راهنمای خرید توپ های پیلاتس

راهنمای خرید توپ های پیلاتس

با خرید توپ های پیلاتس می‌توانید عضلات پشت، لگن و شکم را قوی کنید. برای اینکه بدانید چه توپی برایتان مناسب است و ویژگی‌های یک توپ مناسب چیست در این مطلب از خرید توپ پیلاتس و نکات مربوط به آن گفته‌ایم.

توپ های بدنسازی یا پیلاتس برای اولین بار در سوئیس برای کمک به فیزیوتراپی کودکان معلول مورد استفاده قرار گرفته شدند، انواع توپ پیلاتس (یا توپ سوئیسی) به زودی تبدیل به یکی از محبوب‌ترین وسایل ورزشی در سراسر جهان شد. انواع توپ پیلاتس با اسامی مختلف مانند؛ توپ بدنسازی، توپ سویسی، توپ تناسب اندام، توپ سلامتی، توپ وضع حمل، توپ بارداری، توپ تعادل، توپ بدن، توپ ژیمناستیک، توپ درمانی و توپ یوگا از نام های مختلف شناخته شده بوده برای این توپ است. با وجود اینکه این توپ از هوا پر شده است، نگران نشستن روی آن نباشید، به طور کلی تحمل وزن 200 تا 300 کیلوگرم می باشد.

تاریخچه توپ های پیلاتس

ابتدا این توپ برای توانبخشی مورد استفاده قرار گرفت در اوایل سال 1900 از توپ بدنسازی برای درمان بیمارانی که اختلالات دستگاه عصبی داشتند، استفاده می‌شد. سپس در دهه 1960، Aquilino Cosani, اسباب بازی ساز ایتالیایی، چند تایی از این توپ ها را ساخت و فروخت و بعدها به نام توپ ژیمناستیک شناخته شد. دو دهه بعد Cosani، اسباب بازی ساز ایتالیایی، شرکتی به نام Gymnic تاسیس کرد و کار تولید عمده این توپ ها را برای موسسات توانبخشی انجام داد.

مزایای استفاده از توپ های بدنسازی

همان طور که گفته شد این توپ ها در ابتدا برای درمان بیماری ها مورد استفاده قرار گرفت. در نیتجه استفاده مکرر از آن ها می تواند تاثیر مثبتی در بدن شما داشته باشد. مانند:

  • افزایش تعادل بدن
  • افزایش حجم عضله های بدن
  • افزایش انعطاف پذیری
  • تقویت عضله های مختلف مانند شکم، کمر، پاها و ...
  • امکان انجام حرکات ورزشی با تنوع بیشتر و سختی بیش تر

7 نکته مهم هنگام خرید توپ بدنسازی

1-سایز مناسب: اولین نکته ای که هنگام خرید توپ بدنسازی باید به آن توجه کنید، انتخاب یک سایز مناسب با توجه به قد خودتان است. برای این منظور یا می توانید در خریدهای اینترنتی خود از راهنمای انتخاب سایز استفاده نمایید و یا با انجام خرید توپ پیلاتس بصورت حضوری، بر روی آن نشسته و ران خود را در وضعیت موازی با زمین قرار دهید و پاهایتان را بر روی زمین بگذارید؛ در این حالت زاویه زانوی شما باید 90 درجه کامل باشد. اگر کمتر و یا بیشتر باشد آن اندازه از توپ مناسب استفاده برای شما نخواهد بود. (توپ هایی با قطر 45cm برای افرادی با قد کمتر از 152cm، توپ هایی با قطر 55cm برای افرادی با قدی میان 155 تا 167، توپ هایی با قطر 65cm برای افرادی با قدی بین 170 تا 185 و توپ هایی با قطر 75cm برای افرادی با قد بیشتر از 185cm مناسب می باشد.)

2-جنس محصول: معمولا توپ های بدنسازی با توجه به زمینه کاربردی خود از متریال های مرغوبی ساخته می شوند و می توان بر روی استحکام آنان در مقابل گرما و نور مستقیم خورشید و همچنین وارد شدن ضربه ناگهانی و یا فشار از سوی اجسام نوک تیز حساب ویژه ای باز کرد. اما با این حال شما سعی کنید با انجام خرید خود از یک فروشگاه معتبر، خیال خودتان را از کیفیت نهایی این دسته از وسایل تفریحی – ورزشی نیز راحت نمایید.

3-وزن قابل تحمل: از دیگر نکات مهم در خرید توپ بدنسازی توجه به وزن قابل نحمل این نوع از محصولات است که در این خصوص تیز باید بگوییم اغلب توپ های پیلاتس یا همان بدنسازی از قابلیت تحمل وزنی بین 200 تا 300 کیلوگرم برخوردار هستند و در این خصوص نیز خیلی نیازی به حساس بودن شما خریداران عزیز نمی باشد.

