راهنمای خرید حلقه های لاغری بهمراه معرفی 8 حلقه برتر لاغری

راهنمای خرید حلقه های لاغری بهمراه معرفی 8 حلقه برتر لاغری

شاید ۱۰ سالی باشد که دیگر به حلقه ورزشی خود دست نمی زنید. اما حلقه یکی از وسائل ورزشی کاربردی است که می تواند روی ران، شکم، پهلو، و دست ها تاثیر بگذارد. همچنین استفاده از این وسیله هنوز به همان اندازه که به یاد دارید سرگرم کننده است
حلقه هولاهوپ چیست و از کجا آمده است؟

در جریان المپیک یونان باستان، ورزشکاران از حلقه‌هایی از جنس چوب درخت‌ بامبو، برای سرگرم کردن مردم ‌استفاده می‌کردند. با وجود گذشت صدها سال، هنوز این حلقه ها در بین مردم استفاده می شود اما اینبار با هدف تناسب اندام. در گذشته این حلقه ها از بید، چوب خیزران، انگور و گیاهان سخت، ساخته می شدند، اما امروزه از لوله‌های پلاستیکی برای ساخت آنها استفاده می‌شود.

حلقه هولاهوپ به تدریج در سالن‌های ورزشی و کلاس‌های ایروبیک جا باز کرد و از آن برای انجام حرکات‌ چرخشی دور کمر، شکم، ران، بازو و… استفاده می‌شود.خیلی ها در کلاس های آمادگی جسمانی از حلقه های هولاهوپ استفاده می کنند و خیلی از زنان نیز در منزل به تمرینات چرخشی کمر با حلقه زدن می پردازند.هدف اصلی افرادی که از این وسیله ورزشی محبوب استفاده می کنند، لاغری موضعی و چربی سوزی شکم و پهلو است.

---------------------اسپرت-مایکت--------------------

هولاهوپ ها نیز از نظر کاربرد انواع مختلفی دارد مانند:


                                                                          1-هولاهوپ اسفنجی


2-هولاهوپ توپدار


3-هولاهوپ مگنتی

---------------------اسپرت-مایکت--------------------

آیا حلقه زدن باعث آسیب کمر می شود؟
شاید خیلی ها بگویند که من بارها حلقه زده ام و هیچ آسیبی ندیده ام. اما این دلیل نمی شود که ادعای آسیب زا بودن این وسیله اشتباه باشد. من نمی گویم استفاده از این وسیله صد در صد باعث آسیب دیدگی شما می شود. هر ورزشی ریسک آسیب دیدگی دارد. در مورد حلقه زدن، من به شما می گویم که ریسک آسیب زنندگی بالایی دارد.

آسیب دیدگی ناشی از حلقه زدن به صورت یک باره اتفاق نمی افتد. کسانی که به امید چربی سوزی شکم و پهلو با حلقه زدن ساعت ها این فعالیت بدنی را انجام می دهند، به تدریج به دیسک های بین مهره ای خود آسیب وارد می کنند. یعنی به این شکل نیست که ناگهانی دچار یک کمردرد شدید شوند.

آسیب به دیسک کمر در این افراد به صورت تدریجی و مزمن اتفاق می افتد، طوری که شاید اصلاً نفهمند این آسیب از حلقه زدن برای لاغری به وجود آمده است.

---------------------اسپرت-مایکت--------------------

میزان تاثیر حلقه زدن در کاهش وزن

با مصرف زیاد کالری، هیچ راه گریزی از چاقی وجود ندارد. همه افراد آرزو دارند که شکمی صاف و کوچک داشته باشند، اما دست‌یابی به این آرزو آسان نیست و برای تحقق آن باید راه سختی پیمود. هر ساله هزینه‌های هنگفتی صرف یافتن روش‌های جدیدی جهت از بین بردن چربی‌های اطراف شکم می‌گردد. برای کوچک کردن شکم بیش از 200 مدل دستگاه مختلف موجود است؛ مانند دستگاه‌های غلطکی، ضربه زننده، ماساژور برقی و ... که گفته می‌شود با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توان شکم را کوچک و به سایز مطلوب رساند.

