مشاوره و آموزش خرید دمبل بهمراه قیمت ها

مشاوره و آموزش خرید دمبل بهمراه قیمت ها

قدمت استفاده از دمبل به بیش از ۲هزار سال قبل برمی ‌گردد، یعنی دمبل جزو قدیمی ‌ترین تجهیزات ورزشی است.
دمبل چیست؟

دمبل (Dumbbell) ابزاری با کارآیی بسیار بالا در ورزش بدن سازی وتناسب اندام به شمار می آید. این وسیله به غیر از آنکه در مقایسه با دیگر ابزارهای بدنسازی قیمت مناسبی دارد، دارای حجم کمتری بوده و علاوه بر باشگاه های ورزشی مناسب برای استفاده در محیط خانه می باشد.اکثر افراد بسیار کم از دمبل استفاده می نمایند؛ دلیل این استفاده کم از دمبل، نبود آگاهی از چگونگی استفاده آن می باشد.

انتخاب دمبل

عموما دمبل ها طبق وزن آن ها طبقه بندی می شود. وزن دمبل معمولا از 500 گرم تا بیش از 30 کیلوگرم می باشد. بر اساس شرایط فیزیکی و انرژی خودتان می توانید وزن مورد نظر را انتخاب کنید. چنانچه می خواهید به تازگی بدنسازی و پرورش اندام را شروع نمایید، پیشنهاد می شود برای شروع از وزن کم استفاده کنید. مثلا با دمبل یک تا سه کیلوگرم شروع نمایید.

گروهی از دمبل ها خاصیت تغییر وزن دارند (دمبل متغیر) که بدین صورت شما فقط کافیست تا نسبت به درخواست، به آن وزنه اضافه یا از آن کم کنید.گروهی دیگر نیز قابلیت تغییر وزن ندارد.چنانچه مبتدی هستید، سعی کنید شرایط بدنی خود را به یک مربی پرورش اندام نشان بدهید و در مورد انتخاب وزن دمبل از آن کمک بگیرید و به صورت سرخود وزنه را تغییر ندهید زیرا ممکن است موجب گرفتگی عضلات گردد.

نرمشهای قبل از دمبل

دقت کنید که اگر قبلا نرمش یا ورزش نمی کردید و می خواهید تازه ورزش را آغاز کنید، حتما قبل از شروع به ورزش، از حرکات ورزشی بدون وسیله برای گرم کردن بدن استفاده کنید. این حرکات بدن شما را گرم و آماده می کنند تا عضلات آماده تمرین با وزنه بشوند.

حرکاتی که توصیه می شوند شامل این مواردند: نرمش و کشش دست و بازوها، چرخش شانه و سرشانه ها، کشش سینه با عقب بردن بازوها، نرمش مچها با بالا و پایین کردن آنها، گرم کردن بازوها با باز و بسته کردن آنها، گرم کردن کمر با چرخش آنها و حرکت کششی کمری، آماده سازی پاها با نرمش بشین و پاشو؛ همچنین نرمشهایی مثل شنا، دراز نشست و طناب زنی نیز برای گرم کردن بدن بسیار مفیدند.

--------------------------اسپرت-مایکت------------------------

استفاده از دمبل

با دمبل می توان تقریبا تمامی عضلات و اعضای بدن را نرمش و ورزش داد؛ از جمله عضلاتی که می توان به وسیله دمبل آنان را تقویت نمود می توان به جلو بازو، سرشانه، پشت بازو، شانه، سینه، مچ، و پاها اشاره نمود.

انواع دمبل

1-دمبل های ثابت

2-دمبل های قابل تنظیم

3-دمبل های ایروبیک

4-کتل بل

5-هالتر

--------------------------اسپرت-مایکت------------------------

انواع دمبل ثابت

دمبل های ثابت( buy- dumbbells): دمبل هایی هستند که معمولاً در رک های افقی و یا عمودی دیده می شود. این دمبل ها بطور رایج به صورت جفت و در وزن های گوناگونی از 1 تا 100 کیلوگرم به فروش می رشند.

--------------------------اسپرت-مایکت------------------------

دمبل های لاستیکی ثابت Fixed Rubber Dumbbells):دمبل های لاستیکی ثابت buy- dumbbells، به میزان زيادي به نیازهای افرادی که به دنبال دمبل های بزرگ و دارای پوشش برای باشگاه خویش می باشند که در مقابل تمرینات سخت و روزانه مقاومت داشته باشند، جواب می دهند.همینطور این دمبل های ثابت تجهيزات عالی برای باشگاه های خانگی می باشند، به این دلیل که کیفیت و حسی که این دمبل ها می‌دهند منحصر به فرد می باشند.

