توپ های بدنسازی یا جیم بال چیست ؟
29
فروردین 1402
0 نظر

توپ های بدنسازی یا جیم بال چیست ؟

توپ جیم بال, که با نامهای دیگری نظیر سوئیس بال, توپ ایروبیک, توپ پیلاتس نیز نامیده می شوند اینگونه از توپها در مدل ساده و خاردار موجود می باشند, که نوع خاردار آن جهت ماساژ و خون رسانی بهتر عضلات طراحی گردیده شده است.

جیم بال چیست؟

جیم بال یک نوع توپ لاستیکی است که در باشگاه های ورزشی به عنوان لوازم یوگا و پیلاتس و حتی در دفتر کار مورد استفاده قرار می گیرد. نکات مثبت زیادی در مورد جیم بال وجود دارد که آن را به وسیله ای محبوب در بین ورزشکاران اعم از حرفه ای و مبتدی تبدیل کرده است. از جمله مزایای این وسیله این است که، تنها با خرید یک توپ با قیمت مناسب میتوانید تمریناتی مفرح و در عین حال مفید برای کل بدن انجام دهید و در  کنار سلامت جسمانی، از ورزش لذت ببرید.

جیم بال در چه ورزش هایی استفاده می شود ؟

توپ جیم بال در ورزش هایی مانند پیلاتس، یوگا و ورزش های مناسب تناسب اندام مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین برای ریکاوری و درمان بعد از مصدومیت و توانبخشی برای افرادی که دچار درد های مزمن در بعضی از اندام های خود هستند کاربرد دارد.

 فواید استفاده از جیم بال چیست؟

  • کمک به تناسب اندام

  • بهبود توازن و تعادل در بدن

  • تقویت عضلات مرکزی

  • بهبود گردش خون

  • افزایش انرژی

  • سوزاندن کالری بیشتر

راهنمای انتخاب سایز مناسب جیم بال 

توپ‌های جیم‌بال که ارتفاعی برابر با 45 سانتی‌متر دارند برای اشخاصی با قد کم‌تر از 152 سانتی‎‌متر ، مناسب است.
توپ های جیم‌بال که ارتفاعی برابر با 55 سانتی‌متر دارند برای اشخاصی با قد 155 تا 167 سانتی‌متر، مناسب است.
توپ های جیم‌بال که ارتفاعی برابر با 65 سانتی‌متر دارند برای اشخاصی با قد 170 تا 185 سانتی‌متر، مناسب است.
و در نهایت توپ ها یجیم بال
که ارتفاعی برابر با 75 سانتی‌متر دارند برای اشخاصی که قد بیش‌تر از 185 سانتی‌متر، مناسب است.

نوپ جیم بال هرچه سفت‌تر و محکم‌تر باشد بدن انسان را بیش‌تر به چالش خواهد کشید. بنابراین بهتر است تا زمان آمادگی جسمانی کامل از انواع توپ‌های منعطف‌تر استفاده کرد. توجه به میزان تنظیم باد در استفاده به صورت مبتدی و حرفه ای اهمیت دارد.

اموزش چند حرکت رایج با جیم بال درخانه

۱. کرانچ شکم روی توپ تعادلی

۲. کرانچ کشش پا

۳. جک نایف

4. کرانچ به پهلو 

5. پل باسن تک پا روی توپ

6. پلانک شیبدار روی توپ | ضربه به عقب

چه نکات ایمنی هنگام ورزش با جیم بال باید رعایت شود

اولین نکته‌ ای که برای ورزش با جیم بال مناسب باید حتماً مدنظر داشته باشید گرم‌ کردن است. قبل از شروع هرگونه تمرین با جیم بال حتما در درجه اول ۲۰ دقیقه الی ۲۵ دقیقه ورزش های هوازی انجام دهید و بدن خود را گرم کنید.

اگر حین انجام ورزش با یک جیم بال احساس درد کردید حتماً ورزش را متوقف کنید زیرا ورزش های قابل اجرا با جیم بال به خودی خود درد ندارند و در صورت احساس درد باید بدانید که حرکت را اشتباه انجام می دهید.

اگر شما سابقه آسیب دیدگی و یا مشکل جسمی خاصی دارید قبل از اینکه با جیم بال ورزش کنید حتماً با پزشک خود مشورت نموده و سپس اقدام به ورزش کردن نمایید.

در صورتی که دچار گودی کمر شدید و یا دچار درد کمر و یا دردهای ستون فقرات هستید سعی کنید حرکات را با فشار کمتری انجام دهید و در حرکاتی که دو پای شما باید بالا بروند پاهای خود را تک تک بالا آورده و حرکت را انجام دهید.

برخی از افراد عضلات گردن ضعیفی دارند و هنگامی که تمرینات شکم را انجام می دهند فشار کاذبی به گردن خود می ‌آورند. در این زمینه سعی کنید با عضلات بالای شکم و پشت تنه خود را بلند کنید و از گردنتان کمک نگیرید. بعد از مدت زمانی شاهد خواهید بود که عضلات شکم و گردن شما به مراتب قوی تر می‌شوند و دیگر فشار تمرین را روی گردن خود حس نمی کنید.

کلام آخر

در کنار تنوع و کیفیت بالای اجناس، امکانات خرید و ارسال سریع و رایگان، شیوه‌های پرداخت حضوری و غیرحضوری از مزایای همراهی شما با فروشگاه اینترنتی اسپرت مایکت هست.

در این فروشگاه اینترنتی می‌توان هرگونه تجهیزات ورزشی و لوازم جانبی را که در رشته‌های مختلف و تخصصی پس از مشاهده در سایت و کسب اطلاعات کامل مربوط به کالا از این مجموعه خریداری نمود.

برای مشاهده و خرید انواع جیم بال   اینجا   کلیک کنید.

فرم نظرات کاربران
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)

(دیگران را با نوشتن نظرات خود, برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید)

(نظرات شما در ساعات معین بصورت یکجا منتشر میشود)

  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لازم است محتوای ارسالی منطبق برعرف و شئونات جامعه و با بیانی رسمی و عاری از لحن تند، تمسخرو توهین باشد.
  • - از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید کارشناسان مربوطه منتشر خواهد شد.