اما تنها با استفاده از این دستگاه‌ها نمی‌توان سایز اندام‌های مختلف بدن را کوچک کرد؛ زیرا این دستگاه‌ها قادر به سوزاندن لایه‌های چربی موجود در اطراف شکم نبوده و تنها برای رسیدن به این هدف کمک ناچیزی به فرد می‌نمایند. شاید رژیم گرفتن دشوار به نظر آید و یادآور گرسنگی، غذا نخوردن و ضعف باشد. اما با اندکی تغییر در برنامه روزانه می‌توان بدون تحمل گرسنگی، چربی‌ها را از بین برد.
ورزش جالب و هیجان‌انگیزی که می‌تواند در این زمینه به فرد کمک کند، ورزش با حلقه هولاهوپ است. کنترل این وسیله در ابتدا مشکل به ‌نظر می‌رسد، اما با صبر و تمرین می‌توان حلقه هولاهوپ را به ‌حرکت درآورد. بنابراین با کمک حرکات ورزشی هولاهوپ، داشتن بدنی خوش‌فرم دیگر تنها یک رؤیا نیست.

---------------------اسپرت-مایکت--------------------

مزایای استفاده از حلقه هولاهوپ

با توجه به اینکه تمرین با حلقه هولاهوپ از شادترین روش‌های تمرینی است، با استفاده از آن گرایش به ورزش و بدنی زیبا، افزایش یافته است. امروزه استفاده از این وسیله صرفاً برای تفریح نیست! بلکه بیشتر به عنوان محصولات ورزشی و لاغری به کار می‌رود. برای رسیدن به بدنی خوش فرم، شکمی صاف و سلامت عمومی بدن، این حلقه در بسیاری از باشگاه‌های ورزشی به خصوص باشگاه‌های ویژه بانوان و ایروبیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. اغلب برای تقویت قسمت میانی بدن حلقه هولاهوپ مناسب بوده، اما می‌تواند بقیه نقاط بدن را نیز تحت ‌تأثیر قرار دهد. چرخاندن این حلقه اطراف باسن نوعی ورزش هوازی خیلی مؤثر می‌باشد.

این ورزش مناسب‌ترین روش برای آب کردن چربی‌های شکمی است که به سختی آب می‌شوند؛ نه تنها شکم بلکه سی عضله دیگر در بدن مانند عضله‌های باسن، شکم، مایل شکمی، کمر، ران‌ها، اندام‌های فوقانی و همچنین تحتانی را نیز درگیر می‌کند. با یک ساعت حلقه زدن می‌توان حدود 400 کالری سوزاند. همچنین برای قلب نیز مفید است.

می‌توان گفت این حلقه یکی از موفق‌ترین محصولات تجاری تفریحی است که توانسته در مدت زمانی کوتاه به موفقیت عظیمی دست یابد.

---------------------اسپرت-مایکت--------------------

نکته های مهم در خرید حلقه کمر ( هولاهوپ)

نکته اول: سایز یا اندازه حلقه لاغری

-اندازه قد از زمین تا میانه کمر (ناف): این اندازه قطر مناسب پیش‌ فرض برای حلقه هولاهوپ است. با قرار دادن حلقه‌ لاغری به صورت عمودی روی زمین، باید ارتفاع آن تا جایی مابین کمر و سینه برسد؛ در این صورت این اندازه پیش فرض برای حلقه لاغری مناسب فرد بوده که البته می‌تواند با توجه به سایز بدن و همچنین تجربه حلقه‌زنی تغییر کند. به عنوان مثال بیشتر بزرگسالان برای شروع از حلقه با قطر حدود ۱۰۰-۱۱۰ سانتیمتر استفاده می‌کنند.

-نوع و سایز بدن: در صورت کوچک‌تر بودن جثه فرد از میانگین، او می‌تواند با توجه به قدش از قطر حلقه حدود ۵-۱۰ سانتیمتر کم کند. همچنین در صورتی که فرد دارای جثه بزرگ‌تری است، می‌تواند حدود ۵-۱۰ سانتیمتر به قطر حلقه اضافه نماید. البته می‌توان این مقدار را با توجه به مرحله قبل هم اندازه‌گیری کرد.

-سایز حلقه: افراد با تجربه حلقه‌زنی می‌توانند حلقه‌ لاغری کوچک‌تری انتخاب نمایند؛ زیرا در این حالت فرد پیش‌زمینه در انجام حرکات موزون داشته یا در وضعیت بدنی ایده‌آل قرار دارد و می‌تواند از حلقه‌های لاغری کوچک‌تری شروع کند.