4-قابلیت پنچرگیری: بهتر است توپ بدنسازی که آن را خریداری نموده اید، از قابلیت پنجرگیری برخوردار باشد؛ یادتان باشد اگر محصول انتخابی خود را از یک فروشگاه معتبر و متخصص خریداری کرده باشید، به ندرت ممکن است با سوراخ شدن و یا پنچر شدن توپ مواجه شوید اما در هر حال سعی کنید به سراغ خرید توپ های بدنسازی بروید که با داشتن وسایل جانبی در کنار خود، بتوان به سادگی موضع پنچر شدن آن را پوشش داد.

5-امکانات جانبی: وجود ابزار پنچرگیری در کنار پمپ باد و غیره از جمله امکانات جانبی است که می تواند در کنار توپ بدنسازی مورد نظر شما جهت فروش قرار بگیرد و قطعا قیمت نهایی آن را نیز افزایش دهد.

6-طراحی ظاهری: توپ های پیلاتس بطور کلی در دو حالت ساده و خاردار در بازار موجود می باشند که البته به تازگی حالت سومی نیز از سوی تولید کنندگان طراحی و تولید شده است که ترکیبی از هر دوی این حالت ها؛ یعنی یک طرف توپ ساده و طرف دیگر آن خاردار می باشد. دوستان عزیز توجه داشته باشید بدون هیچ اغراقی خرید یک توپ بدنسازی به منزله انجام همه نوع فعالیت ورزشی با استفاده از آن است و خیلی فرقی ندارد سطح رویین توپ شما ساده باشد و یا خاردار اما بد نیست بدانید که توپ پیلاتس خاردار سبب افزایش جریان خون و همچنین ماساژ بهتر اندام های تحت ورزش شما خواهند شد.

7-قیمت توپ بدنسازی: ما در این مطلب شما را با تمامی موارد مهمی که می تواند بر روی قیمت توپ بدنسازی تاثیرگذار باشد، آشنا کرده ایم و اکنون این شما هستید که باید با توجه به قد و همچنین میزان بودجه خود اقدام به خرید یک توپ پیلاتس مناسب برای تقویت تمامی اندام های نیم تنه بالایی و پایینی خود شوید.

تا اینجا با چند نکته درباره انتخاب و خرید توپ بدنسازی و تناسب اندام مناسب آشنا شدیم. در ادامه لیستی از 18 توپ بدنسازی ارزان، باکیفیت و محبوب را برای شما آماده کرده‌ایم. این توپ‌های بدنسازی امتحان خود را بارها پس داده و رضایت کاربران را جلب نموده‌اند. با کلیک روی تصویر و یا دکمه زیر هر محصول می‌توانید وارد سایت اسپرت مایکت شده و محصول را به صورت اینترنتی سفارش دهید.

1-توپ جیم بال تراباند (Thera Band) سایز 85

این توپ با توجه به اینکه باید باد شود تا قابل‌استفاده باشد، با وزن 1215 گرمی در حالت باد‌نشده، مکان زیادی را نیز اشغال نمی‌کند و به‌راحتی در ساک قرار می‌گیرد و قابل‌حمل خواهد بود. برای راحت بادکردن این وسیله، همراه با آن یک پمپ باد به همراه شلنگ رابط قرار دارد.

قیمت روز,تصاویر بیشتر و خرید

-----------------------------------------------------

2-توپ تناسب اندام گلدن استار (Golden Star) سایز 75

توپ تناسب اندام گلدن استار با قطر 85 سانتی متر  گزینه‌ی خوبی برای ورزش‌هایی مثل بدن‌سازی یا ایروبیک و پیلاتس است که به بالابردن تعادل و تقویت عضلات نیاز دارند. این توپ با تنظیم جریان گردش خون به شما کمک می‌کند حرکات را در دفعات بیشتری اجرا کنید.

قیمت روز,تصاویر بیشتر و خرید

-----------------------------------------------------

3-توپ پیلاتس (PACINESS) سایز 85

 

توپ پیلاتس PACINESS توپی مناسب برای رشته ورزشی ایروبیک که برای مورد استفاده عموم ورزشکاران جهت حرکات کششی می باشد. حرکات ورزشی با توپ به تقویت عضلات کمک می کند . این ورزش ها باعث بهبود توان و تعادل کلی بدن می شوند.

قیمت روز,تصاویر بیشتر و خرید

-----------------------------------------------------

4-توپ بدنسازی دو منظوره (GYM BALL) سایز 75

به وسیله توپ بدنسازی نیم خار GYM BALL می توانید تعادل بدن خود را بهبود بخشید. حتی اگر فقط بر روی این توپ بنشینید، از عضلات شکم و پشت خود برای حفظ تعادل استفاده می کنید.توپ جیم بال یکی از ابزار های کار امد و در عین حال کم قیمت است که به کمک ان تمرینات متنوع و ابتکاری زیادی را میتوان انجام داد.

