راهنمای خرید زیراندازیوگا
7
مرداد 1399
0 نظر

راهنمای خرید زیراندازیوگا

اگر به ورزش یوگا علاقه دارید و قصد دارید که انجام دادن این ورزش آرامش‌بخش را آغاز کنید، قبل از هر چیزی به یک مت یوگا یا همان زیرانداز یوگا با کیفیت و مناسب احتیاج دارید. تشک‌های یوگا طول و بافت‌های متنوعی دارند و از از مواد بسیار متنوعی ساخته شده‌اند.

 ما قصد داریم در مقاله امروز در اسپرت مایکت شما را با نحوه انتخاب و خرید یک زیرانداز یوگا با کیفیت آشنا کنیم.

نیازهای شخصی‌تان را در نظر بگیرید
اگر قصد خریدن یک مت یوگا را دارید، باید قبل از انتخاب و خرید آن عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. در درجه اول، به نیازهای شخصی خود فکر کنید. به خصوص نوع یوگایی که قرار است انجام بدهید عامل بسیار مهمی در انتخاب زیرانداز یوگا است. علاوه بر این، شما باید به نوع ماده مورد نظر خود، و جنبه‌های فیزیکی زیرانداز یوگا از جمله بافت و ضخامت آن نیز فکر کنید.

----------------------------اسپرت-مایکت-----------------------------

1-در درجه اول، فرم بدن خود را در نظر بگیرید
نوع زیرانداز یوگا مورد نیاز شما تا حد زیادی به فرم و ویژگی‌های بدن‌تان بستگی دارد. اگر مفاصل شما خیلی زود دچار درد می‌شوند، ممکن است که به یک تشک یوگا ضخیم‌تر احتیاج داشته باشید. تشک‌های یوگای ضخیم‌تر و یا تشک‌هایی که یک بالشتک کوچک اضافی دارند، می‌توانند به شما کمک کنند که روی تشک احساس راحتی داشته باشید و علاوه بر این، در هنگام انجام دادن حرکات یوگا مفاصل بدنتان دچار درد و کوفتگی نشوند. تشک‌های یوگای استاندارد معمولا ۳ الی ۶ میلی‌متر ضخامت دارند. اگر دوست دارید که تشک شما نرم‌تر باشد و بیشتر احساس راحتی کنید، بهتر است که یک تشک ضخیم‌تر را در نظر بگیرید.

اگر قد شما بلند است، حتما در هنگام انتخاب و خرید یک تشک یوگا به طول آن نیز خوب توجه کنید. یک تشک یوگای استاندارد معمولا ۱۷۲ سانتی‌متر طول دارد و اگر شما قد بلندی داشته باشید، ممکن است که این اندازه برایتان کافی نباشد. به همین دلیل، اگر قدی بلندتر از ۱۷۰ سانتی متر دارید بهتر است که به سراغ یک زیرانداز یوگا خیلی بلند بروید.

علاوه بر این‌ها، یادتان باشد که در هنگام خرید مت یوگا حتما بیماری‌ها و شرایط خاص خود را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر مشكلات مرتبط با زانو دارید، بهتر است که یک زیرانداز یوگا ضخیم‌تر تهیه کنید تا در هنگام انجام دادن حرکات یوگا، زانوهایتان اذیت نشوند.

یک نکته مهم دیگر این است تشک‌های ضخیم‌تر، بیشتر برای انجام دادن حرکاتی از یوگا مناسب هستند که در حالت نشسته انجام می‌شوند. اما برای انجام دادن حرکات ایستاده (به خصوص برای حرکات تعادلی)، بهتر است که به سراغ یک یوگا مت نازک‌تر بروید. به طور کلی ۴ میلی‌متر ضخامت برای یک تشک یوگا مناسب است.

----------------------------اسپرت-مایکت-----------------------------

2-نوع یوگایی که قرار است انجام بدهید را در نظر بگیرید
یک نکته بسیار مهم دیگر که باید در هنگام انتخاب و خرید مت یوگا آن را در نظر بگیرید، نوع و سطح یوگایی است که قصد دارید انجام بدهید. به عنوان مثال، اگر در زمینه یوگا تازه‌کار هستید، مشکلی ندارد که اول با یک یوگا مت عادی و با کیفیتی متوسط شروع کنید مثل این زیرانداز یوگا ایرانی چون ممکن است که بعد از گذشت مدتی به این نتیجه برسید که یوگا ورزش مناسبی برای شما نیست، و دیگر نمی‌خواهید آن را ادامه بدهید. به این ترتیب پول‌تان هدر نمی‌رود.