---------------------اسپرت-مایکت--------------------

نکته دوم: وزن حلقه

-برای شروع حلقه‌زدن بهتر است از حلقه‌های لاغری نسبتاً سنگین آغاز کرد. بر خلاف باور عموم حلقه‌زدن با حلقه‌های لاغری بزرگ و سنگین ساده‌تر و مناسب تازه‌کارهاست. وزن بیشتر این حلقه‌ها موجب بالا بودن تکانه حلقه هنگام چرخش روی کمر شده و به این ترتیب نگه‌داشتن آن روی کمر راحت‌تر می‌گردد.

-در صورت داشتن قد کوتاه باید از حلقه‌هایی استفاده کرد که سبک‌تر هستند. اگر قد فرد از ۱۶۰ سانتیمتر کمتر و نسبتاً لاغر باشد، می‌تواند از حلقه‌های سبک‌تر و با ضخامت کمتر استفاده نماید. ضخامت کمتر حلقه موجب آسان‌تر گرفتن آن با دست‌ها می‌شود. همچنین حلقه‌های سبک‌تر گزینه بهتری برای افراد با جثه کوچک جهت مانور با حلقه می‌باشند.

-در صورت حرفه‌ای بودن و نداشتن مشکل برای نگه‌داشتن حلقه، جهت کالری‌سوزی بیشتر بهتر است از حلقه‌های سبک استفاده کرد. به دلیل اینکه برای نگه‌داشتن حلقه‌های سبک روی کمر انرژی بیشتری نیاز است، استفاده از این حلقه‌ها موجب سوزاندن کالری بیشتر در هر دقیقه می‌شود. البته ورزش طولانی مدت با این حلقه‌ها دشوارتر است.

-اگر فرد می‌خواهد زمان بیشتری به حلقه‌زدن بپردازد، بهتر است از حلقه‌های سنگین استفاده کند. زیرا همانطور که اشاره شد، حلقه‌های سبک در هر دقیقه کالری‌سوزی بیشتری دارند اما در زمان طولانی کار با آن‌ها به همان نسبت سخت‌تر است.حلقه‌زن‌های با تجربه متناسب با قدشان می‌توانند حدود ۵-۸ سانتیمتر از حلقه‌ کم کنند.

اگر فرد نتواند حلقه انتخابی را بیش از ۵-۱۰ ثانیه روی کمرش نگه دارد، احتمالاً حلقه‌ای که انتخاب کرده، کوچک است؛ بنابراین لازم است تا حلقه بزرگ‌تری را امتحان کند.

---------------------اسپرت-مایکت--------------------

نکته سوم: مدل یا استایل حلقه با توجه به فعالیت مد نظر

۱. برای انجام حرکات موزون یا مانور با حلقه بهتر است از حلقه‌های سبک استفاده نمود. زیرا در این حالت با توجه به درگیر بودن کل بدن هنگام انجام حرکات، کالری بالایی هم سوزانده می‌شود.

۲. اگر هدف فرد لاغری شکم و پهلو باشد، باید از حلقه‌های سنگین با برجستگی استفاده نماید. حلقه‌های سنگین دارای برجستگی با وارد کردن ضرباتی به شکم و پهلوها، تأثیر بیشتری روی این نواحی می‌گذارند. این ضربات با شکستن چربی‌ها موجب لاغری سریع‌تر شکم و پهلو می‌شوند.

۳. برای نیازهای مختلف خود از حلقه‌های متفاوتی استفاده کنید؛ افراد فعال در این حوزه حلقه‌های متفاوت با اندازه‌ها و وزن‌های مختلف دارند. در این صورت با پیشرفت فرد، او می‌تواند با توجه به نوع فعالیت، حلقه را تغییر دهد و باید هنگام یادگیری حرکت یا مانور جدید از حلقه‌های سبک و کوچک استفاده کند و وقتی که می‌خواهد فعالیت بدنی طولانی‌تری انجام دهد، استفاده از حلقه‌های سنگین‌تر توصیه می‌شود.

