معرفی انواع کفش های ورزشی

معرفی انواع کفش های ورزشی

کفش اسپرت یا همان کفش کتانی بسیار متفاوت است از کفش ورزشی,هرگز نمی‌توان کفش اسپرت یا کتانی را بجای کفش‌های تخصصی ورزشی استفاده کرد.

هرکفشی برای ورزش مناسب است؟

کفش اسپرت یا همان کفش کتانی بسیار متفاوت است از کفش ورزشی, بعضی از کفش‌های اسپرت یا کتانی بعضا بعنوان ورزشی نیز استفاده می شوند، وقتی آن کفش، اسپرت بی‌بند باشد و وقتی آن ورزش، پیاده‌روی یا دویدن سبک باشد.در این صورت ما می‌توانیم از اسپرت بعنوان کفش راحتی نیز استفاده کنیم. اما هرگز نمی‌توان کفش اسپرت یا کتانی را بجای کفش‌های تخصصی ورزشی استفاده کرد.پوشیدن کفش مناسب در هر ورزشی بسیار حائز اهمیت است. تطبیق نوع پای شما با کفش ورزشیتان باعث بهتر شدن تناسب و عملکرد در شما خواهد شد.انتخاب یک جفت کفش مناسب برای دویدن، پیاده‌روی و دیگر فعالیت‌های ورزشی برای پیشگیری از بروز درد ساق پا، درد پاشنه پا و دیگر مشکلات بسیار مهم است. پوشیدن کفش مناسب می‌تواند میزان عملکردتان را بهبود ببخشد.

انواع مختلف کفش های ورزشی

  • دوندگی
  • باشگاهی
  • تنیس
  • پیاده روی
  • فوتبال
  • گلف
  • کوه نوردی
  • بیسبال و سافتبال
  • فوتبال امریکایی
  • لاکراس
  • کراس ترینینگ
  • تریل رانینگ
  • مینیمالیستی

کفش های ورزشی پیاده روی

اگر اهل پیاده‌روی هستید، باید به‌فکر خرید کفش‌هایی سبک باشید. پاشنه و کف پایتان نباید آسیب ببیند؛ پس برای پیاده‌روی به‌دنبال کفش‌هایی باشید که در این نواحی ضربات واردشده به‌ پا را دفع کنند. نوک کفش‌های پیاده‌روی سفت‌تر از کفش‌های دویدن است و می‌توانید انگشتان پا را در فضای جلوی کفش تکان بدهید و حالتی مشابه با حالت کفش‌های دویدن در آنها وجود ندارد؛ یعنی نمی‌توانید در قسمت نوک پنجه، انگشتان را خم و تا کنید.کفی کفش‌های پیاده‌روی یا کوه‌پیمایی برای گذشتن از نواحی صخره‌ای ساخته‌ شده‌اند و سطوح سخت مختلفی دارند. کفی این کفش‌ها که معمولاً از جنس لاستیک هستند، دارای الگوها و عمق تورفتگی متفاوتی خواهد بود، از این‌ رو تورفتگی‌ها و دندانه‌هایی در ته کفی کفش وجود دارند که راه رفتن روی سطوح ناهموار را بی‌خطر و ایمن خواهند ساخت. تورفتگی‌های بسیار عمیق در این کفش‌ها، بیشترین حد کشش‌ها و انقباضات را میسر می‌سازند و تورفتگی‌های پهن و کم‌عمق‌تر سبب گرفتگی کمتر پا خواهند شد. شاید یک کفش با کفی پاشنه‌ بلند، به نام پاشنه مخفی، نیز از این نوع کفش‌ها بیابید. این نوع از پاشنه باعث می‌شود تا احتمال سرخوردنتان هنگام راه رفتن در سرازیری با شیب بسیار تند کمتر شود. کفی کفش‌های پیاده‌روی معمولاً محکم‌ترین و انعطاف‌ناپذیرترین کفش در بین کفش‌های ورزشی می‌باشند، اما بیشترین جذب ضربه‌گیری (خاصیت ضربه‌گیری) را دارند.

