زانو بند بدنسازی و فواید استفاده از ان
3
تیر 1402
0 نظر

زانو بند بدنسازی و فواید استفاده از ان

اگر در تمام طول روز سرپا هستید، زانودرد دارید یا اینکه عاشق ورزش کردن هستید باید به فکر خرید زانوبند باشید.

فواید زانوبند بدنسازی

1-گرما

یکی از مزیت‌ های بزرگ استفاده از زانوبند حین ورزش، گرم شدن مفاصل زانوست. ورزش کردن با عضلات و مفاصل سرد کار درستی نیست چون عضلات سرد، سفت هستند و در برابر کشیدگی و سایر مصدومیت‌ ها آسیب‌ پذیر.

بنابراین یک جفت زانوبند خوب باعث تنظیم دما، گرم نگه داشتن زانو و پیشگیری از مصدومیت‌ های مرتبط با مفاصل سرد و سفت می‌شود.

2-کاهش فشار

بسیاری از زانوبند های بدنسازی که در قسمت جلوی خود دارای پد هستند، برای افرادی که ورزش‌ های پرفشار یا تمریناتی که روی زانو فشار می‌ آورد انجام می‌دهند عالی است. فعالیت‌ های پرفشار باعث مصدومیت شدید مفاصل زانو در دراز مدت خواهند شد.

فعالیت‌ هایی مانند ورزش‌ های میدانی، بسکتبال، کراس فیت و وزنه برداری همگی فشار شدیدی به زانو وارد می‌کنند. یک جفت زانوبند خوب باعث کاهش فشار می‌شود و زانو را از درد و مصدومیت مصون نگه خواهد داشت.

3-فشردگی

یکی دیگر از فواید استفاده از زانوبند بدنسازی، ایجاد فشردگی است. این قابلیت به ویژه هنگام انجام کراس فیت و وزنه زدن بسیاری مهم است. استفاده از زانو ها برای بلند کردن وزنه در دراز مدت باعث بروز درد، التهاب و حساسیت می‌شود.

اما وقتی که از زانوبند استفاده می‌کنید حمایت افزوده از زانوها بعمل می‌ آورد و باعث افزایش جریان خون می‌ شود. بنابراین حین و بعد از انجام تمرین سنگین احساس درد و التهاب کمتری خواهید کرد.

4-کاهش درد و کمک به درمان

مزیت بعدی زانوبند، کاهش درد است. این موضوع برای افرادی که از مصدومیت‌ های زانو یا مفاصل رنج می‌برند بسیار حیاتی است. فشردگی ایجاد شده توسط زانو بند و همچنین افزایش جریان خود باعث تسکین درد می‌شود.

همچنین افزایش جریان خون کمک می‌کند که شدت مصدومیت در مدت زمان کوتاهی کاهش یابد.

⁩استفاده از زانو بند در حين ورزش⁦ برای جلوگیری از ابتلا به آرتروز زانو

⁩استفاده از زانو بند در حين ورزش⁦ برای جلوگیری از ابتلا به آرتروز زانو
زانوبند وسیله حفاظتی در برابر فشارها و ضربه‌هاست. البته استفاده از زانوبند باید محدود باشد، زیرا این وسیله، حرکت زانو را محدود می‌کند و استفاده از آن برای مدت طولانی ممکن است باعث تضعيف و کم‌شدن حجم عضلات و ضعف‌اندام ها بشود كه خود آن در تشديد بروز آرتروز و تشديد آن مؤثر است. اما ورزشکاران موقع ورزش سنگين بهتر است به زانوبند مجهز باشند تا از جابجایی ناگهانی زانو جلوگیری شود(بخصوص ورزشکارانی که قبلا دچار آسیب شده و زانویشان را ترمیم کرده‌اند).

