرینات بالا تنه و تمرینات با دامنه حرکتی محدود و کوتاه مناسب هستند اما برای برخی حرکات پایین تنه نیز به کار ‌می‌روند. این مدل کش‌ها می‌توانند مقاومت زیادی روی حرکات شانه ،عضلات سه سر بازو ،عضلات پشت و سینه ایجاد کنند.

6- پاور بند (Power Band)

شما می‌توانید این کش‌ها را به راحتی باتوجه به طولشان که تقریبا 1.2- 2 یا 3متر است تشخیص دهید. اگر شما می‌خواهید تمریناتی را انجام دهید که روی مچ پا و پایین‌تنه تمرکز دارد ، کش پاورباند گزینه مناسبی برای خرید هستند. همچنین این کش‌های باریک کش بارفیکس هم نامیده می‌شوند, زیرا می‌توانند در انجام تمرینات با بارفیکس به شما کمک کنند. مقدار مقاومتی که از این کش‌ها دریافت می‌کنید به میزان ضخامت آن بستگی دارد. کش‌های ضخیم معمولا مقاومت بیشتری ایجاد می‌کنند و رنگ‌های مشخصی برای تشخیص میزان مقاومت هر کش تعیین شده‌اند. یکی دیگر از کاربردهای پاور بند ها, می توان به کمک به باز کردن پا بمنظور باز کردن به میزان 180 درجه اشاره نمود.

کلام آخر

در کنار تنوع و کیفیت بالای اجناس، امکانات خرید و ارسال سریع و رایگان، شیوه‌های پرداخت حضوری و غیرحضوری از مزایای همراهی شما با فروشگاه اینترنتی اسپرت مایکت هست.

در این فروشگاه اینترنتی می‌توان هرگونه تجهیزات ورزشی و لوازم جانبی را که در رشته‌های مختلف و تخصصی پس از مشاهده در سایت و کسب اطلاعات کامل مربوط به کالا از این مجموعه خریداری نمود.

برای مشاهده و خرید انواع کش های بدنسازی، پیلاتس، تی ار ایکس و....   اینجا   کلیک کنید. 

فرم نظرات کاربران
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)

(دیگران را با نوشتن نظرات خود, برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید)

(نظرات شما در ساعات معین بصورت یکجا منتشر میشود)

  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لازم است محتوای ارسالی منطبق برعرف و شئونات جامعه و با بیانی رسمی و عاری از لحن تند، تمسخرو توهین باشد.
  • - از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید کارشناسان مربوطه منتشر خواهد شد.