کفش های ورزشی دوندگی

این کفش‌ها برای فعالیت‌های ورزشی که بر مبنای دویدن هستند مانند آهسته دویدن، دویدن در مسافت کوتاه و غیره مفید هستند.در میان انواع کفش وزشی موجود در بازار، کفش‌های دویدن طوری طراحی می‌شوند که از انگشت‌ها و پاشنه پا بیشترین حفاظت را به‌ عمل بیاورند. حرکت در دویدن رو به‌ جلوست. برای همین، کفش‌های دویدن نیز ساختاری برای حرکت به‌سوی جلو دارند. این کفش ها به دلیل راحتی بی‌همتایشان و کیفیت ضربه‌ گیریشان به کسانی که فعالیت ورزشی دارند توصیه می‌شوند. یک جفت کفش دوندگی مناسب همچنین می‌تواند به کاهش احتمال آسیب‌دیدگی‌ها، رگ به رگ شدن پا، پارگی یا آسیب به تاندون‌ها، شکستگی‌ها و دیگر علائم خطرناک ناشی از انجام فعالیت‌های غلط و مفرط با پا کمک کند.

کفش های ورزشی تنیس

کفش‌های تنیس دارای یک طراحی به خصوصی هستند که به حرکات از پهلو و انتقال ناگهانی وزن که بازیکنان در هنگام بازی ناچار به انجام آن‌ها می‌باشند، کمک می‌کند. اگر علاقه‌مند به ورزش تنیس و یادگیری این ورزش هستید، می‌بایست کفش‌هایی با بهترین کیفیت خریداری کنید. یک کفش تنیس خوب باید استحکام و انعطاف‌پذیری خوبی داشته باشند تا به حرکات عقب و جلو رفتن ناگهانی کمک کند. همچنین این کفش‌ها، باید تمایل کمتری برای ضربه‌گیری داشته باشند. کفش‌های تنیس را می‌توان برای فعالیت‌های ورزشی که شامل دوندگی یا پیاده‌روی می‌شوند نیز استفاده کرد، زیرا کفی نرم و بالشتک ابری روی آن‌ها راحتی مورد نیاز برای انجام این فعالیت‌ها را فراهم می‌آورد. اگر در زمین تنیس با کف نرم و خاکی بازی می‌کنید، کفشی انتخاب کنید که پاشنه نرم و راحتی داشته باشد. منتها اگر کف زمین‌تان آسفالت است یا مواد سفت در ساختش به‌ کار رفته، به‌دنبال کفش‌هایی با پاشنه سفت‌تر باشید.

کفش های ورزشی بسکتبال

کفی کفش‌های بسکتبال لاستیکی و نسبتاً تخت هستند. اکثر آن‌ها پهن‌تر می‌باشند و یک الگوی قالب‌گیری شده با طرح جناغی دارند که به مقاومت و کشش برای چرخش‌های سریع روی پاشنه، شروع و ایست‌های سریع بهبود می‌بخشند.با این ویژگی‌ها، هنگام بالاوپایین‌پریدن در زمین بازی، ثبات بیشتری خواهید داشت. کف کفش‌های بسکتبال سالنی اغلب از لاستیک نازک ساخته می‌شوند تا برای حرکات سریع، سبک‌تر باشند، در حالی‌ که کفی کفش‌های بسکتبال در فضای باز برای دوام بیشتر، ضخیم‌تر هستند. کفش‌های بسکتبال معمولاً بالاترین جذب ضربه را دارند و در مقایسه با انواع دیگر کفش‌های ورزشی، نسبتاً انعطاف‌پذیر می‌باشند.وجود ساق بلند برای کفش‌های بسکتبال، در هنگام تغییر سریع مسیر حرکت در بازی و بالاپریدن و فرودآمدن روی زمین، از قوزک پا حفاظت می‌کند.