---------------------اسپرت-مایکت--------------------

نکات پایانی درباره خرید هولاهوپ

هر قدر حلقه هولاهوپ سنگین‌تر باشد، برای حرکت شتاب بیشتری ایجاد می‌کند و موجب وارد آمدن فشار بیشتری به عضلات شکم می‌گردد. وزن مناسب این حلقه حدود ۹۰۰ گرم می‌باشد.
در صورت بیشتر بودن قطر حلقه هولاهوپ، می‌توان راحت‌تر آن را جلو و عقب کرد؛ زیرا برای واکنش زمان بیشتری وجود دارد. ارتفاع بین دور کمر و قسمت سینه، قطر مناسب برای حلقه هولاهوپ است.
در کنار استفاده از حلقه هولاهوپ به منظور داشتن یک برنامه‌ تمرینی مناسب بهتر است از حرکات دیگر مثل اسکوات هم استفاده کرد.بریم سراغ معرفی چند مدل حلقه مناسب و عالی.

---------------------اسپرت-مایکت--------------------

معرفی 8 مدل حلقه مناسب و کارامد برای کاهش وزن

1-لوازم تناسب اندام تن زیب مدل Double Projectives

                                                    

«لوازم تناسب اندام تن زیب» مدل «Double Projectives» در سالن‌های ورزشی و کلاس‌های ایروبیک جای خود را باز کرده و از آن برای انجام حرکات‌ چرخشی دور کمر، شکم، ران، بازو و… استفاده می‌شود. به تناسب جثه‌ی افرادی که می‌خواهند از این وسیله استفاده کنند، هولاهوپ‌های مخصوص کودکان‌ به‌ قطر 71 سانتی‌متر و ویژه‌ی بزرگ‌سالان‌ به قطر 102 سانتی‌متر ‌توصیه می‌شود. مدل‌های جدید هولاهوپ از قطعات جداگانه‌ای تشکیل شده که به‌شکل پازل به‌هم متصل می‌شوند. سطح داخلی این حلقه‌ها آج‌هایی دارد که موقع چرخیدن حلقه به دور بدن، با واردکردن ضربات متوالی به لایه‌های چربی زیر پوست، باعث بهتر سوختن موضعی آن‌ها می‌شود. استفاده از هولاهوپ به مکان مخصوص نیازی ندارد و نه‌تنها در سالن‌های ورزشی و پارک‌ها بلکه در خانه هم می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

---------------------اسپرت-مایکت--------------------

2-حلقه لاغری همراه سالار مدل DOUBLEHOOP

                                                     

«حلقه لاغری همراه سالار» مدل «DOUBLEHOOP» در سالن‌های ورزشی و کلاس‌های ایروبیک جای خود را باز کرده و از آن برای انجام حرکات‌ چرخشی دور کمر، شکم، ران، بازو و… استفاده می‌شود. به تناسب جثه‌ی افرادی که می‌خواهند از این وسیله استفاده کنند، حلقه لاغری های مخصوص کودکان‌ به‌ قطر 71 سانتی‌متر و ویژه‌ی بزرگ‌سالان‌ به قطر 102 سانتی‌متر ‌توصیه می‌شود. مدل‌های جدید هولاهوپ از قطعات جداگانه‌ای تشکیل شده که به‌شکل پازل به‌هم متصل می‌شوند. سطح داخلی این حلقه‌ها آج‌هایی دارد که موقع چرخیدن حلقه به دور بدن، با واردکردن ضربات متوالی به لایه‌های چربی زیر پوست، باعث بهتر سوختن موضعی آن‌ها می‌شود.

---------------------اسپرت-مایکت--------------------

3-لوازم تناسب اندام تن زیب مدل Aerobic Hoop

                                                  

ازآنجایی‌که تمرین با حلقه لاغری یا هولاهوپ یکی از شادترین روش‌های تمرینی است، گرایش به ورزش و داشتن بدنی زیبا با استفاده از این حلقه رو به افزایش است. امروزه در بسیاری از باشگاه‌های ورزشی به‌خصوص باشگاه‌های ویژه بانوان و ایروبیک، از حلقه لاغری برای رسیدن به بدنی خوش‌فرم، شکمی صاف و سلامت عمومی بدن استفاده می‌شود. «وسیله‌ی تناسب اندام تن زیب» مدل «Aerobic Hoop» یکی از این ابزارهاست. ابعاد این حلقه 100 در 100 سانتی‌متر است و وزنی برابر 920 گرم دارد.