پس از گذشت مدتی، همانطور که متوجه می‌شوید بدن شما چگونه به یوگا پاسخ می‌دهد، می‌توانید نیازهای شخصی خودتان را بهتر تشخیص بدهید. در آن زمان است که اگر دوست داشته باشید می‌توانید یک زیرانداز یوگا گران‌تر و با کیفیت بالاتر تهیه کنید مثل این مت یوگا PVC

کلاس‌های یوگای وینیاسا نیاز به انجام دادن حرکات پیچیده‌تری دارند و در نتیجه، شما برای نگه داشتن بازوها و پاهای خود در مکانی مشخص، به یک یوگا مت با کشش بیشتر احتیاج دارید.

در کلاس‌های یوگای یین، شما بیشتر روی زمین می‌نشینید، به همین دلیل برای انجام دادن این مدل یوگا میزان کشش مت یوگا از اهمیت کمتری برخوردار است. در عوض، به سراغ یک تشک نرم بروید.

یک مدل دیگر یوگا نیز وجود دارد که در آن، شما حرکات یوگا را داخل یک اتاق با دمای بالا انجام می‌دهید. اگر قصد دارید که این مدل یوگا را انجام بدهید، بهتر است که یک یوگا مت مخصوص و طراحی شده برای این نوع یوگا تهیه کنید. این مدل تشک‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در هنگام عرق کردن، از لغزش شما بر روی یوگا مت جلوگیری می‌کنند مانند این زیرانداز یوگا تی پی ای

----------------------------اسپرت-مایکت-----------------------------

3-محلی که قرار است در آن حرکات یوگا را انجام بدهید
جایی که قصد دارید حرکات یوگا را در آن انجام بدهید نیز تفاوت بزرگی در نوع یوگا مت انتخابی شما ایجاد می‌کند. به عنوان مثال اگر قصد دارید که اکثر اوقات حرکات یوگا را در خانه انجام بدهید، نیازی به نگرانی در مورد سبکی یوگا مت و به راحتی حمل کردن آن ندارید. از طرفی دیگر، اگر قصد دارید که حرکات یوگا را در خارج از خانه خود انجام بدهید، بهتر است یک مت یوگا سبک انتخاب کنید که بتوانید به راحتی آن را به مکان‌های مختلف حمل کنید.

بعضی از افراد دائما در حال سفر رفتن هستند و حرکات یوگا را در سفر انجام می‌دهند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که یک زیرانداز یوگا بسیار سبک تهیه کنید تا حمل کردن آن در سفر برایتان کار سختی نباشد. اگر مایل باشید، می‌توانید ۲ مدل مت یوگا تهیه کنید و یکی از آن‌ها که وزنش سبکتر است را به سفر اختصاص بدهید.

----------------------------اسپرت-مایکت-----------------------------

4-نحوه انتخاب جنس مت یوگا
مراقب تشک‌هایی که از جنس PVC هستند باشید,سعی کنید که از یوگا متی که از جنس PVC ساخته شده است استفاده نکنید. لی وینیل کلراید یا همان PVC یکی از متداول‌ترین مواد برای ساخت تشک‌های یوگا است. اما، در بین افرادی که یوگا کار می‌کنند طرفداران زیادی ندارد؛ چون نتیجه بعضی از مطالعات علمی نشان داده است که این ماده می‌تواند یک ماده سرطان‌زا باشد. علاوه بر این، فرآیند بازیافت آن نیز بسیار سخت است. در صورتی که یوگا مت شما قدیمی و فرسوده بشود، باید آن را دور بیندازید. بنابراین اگر فردی هستید که به سلامت بدن خود و سلامت محیط زیست اهمیت می‌دهید، بهتر است که از خرید مت یوگا PVC اجتناب کنید.

----------------------------اسپرت-مایکت-----------------------------

5-یک تشک لاستیکی را امتحان کنید
بسیاری از افرادی که یوگا کار می‌کنند، تشک‌های ساخته شده از لاستیک طبیعی را به تشک‌های PVC ترجیح می‌دهند. ممکن است که یک تشک لاستیکی ساده به اندازه یک تشک PVC، به راحتی پیدا نشود، اما پیدا کردن آن با کمی جستجو اصلا کار سختی نیست و در بین علاقه‌مندان به یوگا طرفداران بیشتری دارد. اگر تازه کار هستید، انتخاب یک تشک لاستیکی می‌تواند ایده خوبی باشد، زیرا پیدا کردن آن‌ها ساده و قیمت آن نیز ارزان است.