آسیب‏ های عدم استفاده از زانوبند

آسیب دیدگی زانو %۵۵ آسیب دیدگی های ورزشی را تشکیل می دهد. دونده ها، دوچرخه سواران، شناگران، ایروبیک کاران، فوتبالیست‏ها، بسکتبالیست‏ها و والیبالیست‏ها قربانیان این آسیب ورزشی هستند. در این عارضه، استفاده بیش از حد از زانو باعث ناراحتی و آسیب رسیدن به تاندون زیر کشکک زانو، بافت‏های اطراف زانو و عضلات تأثیرگذار بر این مفصل می شود. این آسیب‏ ها می تواند پارگی‏ های عضلانی-وتری، لیگامانی و یا مینیسک باشد. عدم آمادگی بدنی، گرم نکردن بدن پیش از شروع فعالیت ورزشی، استفاده از تکنیک های نادرست و نیز ماهیت خود رشته ورزشی از جمله دلایل ایجاد آسیب های ورزشی هستند.

زمان‏ های نامناسب استفاده از باندکشی

از استفاده از باندکشی در طول ست‏های سبک خودداری کنید. از باندکشی در ست‏های نزدیک به ماکسیمم فشار استفاده کنید. در واقع زمانی که فشار وارده به بدن شما در حد ۸۰ درصد از توان حداکثری شما یا بیشتر است از باندهای‏ کشی استفاده کنید تا از آسیب‏ دیدگی‏ های احتمالی دور بمانید.

مراحل بستن صحیح زانوبند بدنسازی

صحیح بستن زانوبند بدنسازی اهمیت بسیار زیادی دارد؛ چرا اگر زانوبند به‌درستی بسته نشود، تاثیر کافی بر بهبود عملکرد ورزشکار نخواهد داشت. بنابراین باید با روش صحیح بستن زانوبند بدنسازی آشنا شوید؛ البته در چند بار اول می‌تواند کار سختی باشد. اما به‌مرور با بستن چندباره زانوبند بدنسازی به روش صحیح، این کار برای شما آسان خواهد شد. قبل از بستن زانوبند حتما از سالم و محکم بودن آن مطمئن شوید تا در حین تمرینات شل نشود.

بستن زانوبند بدنسازی به روش صحیح، طبق به ترتیب زیر انجام می‌شود:

  • ابتدا باید زانوی خود را کاملا شل کنید
  • سر زانوبند را زیر زانو و روی ساق پا قرار دهید
  • اکنون زانوبند را از پشت زانو به سمت جلو بچرخانید و رو‌به‌بالا بکشید تا به شکل ضربدر در بیاید
  • مطمئن شوید که زانوبند روی زانوی شما به شکل محکمی قرار گرفته است. اجازه ندهید که زانوبند شل شود
  • به بستن زانوبند به صورت مارپیچ روبه‌بالا ادامه دهید
  • زمانی که به چرخش چهارم رسیدید، زانوبند را به سمت پایین و زیر زانو آورده و به سمت پشت زانو بچرخانید تا زانوبند به روی زانوی شما برسد.
  • اکنون زانوبند به شکل یک ضربدر بزرگ جلو زانوی شما قرار گرفته است
  • اگر حس می‌کنید که زانوبند کمی شل است، آن را بکشید و محکم بچرخانید
  • اگر باز هم احساس می‌کنید که زانوبند شل است، آن را تا زمانی دور زانو محکم بچرخانید تا کاملا در جای خود سفت شود

انواع زانو بند

زانو بند های ساده

این نوع زانو بند ها دارای طراحی ساده ای هستند که تنها دارای قابلیت کشسانی بوده و فاقد بند و اتصالات جانبی هستند و کم ترین حمایت را از زانو ها انجام می دهند، و تنها به عنوان ابزاری کمکی برای گرم نگه داشتن زانوها مورد است قرار می گیرند.

زانو بند های حمایتی

زانو بند های حمایتی برای نگه داشتن مفاصل زانو مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع زانو بند ها حمایت کننده چندان قدرتمندی برای مفاصل زانو محسوب نمی شوند، اما از زانوها در برابر حرکات احتمالی و چرخش ،حمایت مطلوبی انجام می دهند.