قیمت روز,تصاویر بیشتر و خرید

-----------------------------------------------------

5-توپ تناسب اندام مدل (King lion) سایز 85

این توپ در ورزش هایی مانند یوگا، پیلاتس و تناسب اندام استفاده می شود. جیم بال همچنین در درمان، ریکاوری بعد از مصدومیت و توانبخشی نیز کاربرد دارد. اما باید حتما زیر نظر دکتر یا درمانگر از آن استفاده کنید.این وسیله به ظاهر ساده کاربردهای بسیاری دارد که بعضی از آن ها عبارتند از:در انجام حرکات کششی یا ورزش های شکمی از توپ سوئیسی استفاده می شود.

قیمت روز,تصاویر بیشتر و خرید

-----------------------------------------------------

6-توپ پیلاتس عاج دار مدل (Aerobic Ball) سایز 25

مینی بال که بعنوان توپ ضد استرس شناخته می شود، سبک، مقاوم و دارای رنگهای متنوع می باشد. تماس با سطح نرم و مخملی آن بسیار دلپذیر است. استفاده روزانه از این توپ میتواند باعث بهبود ادراک حسی، گردش خون، تعادل، ظرفیت ایروبیک و کنترل موتوری گردد.

قیمت روز,تصاویر بیشتر و خرید

-----------------------------------------------------

7-توپ پیلاتس (PACINESS) سایز 75

توپ پیلاتس PACINESS قطری برابر با 75 سانتی‌متر دارد .در زمان نشستن بر روی آن، زانوها و کمر به صورت صحیح و 90 درجه قرار می‌گیرند. به این حالت نشستن، فشارهای اضافه را از روی زانو و کمر برداشته شده و در صورت تکرار این کار نشستن شما اصلاح خواهد شد.

قیمت روز,تصاویر بیشتر و خرید

-----------------------------------------------------

8-توپ پیلاتس کتلر (Kettler) سایز 20

توپ پیلاتس کتلر قطری برابر با 20 سانتی‌متر دارد .اصلاح حالت نشستن و انجام انواع حرکات تنها یکی از کاربردهای این توپ است و می‌توان با استفاده از این توپ فعالیت‌های دیگری مانند شنا رفتن و دراز نشست را نیز با راحتی بیشتری انجام داد.

قیمت روز,تصاویر بیشتر و خرید

-----------------------------------------------------

9-توپ پیلاتس تراباند (TheraBand) سایز 25

توپ پیلاتس تراباند یا مینی بال که بعنوان توپ ضد استرس شناخته می شود، سبک، مقاوم و دارای رنگهای متنوع می باشد. تماس با سطح نرم و مخملی آن بسیار دلپذیر است. استفاده روزانه از این توپ میتواند باعث بهبود ادراک حسی، گردش خون، تعادل، ظرفیت ایروبیک و کنترل موتوری گردد. این توپ در بسیاری ازبرنامه های تمرینات ورزشی جهت افزایش توانایی فنی استفاده می شود.

قیمت روز,تصاویر بیشتر و خرید

-----------------------------------------------------

10-توپ پیلاتس عاج دار مدل (Aerobic Ball) سایز 25

اگر می‌خواهید از این توپ برای انجام حرکات ورزشی استفاده کنید باید، دقت کنید که توپ پیلاتس باید زیر وزن 100 تا 200 کیلوگرم پاره نشود‎‏ و این حد از وزن را تحمل می‏کند. این توپ‏ها به راحتی با هوای معمولی پر می‏شوند.

قیمت روز,تصاویر بیشتر و خرید

-----------------------------------------------------

کلام آخر

در کنار تنوع و کیفیت بالای اجناس، امکانات خرید و ارسال سریع و رایگان، شیوه‌های پرداخت حضوری و غیرحضوری از مزایای همراهی شما با فروشگاه اینترنتی اسپرت مایکت هست.

در این فروشگاه اینترنتی می‌توان هرگونه تجهیزات ورزشی و لوازم جانبی را که در رشته‌های مختلف و تخصصی پس از مشاهده در سایت و کسب اطلاعات کامل مربوط به کالا از این مجموعه خریداری نمود.

برای مشاهده و خرید انواع جیم بال   اینجا   کلیک کنید.

فرم نظرات کاربران
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)

(دیگران را با نوشتن نظرات خود, برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید)

(نظرات شما در ساعات معین بصورت یکجا منتشر میشود)

  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لازم است محتوای ارسالی منطبق برعرف و شئونات جامعه و با بیانی رسمی و عاری از لحن تند، تمسخرو توهین باشد.
  • - از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید کارشناسان مربوطه منتشر خواهد شد.