---------------------------------------------------------

6-از زیرانداز یوگا پددار استفاده کنید
یک زیرانداز یوگا پددرا بسیار نرم‌تر و راحت‌تر از تشک‌های معمولی یوگا است. یک تشک یوگای پددار از دو قسمت ساخته شده است: یک قسمت داخلی ساخته شده از فوم، و یک روکش قابل تعویض بیرونی. این مدل تشک‌ها می‌توانند برای فرمی از یوگا که شامل نشستن یا خوابیدن زیاد است، عالی باشند، چون نسبت به تشک‌های معمول بیشتر بدن شما را ساپورت می‌کنند. با این حال، میزان کشش آن‌ها چندان زیاد نیست. یعنی زمانی که شما از یک یوگا مت پددار استفاده می‌کنید، ممکن است که در هنگام انجام دادن بعضی از حرکات یوگا، لیز بخورید و به زمین بیوفتید.

یکی دیگر از مشکلات جانبی تشک‌های یوگای پددار این است که می‌توانند تا حد کمی شسته بشوند. یعنی شما می‌توانید لایه پارچه بیرونی را بشویید، اما فوم داخلی تشک قابل شستشو نیست.

----------------------------اسپرت-مایکت-----------------------------

7-از یک مت یوگا پنبه‌ای استفاده کنید
بعضی از زیراندازهای یوگا از پنبه ساخته شده‌اند. بسیاری از افراد استفاده از یک مت یوگا پنبه‌ای را به مدل‌های دیگر ترجیح می‌دهند چون یک ماده طبیعی است. در حالی که ممکن است پنبه مقدار عرق بیشتری را به خود جذب کند و شما مجبور باشید به طور دائمی آن را بشویید، فرآیند شستشوی آن بسیار ساده است.

علاوه بر این، یک مت یوگا پنبه‌ای هم بسیار نرم است، اما نسبت به یک یوگا مت پددار میزان کشش بیشتری دارد.

----------------------------اسپرت-مایکت-----------------------------

8-از یک مت یوگا ضد لغزش استفاده کنید
تشک‌های یوگای ضد لغزش که به نام مت یوگا چسبنده نیز شناخته می‌شوند، تشک‌هایی هستند که به شکل خاص طراحی شده‌اند و به شما این امکان را می‌دهند که در موقعیت‌های مختلفی حرکت کنید. در حقیقت این مدل تشک‌ها نسبت به تشک‌های عادی، مقدار کشش و چسبندگی بیشتری دارد. پس از اگر خیلی حرفه‌ای ورزش یوگا را انجام می‌دهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما یک مت یوگای ضد لغزش برای خود تهیه کنید تا بتوانید به آسانی و با خیال راحت تمام حرکات یوگا را انجام بدهید.

----------------------------اسپرت-مایکت-----------------------------

9-دیگر خصوصیات مت یوگا چیست؟
حتما بافت زیرانداز یوگا مورد نظر خود را بررسی کنید,افت مت یوگا شما در میزان راحتی‌تان نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. تشک‌های یوگای موجود در بازار بافت‌های بسیار متنوعی دارند، به همین دلیل بهتر است که حتما قبل از انتخاب و خرید، بافت زیرانداز یوگا مورد نظر خود را خوب بررسی کنید.

به عنوان مثال، تشک‌هایی که میزان چسبندگی بیشتری دارند، مثل تشک‌های ضد لغزش، معمولا بافت سخت‌تری دارند. در حالی که این مسئله می‌تواند منجر به اذیت شدن پوست بدن شما بشود، در هنگام انجام دادن حرکات سخت یوگا یک مزیت به حساب می‌آید.اگر تشک‌های نرم و صاف را ترجیح می‌دهید، احتمالا یک مت یوگا از جنس PVC بهترین گزینه برای شما است. با این حال، بسیاری از شرکت‌های تهیه کننده لوازم جانبی یوگا، تشک‌های سازگار با محیط زیست نیز تولید می‌کنند که بافت نرمی دارند.

----------------------------اسپرت-مایکت-----------------------------

10-ضخامت مت یوگا
همانطور که در قسمت‌های بالاتر هم گفته شد، اگر شما یک فرد تازه‌کار در زمینه یوگا هستید، بهتر است که از یک یوگا مت نرم‌تر استفاده کنید. تشک‌های یوگای استاندارد معمولا ۳ میلی‌متر ضخامت دارند، اما این تشک‌ها با ضخامتی تا یک ۶ میلی‌متر هم در بازار موجود هستند. اگر دوست دارید که تشک شما نرم‌تر باشد و بیشتر احساس راحتی کنید، بهتر است که یک زیرانداز ضخیم‌تر را در نظر بگیرید.