زانو بند های محافظتی

زانو بند های محافظتی بیشترین حمایت را از مفاصل زانوها انجام می دهند طراحی این زانو بند ها به این گونه است که دارای لولا ثابت از جنس فلز و یا پلاستیک هستند تا مانع از تمامی حرکات گردشی و جانبی زانوها شوند.

معرفی چند مدل زانوبند ورزشی

زانوبند طبی LP ساپورت 708 | مشکی

زانوبند طبی LP ساپورت 708

زانوبند 708 ال-پی ساپورت با داشتن یک حلقه مخصوص در اطراف مفصل زانو به عنوان یک تثبیت کننده تقویت شده برای پاتلا عمل کرده و مانع جابه جایی و حرکت بیش از حد زانو می شود. با فشرده سازی زانوهای ضعیف شده آنها را پرقدرت می کند و با محافظ مخصوص دور مفصل زانو را محکم پوشش داده و در برابر آسیب پشتیبانی می کند. این محصول برای محافظت از زانو پس از عمل های زانو و آرتروز و نیز اسپاسم زانو بسیار مناسب بوده و از ساییدگی کشکک زانو جلوگیری می کند. طراحی پد بیضی شکل زانوبند 708 ال-پی از فشار بیش از حد بر روی زانو، لغزش و یا قفل کردن زانو ممانعت کرده و آن را گرم نگه می دارد که در نتیجه گردش خون افزایش می یابد و موجب بهبود سریعتر مفصل زانو خواهد شد. این محصول پشتیبانی کننده زانو از جنس باکیفیت نئوپرین بوده که موجب فشرده سازی مناسب و نیز قرار دادن دمای مفصل زانو در حالت مطلوب می شود.

این محصول به راحتی قابل شستشو با دست همراه با آب سرد و محلول شستشوی دستی بوده و بهتر است پس از هر بار استفاده و شستشو در دمای اتاق و دور از نور مستقیم آفتاب آن را خشک کنید. در صورت بروز خارش یا سوزش، با پزشک خود مشورت کنید.

زانوبند طبی 2 آتل LP ساپورت 733 | مشکی

زانوبند طبی 2 آتل LP ساپورت 733

این محصول جهت کاهش درد و افزایش توانایی در ناحیه زانو بسیار موثر عمل کرده و جهت توانبخشی و ریکاوری زانوی آسیب پذیر به حالت طبیعی به خوبی عمل می کند. در بیماری سندروم پاتلا غضروف استخوانی زانو، نرم و فرسوده شده و در مرحله بعد تکه ای از غضروف جدا می شود و حتی ممکن است از استخوان کشکک نیز جدا شود. این زانوبند طبی با داشتن یک میله در قسمت خارجی و در امتداد جانبی زانو به عنوان یک نگهدارنده قوی بوده و نیز قسمت سر مفصل زانو جهت ثبات پاتلا خالی می باشد. طراحی باز در قسمت کشکک سر زانو باعث جلوگیری از شکل گیری ناخواسته فرم زانوی آسیب دیده و کاهش فشار به پاتلاست. دو بند قابل تنظیم در پایین و بالای این محصول برای حفاظت از زانو در مقابل چرخش بیش از حد موثر می باشد.

جنس نئوپرین زانوبند 733 گرما را در ناحیه تحت پوشش حفظ کرده و بدون ایجاد رطوبت و تعریق زانو را خشک و راحت نگه می دارد. این محصول به راحتی قابل شستشو با دست همراه با آب سرد و محلول شستشوی دستی بوده و بهتر است پس از هر بار استفاده و شستشو در دمای اتاق و دور از نور مستقیم آفتاب آن را خشک کنید. در صورت بروز خارش یا سوزش، با پزشک خود مشورت کنید.