کفش های ورزشی فوتبال

برای بازی در زمین فوتبال به کفش‌های استوک‌دار نیاز خواهید داشت. منظور از استوک همان برجستگی‌هایی است که در بخش کف کفش قرار می‌گیرد و قابلیت کششی به کفش می‌دهد. کفش‌های فوتبال طوری طراحی می‌شوند که انگار پاهایتان بی‌واسطه با توپ در ارتباط است و بنا به ساختار، هنگام شوت‌زدن انگشتان پا آسیبی نمی‌بینند.این استوک ها می‌توانند در داخل کفش به‌ عنوان جزیی ثابت از کفی طراحی شوند یا به‌ صورت جداشدنی باشند.استوک ها معمولاً از سه جنس ساخته می شوند: پلاستیک، لاستیک یا فلز. سه نوع استوک برای این کفش‌ها وجود دارد، استوک مخروطی که استقامت و استحکام بیشتر را برای ورزشکار فراهم می‌کنند، استوک های تیغه‌ای که می‌توانند کشش و سرعت بیشتری را فراهم کنند و استوک های ته سخت برای سطوح محکم‌تر. کفش‌های فوتبالی دارای انعطاف‌پذیری متوسط و ضربه‌گیری نسبی می‌باشند.

کفش های ورزشی کوه‌نوردی

برای خرید این مدل کفش باید ببینید چه سبک از کوه‌نوردی را انتخاب می‌کنید، مسیرتان کجاست، به دل صخره‌ها می‌زنید یا مسیرهای تپه‌مانند را طی می‌کنید. بنا به نقشه مسیر کوه‌نوردی، نوع کفش ورزشی‌تان هم متغیر خواهد بود:

  • برای پیمودن مسیرهای تپه‌ای و طبیعت‌گردی، به‌سراغ کفش‌های کوه‌نوردی سبک بروید؛
  • برای پیمودن مسیرهای صخره‌ای و ناصاف، باید وزن کفشتان بیشتر از وزن کفش‌های مسیرهای تپه‌ای باشد؛
  • برای پیمودن صخره‌های عمیق، یخ‌ها، برف‌ها و حمل‌کردن کوله‌پشتی‌های سنگین نیز به‌سراغ کفش‌هایی سنگین بروید.

کفش های ورزشی کراس ترینینگ

کراس‌ترینینگ (Cross-Training) نوعی ورزش است که در آن تمرینات و ورزش‌های مختلف در کنار هم انجام می‌شوند؛ برای نمونه، تمرینات ژیمناستیک و وزنه‌برداری و… در کنار یکدیگر در برنامه ورزشی فرد در نظر گرفته می‌شوند. اگر به این سبک از تمرینات ورزشی علاقه دارید، باید به‌دنبال کفشی باشید که برای تمام تمرینات ورزشی‌تان مناسب است؛ برای نمونه، اگر تنیس و دویدن را باهم انجام می‌دهید، کفشی بخرید که هم در ناحیه پنجه نرم و راحت است و هم هر دو طرف آن برای انجام تمرینات تنیس از پایتان محافظت می‌کند.

توصیه‌هایی ضروری برای خرید انواع کفش ورزشی

  • هر ورزشی کفش مخصوص‌به‌خود را می‌خواهد

  • در هنگام خرید کفش جوراب مناسب به‌ پا کنید

  • کمی با کفش منتخب در فروشگاه راه بروید

  • کفش باکیفیت معمولا ارزان نیست

  • حواستان به ویژگی‌های هر کفش باشد

کلام آخر

در کنار تنوع و کیفیت بالای اجناس، امکانات خرید و ارسال سریع و رایگان، شیوه‌های پرداخت حضوری و غیرحضوری از مزایای همراهی شما با فروشگاه اینترنتی اسپرت مایکت هست.

در این فروشگاه اینترنتی می‌توان هرگونه تجهیزات ورزشی و لوازم جانبی را که در رشته‌های مختلف و تخصصی پس از مشاهده در سایت و کسب اطلاعات کامل مربوط به کالا از این مجموعه خریداری نمود.

برای مشاهده و خرید انواع کفش ورزشی   اینجا   کلیک کنید.

فرم نظرات کاربران
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)

(دیگران را با نوشتن نظرات خود, برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید)

(نظرات شما در ساعات معین بصورت یکجا منتشر میشود)

  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لازم است محتوای ارسالی منطبق برعرف و شئونات جامعه و با بیانی رسمی و عاری از لحن تند، تمسخرو توهین باشد.
  • - از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید کارشناسان مربوطه منتشر خواهد شد.