بهترین ضخامت برای مت یوگا، ۴ میلی‌متر است که نه خیلی ضخیم است و نه خیلی نازک. اگر شما یک فرد تازه‌کار در زمینه یوگا هستید اما استخوان‌بندی ظریفی دارید، این مدل یوگا مت بهترین گزینه برای شما خواهد بود. علاوه بر این، اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که زیاد به سفر می‌روند و حرکات یوگا را در سفر نیز انجام می‌دهند، به شما پیشنهاد می‌کنیم که این مدل مت یوگا را تهیه کنید که حمل کردن آن در سفر برایتان کار سختی نباشد.

----------------------------اسپرت-مایکت-----------------------------

11-لوله کردن زیرانداز یوگا
داشتن یک مت یوگا که لوله کردن آن کار سختی است، می‌تواند ناامیدکننده باشد. سعی کنید به سراغ یوگا متی بروید که از یک ماده سبک ساخته شده است و به راحتی جمع می‌شود. در هنگام خرید، حتما چند مرتبه مت یوگای مورد نظر خود را باز کنید و دوباره آن را لوله کنید، تا مطمئن بشوید که جمع کردن آن کار سختی نیست.

----------------------------اسپرت-مایکت-----------------------------

12-لوازم جانبی تشک یوگا را نیز در نظر بگیرید
ممکن است که شما بسته به نیازهای شخصی خودتان، به لوازم جانبی خاصی برای تشک یوگای خود احتیاج داشته باشید. به عنوان مثال، اگر هر روز به کلاس یوگا می‌روید، بهتر است یوگا متی تهیه کنید که یک کاور مت یوگا داشته باشد. علاوه بر این، بهتر است که کیف مت یوگا یک قفل پارچه‌ای هم داشته باشد که در هنگام حرکت، تشک شما لیز نخورد و بیرون نیفتد.

----------------------------اسپرت-مایکت-----------------------------

13-قیمت مت یوگا را در نظر بگیرید
تشک‌های یوگا از نظر قیمت با یکدیگر بسیار متفاوت هستند. یک تشک PVC با ضخام ت یک ۳ میلی‌متر که پد یا اصطکاک اضافی ندارد، ارزان‌ترین گزینه برای شما است، اما به احتمال زیاد خیلی زود خراب خواهد شد. پس اگر در مورد انجام دادن ورزش یوگا جدی هستید، بهتر است که حتما روی یک مت یوگا با کیفیت بالاتر سرمایه‌گذاری کنید. اگر قصد انجام دادن طولانی مدت یوگا را دارید، حتما از یک شرکت معتبر لوازم ورزشی یوگا مت خود را تهیه کنید. بعضی از ویژگی‌های یک مت یوگا از جمله داشتن پد و اصطکاک بیشتر، هزینه بیشتری با خود به همراه دارند. اما اگر فکر می‌کنید که این ویژگی‌ها می‌توانند نیازهای شخصی شما را برطرف کنند، بهتر است که حتما برای آن‌ها هزینه کنید.

کلام آخر

در کنار تنوع و کیفیت بالای اجناس، امکانات خرید و ارسال سریع و رایگان، شیوه‌های پرداخت حضوری و غیرحضوری از مزایای همراهی شما با فروشگاه اینترنتی اسپرت مایکت هست.

در این فروشگاه اینترنتی می‌توان هرگونه تجهیزات ورزشی و لوازم جانبی را که در رشته‌های مختلف و تخصصی پس از مشاهده در سایت و کسب اطلاعات کامل مربوط به کالا از این مجموعه خریداری نمود.

برای مشاهده و خرید انواع تجهیزات حرفه‌ای یوگا   اینجا   کلیک کنید.

---------------------------------------------------------

در ادامه بخوانید:

(راهنمای خرید حلقه پیلاتس)

---------------------------------------------------------

گروه تولید محتوای(اسپرت مایکت)

www.sportmyket.com

فرم نظرات کاربران
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)

(دیگران را با نوشتن نظرات خود, برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید)

(نظرات شما در ساعات معین بصورت یکجا منتشر میشود)

  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لازم است محتوای ارسالی منطبق برعرف و شئونات جامعه و با بیانی رسمی و عاری از لحن تند، تمسخرو توهین باشد.
  • - از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید کارشناسان مربوطه منتشر خواهد شد.