زانو بند ورزشی مدل JB 7179 (اورجینال)

زانو بند ورزشی  مدل JB 7179 (اورجینال)

زانو بند ورزشی  مدل JB 7179 (اورجینال) جهت جلوگیری از حرکات جانبی زانو است و مناسب استفاده پس از صدمات ورزشی است. این زانوبند ضمن حمایت مناسب زانو حین ورزش با گرم نگه داشتن مفصل زانو به روند بهبود آسیب‌دیدگی کمک می‌کند و به دلیل داشتن آتل بهترین عملکرد را در این زمینه دارا است. با بالا رفتن سن یکی از شایع‌ترین دردهای زانو که آرتروز نام دارد بروز می‌کند. این زانوبند جهت پیاده‌روی میانسالان و سالمندان نیز این زانو بند بسیار کارآمد است و بسیار پیشنهاد میشود.

زانوبند ورزشی نایکی مدل PRO بسته 2 عددی

زانوبند ورزشی نایکی مدل PRO بسته 2 عددی

زانوبند ورزشی مدل PRO معرفی شده در این بخش دارای طراحی کششی است که فشرده سازی و پشتیبانی هدفمند را فراهم می کند. این طرح با پد فوم در جایی که بیشتر مورد نیاز است و فناوری Dri-FIT برای خشک و راحت نگه داشتن شما ساخته شده است.همچنین زانوبند ورزشی مدل PRO دارا بالاترین استاندارد های جهانی و از بهترین مواد اولیه تهیه شده که بهترین کیفیت ممکن را به مصرف کننده ارائه میدهد.کشسانی محصول فوق سخت بوده و به آسانی کش نمیاید علت این قابلیت جلوگیری از پیچ خوردگی هنگام فعالیت های سخت بوده.

زانوبند والیبال پرو اسپورتز بسته 2 عددی (اصلی)

والیبال هم مانند دیگر ورزش ها میتواند با آسیب هایی همراه باشد. این یک ورزش پرتحرک و پرسرعت است که در آن احتمال زمین خوردن و برخورد بازیکنان با هم زیاد است. همچنین انجام حرکات بصورت غلط میتواند موجب فشار بر روی بافت های حرکتی و آسیب آنها شود.شایعترین مفاصلی که در والیبال آسیب میبینند شانه، زانو و آرنج هستند. بطور کلی نیمی آسیب های وارده به اندام ها در والیبال را آسیب های عضلانی تشکیل میدهند که معمولا بصورت کشیدگی های عضلانی است. پس از آن کشیدگی های رباط ها هستند که حدود یک چهارم آسیب های ورزشی والیبال را تشکیل میدهند.به علت حرکات مکرری که دست ورزشکار در حین انجام والیبال انجام میدهد شایعترین محل آسیب در والیبال اندام فوقانی است. البته آسیب های شدید ناشی از برخورد در والیبال برعکس بسکتبال زیاد دیده نمیشود.

زانوبند والیبال آسیکس بسته 2 عددی

زانوبند والیبال آسیکس بسته 2 عددی بیشترین محافظت از ماهیچه ها و تاندون های کشکک زانو را انجام میدهد و به شما کمک میکند تا در زمان عکس العمل در زمین مسابقه و یا فعالیت های ورزشی دچار آسیب دیدگی در زانوی خود نشوید و کاهش دادن فشار وارده به ناحیه زانو جهت جلوگیری از آسیب دیدگی میشود و مقاومت در برابر سایش و طراحی منحنی برای آزادی حرکت در زانو هاست که باعث میشود فعالیت های ورزشی را راحت تر انجام دهید.

ویژگی های تخصصی:

  • کاهش دادن فشار وارده به ناحیه زانو جهت جلوگیری از آسیب دیدگی
  • مقاوم در برابر سایش
  • طراحی خاص برای آزادی حرکت بالا

انواع زانوبند پس از آسیب مفصل و یا غضروف زانو

زانو بندهای لولا دار 

این نوع بریس با استفاده از لولا مفصل زانوی شما را محافظت می‌کند و هنگام خم شدن آن را در یک راستای مناسب قرار می‌دهد

تثبیت کننده‌های زانو

تثبیت کننده‌های زانو برای محافظت و پشتیبانی راحت تر با استفاده از فنرهای فلزی دوتایی در کناره‌ها طراحی شده اند که یک پشتیبانی جانبی و داخلی پیشرفته همراه با گرما و فشرده سازی ایجاد می‌کنند.