یکی از فواید دمبل های لاستیکی بر دمبل های کُرُوم و یا چدن لُخت، این میباشد که لاستیک یک محفظه خارجی محافظ بر دمبل، پایۀ ذخیره سازی و منطقۀ بلند کردن دمبل ایجاد خواهد کرد.خراشیدگی، تراشه ها و فرورفتگی ها را به آسانی روی وزنه های فلزی میتوان مشاهده نمود ولی در دمبل هایی که دارای محفظه لاستیکی بسیار کم هستند.

دمبل های پلاستیکی به کم کردن سرو صدا در زمانیکه به وسیله ورزش‌کار به زمین می افتند کمک خواهند کرد.این دمبل ها به آسانی توانایی سفارشی سازی را خواهند داشت و میتوان در دو انتهای دمبل لگوی تیم و یا شرکت را قرار دهید.

--------------------------اسپرت-مایکت------------------------

دمبل های یورتان ثابت Fixed Urethane Dumbbells):یکی از دیگر مورد هایی که طرف دار زيادي دارد و محبوب است دمبل ثابت با محفظه یورتان buy- dumbbells می باشد. اگرچه که بصورت اشکار و به وسیله چشم غیر مسلح نمیتوان تفاوت دمبل های پلی اورتان و لاستیکی را از هم تشخیص داد. این دمبل ها به دلیل وجود چند برتری گران تر می باشند.یورتان بسیار سخت و دشوار میباشد و نمیتوان اسیب ظاهری به آسانی به آن وارد نمود.

چرا‌که لایه ی خارجی یورتان بسیار سخت است و نسبت به خراشیدگی و تراشه و مواردی که باعث اثر گذاری بر دمبل های لاستیکی خواهد گردید بسیار مقاوم می باشند.

--------------------------اسپرت-مایکت------------------------

دمبل های هگزاگونالی ثابت Fixed Hex Dumbbells):دمبل های هگزاگونالی buy- dumbbells برحسب حات و ظاهر استثنایی خود نامگذاری شدند. این دمبل ها به علت شکل خاص خویش از موقعیتی به موقعیت ديگر بر روی زمین نخواهند لغزید.این یکی از فواید بسیار عالی است که در موقع کار با وزنه های گوناگون و تمرین های مختلف که بصورت مکرر دمبل ها را بر خواهید داشت و بر روی زمین خواهید گذاشت مؤثر است.

دمبل هگزاگونالی بطور معمول از دمبل های استاندارد لاستیکی و یا پلی اورتان ارزان تر می باشند و این باعث می شود که این گزینه ای بسیار مناسب برای صرفه جویی در هزینه ها شوند.

--------------------------اسپرت-مایکت------------------------

دمبل های قابل تنظیم

دمبل های قابل تنظیم اسان برای استفاده هستند و فضای ذخیره سازی زيادي احتیاج ندارند، به شما این امکان را می دهد که روزانه تمرین روزانه خویش را با وزن قابل تعویض تغيير دهید. شما میتوانید به آسانی از ابتدا تا سطح بعدی به آسانی آغاز کنید، به سادگی با عوض کردن صفحات برای تمرین یک گروه عضلانی در یک زمان یا گروه‌های مختلف عضلانی بطور هم زمان برای افزایش قدرت و افزایش عضلات در بازوها، شانه ها و عقب.

--------------------------اسپرت-مایکت------------------------

دمبل ایروبیک

در کلاس های ایروبیک بعنوان قسمتی از برنامۀ فعالیتی خویش، از وزنه های سبک استفاده می کنند.

این وزنه ها ارزان و با کیفیت بالا هستند و شامل یک واحد ذخیره سازی می باشند.

دمبل ایروبیک buy- dumbbells: در وزن های گوناگون، رنگ های مختلفی دارند که تشخیص و استفادۀ آنها در طول کلاس را ساده تر می کند.دمبل های ایروبیک بطور کامل پوشیده شده اند.به این معنی که کل دمبل من جمله دسته، در یک لایه ای از لاستیک و یا نئوپرن برای محافظت از محصولات پوشیده شده است.

پوشش کامل در دست گرفتن وزنه را به خصوص در طول کلاس های ورزشی قلبی عروقی سنگین راحت تر می کند.دمبل های ایروبیک برای اطمینان از عدم ایجاد خطر در کلاس دارای شکل ضد لغزش هستند.دمبل های ایروبیک معمولاً بصورت جفت فروخته می شوند.

دمبل های ایروبیک دمبل های خانگی بسیار خوبی هستند درصورتی که به دنبال وزنه های بسیار کم وزن هستید.دمبل ایروبیک معمولاً از 0.5 تا 10 کیلوگرم وزن دارند و برای مقاصد تجاری بطور معمول در مجموعه ای از 40 تا 50 جفت میتوان خریداری نمود.

--------------------------اسپرت-مایکت------------------------

کتل بل

برخلاف دمبل یا هالتر، کتل‌بل وزنی دارد که از دسته آن پایین‌تر قرار دارد. ساتسولین می‌گوید: «این ویژگی در حرکت‌های سریع و متغیر به نیروی پرتابی آن شدت می‌بخشد و باعث می‌شود که وزنه از چیزی که هست، سنگین‌تر به نظر بیاید. همچنین فشار بیشتری روی عضلات ثبات‌دهنده، ستون فقرات و تعادل شما می‌آورد که منجر به به‌دست آوردن حجم بیشتر (و بسیار سریع‌تر) می‌شود. به علاوه، کتل‌بل به خاطر دسته ضخیمش، ابزاری فوق‌العاده برای بهبود نیروی گرفتن دست شما است».

همان طور که تاریخچه طولانی کتل بل اثبات می کند کاربا این وزنه ها تاثیرات وفواید زیادی برای استفاده عموم دارند. این فواید شامل:

-افزایش استقامت
-تناسب اندام و فرم دهی و قدرت بخشی به تقریبا تمامی عضلات بدن
-افزایش انعطاف پذیری
-کمک به چربی سوزی
-این اجازه را به شما می دهد که در هرکجا وهرزمان بتوانید یک جلسه تمرینی متمرکز و کارآمد را داشته باشید
تاریخچه طولانی کتل بل تاثیرگذاری این ورزش را اثبات می کند

--------------------------اسپرت-مایکت------------------------

هالتر

هالتر میله ای آهنی و بلند میباشد که طول آن ۱ تا ۲ متر است، و صفحه های وزنه روی آن قرار می گیرند. تمرینات هالتر با نگهداری هالتر به وسیله دو دست انجام خواهد شد. هالترهای المپیکی به طول ۲ متر هستند و وزن آنها ۲۰ کیلوگرم است. آن ها میله های سنگینی می باشند که توانایی نگهداری بار با وزنی تا بیش از ۳۶۲ کیلوگرم را دارند. برخی از میله های المپیکی توانایی نگهداری باربا وزنی بیش از ۴۵۳ کیلوگرم را دارند. این ها عموما برای تمرین های پایه سنگین مثل پرس سینه، اسکات و ددلیفت بکار گرفته میشوند برای این که بسیار بزرگ می باشند.

انواع کوچکتر هالتر المپیکی هم وجود دارد که طول آن ها میان۱ تا ۲ مترمی باشند.به طور کلی این میله ها جهت تمرین های سبک تر شبیه جلو بازو، پرس سرشانه، زیربغل هالتر خم و غیره بکار گرفته می شوند. تعداد زيادي از باشگاه ها، دارای رک هالتر می باشند که مجموعه ای از هالترهای وزن ثابت را دارا می باشد.

آن ها بطور معمول هالترهایی با وزن ۹ تا ۴۵ کیلوگرم، در افزایش های ۲ تا ۴٫۵ کیلوگرمی دارند( به عنوان مثال یک میله ۹ کیلوگرمی، میله ۱۳ کیلوگرمی، میله ۱۸ کیلوگرمی و…). هالترهای استانداردی هم علاوه بر هالترهای المپیکی وجود دارند که دارای انواعی از هالتر ها می باشند که برای فروختن در اکثر فروشگاه ها بزرگ دیده می شوند. ضخامت آنها ۰٫۰۲ متر میباشد و طول آن ها بطور معمول بین ۱٫۵ تا ۲ متر می باشد. این موارد جهت استفاده در باشگاه خانگی، مناسب می باشند.

کلام آخر

در کنار تنوع و کیفیت بالای اجناس، امکانات خرید و ارسال سریع و رایگان، شیوه‌های پرداخت حضوری و غیرحضوری از مزایای همراهی شما با فروشگاه اینترنتی اسپرت مایکت هست.

در این فروشگاه اینترنتی می‌توان هرگونه تجهیزات ورزشی و لوازم جانبی را که در رشته‌های مختلف و تخصصی پس از مشاهده در سایت و کسب اطلاعات کامل مربوط به کالا از این مجموعه خریداری نمود.

برای مشاهده و خرید انواع دمبل   اینجا   کلیک کنید.

در ادامه بخوانید:

(12 حرکت ورزشی عالی در منزل)

--------------------------------------------------

گروه تولید محتوای(اسپرت مایکت)

www.sportmyket.com

فرم نظرات کاربران
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)

(دیگران را با نوشتن نظرات خود, برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید)

(نظرات شما در ساعات معین بصورت یکجا منتشر میشود)

  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لازم است محتوای ارسالی منطبق برعرف و شئونات جامعه و با بیانی رسمی و عاری از لحن تند، تمسخرو توهین باشد.
  • - از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید کارشناسان مربوطه منتشر خواهد شد.