ساپورت زانو

ساپورت‌های زانو از پشتیبانی قوی مانند زانوبندهای لولایی و تثبیت کننده برخوردار نیستند ، با این حال ، یک محافظت کلی را ارائه می‌دهند که به شما امکان می‌دهد علاوه بر فشرده سازی و گرما ، یک دامنه حرکت انعطاف پذیر داشته باشید و برای آسیب دیدگی‌های تقریباً بهبود یافته و صدمات کوچک مناسب می‌باشد

آستین زانو

برخلاف سایر انواع زانوبند ، آستین زانو عمدتا برای جلوگیری از آسیب به زانو استفاده می‌شود تا اینکه خاصیت درمانی داشته باشد. کمترین میزان محافظت اما فشرده سازی مناسب را برای ثابت نگه داشتن زانوی شما در حین انجام فعالیت‌های شدید فراهم می‌کند. آستین با کشیدن آن به روی زانو پوشیده می‌شود و گاهی برای محافظت بیشتر به پد زانو مجهز است.

تسمه‌های زانو

تسمه‌های زانو فشرده سازی تاندون‌های اطراف زانوی شما را ایجاد می‌کنند و به گونه ای طراحی شده اند که در هنگام حرکات مختلف (دویدن ، پیاده روی ، بلند کردن وزنه و غیره) تنش ایجاد شده روی آن را پخش می‌کنند

محافظ زانو

محافظ‌های زانو فقط برای محافظت و جلوگیری از آسیب دیدگی شدید زانوی شما طراحی شده اند. آنها دامنه حرکتی مناسبی را با محافظت زیادی از زانوی شما از طریق پد محافظ / کوسن محکم در اطراف زانوی شما ارائه می‌دهند.

محافظ‌های زانو معمولاً در هنگام ورزش‌های تماسی پوشیده می‌شوند اما در سایر فعالیت‌هایی که زانو در معرض موقعیت‌های خطرناک قرار می‌گیرد (مانند سقوط موتور سیکلت) از آنها استفاده می‌شود.

سوالات متداول 

کشکک باز یا بسته؟

اگر می‌خواهید فشار را از روی کاسه زانوی خود از بین ببرید ، یک زانوبند کشکک باز را انتخاب کنید ، در غیر این صورت کشکک بسته مناسب می‌باشد

زانوبند باید چقدر تنگ باشد؟

بریس زانو باید کاملاً محکم باشد تا بتواند فشرده سازی را ایجاد کند و گردش خون را تقویت کند ، اما نباید بیش از حد سفت باشد.

کلام آخر

در کنار تنوع و کیفیت بالای اجناس، امکانات خرید و ارسال سریع و رایگان، شیوه‌های پرداخت حضوری و غیرحضوری از مزایای همراهی شما با فروشگاه اینترنتی اسپرت مایکت هست.

در این فروشگاه اینترنتی می‌توان هرگونه تجهیزات ورزشی و لوازم جانبی را که در رشته‌های مختلف و تخصصی پس از مشاهده در سایت و کسب اطلاعات کامل مربوط به کالا از این مجموعه خریداری نمود.

برای مشاهده و خرید انواع زانو بند ورزشی و طبی    اینجا    کلیک کنید.

فرم نظرات کاربران
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)

(دیگران را با نوشتن نظرات خود, برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید)

(نظرات شما در ساعات معین بصورت یکجا منتشر میشود)

  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لازم است محتوای ارسالی منطبق برعرف و شئونات جامعه و با بیانی رسمی و عاری از لحن تند، تمسخرو توهین باشد.
  • - از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید کارشناسان مربوطه منتشر خواهد شد.