---------------------اسپرت-مایکت--------------------

4-لوازم تناسب اندام تن زیب مدل 90136

                                                  

«لوازم تناسب اندام تن زیب» مدل «90136» یک حلقه‌ی مناسب لاغری است، این حلقه وزنی در حدود 850 گرم دارد و قطری در حدود 100 سانتی متر دارد. این حلقه دارای هشت قطعه است که به راحتی به یکدیگر متصل شده و تشکیل به حلقه را می‌دهد. امروزه در این نوع از حلقه‌ها برای داشتن عملکرد سریع‌تر از برجستگی‌های انگشتی بره می‌برد که این برجستگی‌ها با وارد کردن ضربات بسیار ریز در به کم شدن حجم سلول‌های چربی محل مورد نظر کمک کرده و سرعت این فرایند را افزایش می‌دهد. این حلقه از جنس پلاستیکی با کیفیت بسیار بالایی تهیه شده است. این حلقه برای تمامی افراد خانواده مناسب است، این به این معناست که شما با صرف هزینه‌ای بسیار اندک وسیله‌ای همگانی برای رسیدن به اندامی مناسب در منزل و یا باشگاه خواهید داشت.

---------------------اسپرت-مایکت--------------------

5-حلقه لاغری سالار اسپورت مدل PROFESSIONAL

                                                    

«حلقه لاغری سالار اسپورت» مدل «PROFESSIONAL» در سالن‌های ورزشی و کلاس‌های ایروبیک جای خود را باز کرده و از آن برای انجام حرکات‌ چرخشی دور کمر، شکم، ران، بازو و… استفاده می‌شود. به تناسب جثه‌ی افرادی که می‌خواهند از این وسیله استفاده کنند، حلقه لاغری های مخصوص کودکان‌ به‌ قطر 71 سانتی‌متر و ویژه‌ی بزرگ‌سالان‌ به قطر 102 سانتی‌متر ‌توصیه می‌شود. مدل‌های جدید هولاهوپ از قطعات جداگانه‌ای تشکیل شده که به‌شکل پازل به‌هم متصل می‌شوند. سطح داخلی این حلقه‌ها آج‌هایی دارد که موقع چرخیدن حلقه به دور بدن، با واردکردن ضربات متوالی به لایه‌های چربی زیر پوست، باعث بهتر سوختن موضعی آن‌ها می‌شود. استفاده از حلقه های لاغری به مکان مخصوص نیازی ندارد و نه‌تنها در سالن‌های ورزشی و پارک‌ها بلکه در خانه هم می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

---------------------اسپرت-مایکت--------------------

6-لوازم تناسب اندام تن زیب مدل 90152EGG Shaped

                                                   

شما می‌توانید با استفاده از « لوازم تناسب اندام تن زیب» مدل «EGG Shaped » و با انجام چند حرکت ساده (بصورت کامل در سی‌دی که همراه محصول توضیح داده شده) به راحتی وزن کم کنید. شما می‌توانید با استفاده از قابلیت تنظیم سایزی که این محصول دارد با توجه به جثه‌ی خود آن‌را تنظیم کنید و با استفاده از آن ورزش کنید. روش استفاده از این محصول به گونه‌ای بوده که شما حلقه را دور کمر خود بچرخانید که این حرکت تاثیر مستقیمی روی ناحیه شکم و پهلوی شما خواهد داشت و نتیجه‌ی آن کاهش یافتن سایز در این قسمت خواهد بود. در این محصول از برامدگی‌های نرمی استفاده شده تا شما با راحتی و لذت بیشتری از این محصول استفاده کنید.

---------------------اسپرت-مایکت--------------------

7-لوازم تناسب اندام تن زیب مدل Reticula Hoop

                                                 

«لوازم تناسب اندام تن زیب» مدل «Reticula Hoop» یک حلقه لاغری یا ایروبیک است که ابعادی برابر 99 سانتی متر دارد. این حلقه 630 گرم وزن دارد و بدون برجستگی است تا برای افراد حساس‌تر که با برجستگی‌های انگشتی راحت نیستند بسیار مناسب است. این حلقه به راحتی وصل شده و می‌تواند ابعاد مختلفی را با وصل تعداد متفاوت از هشت قطعه موجودش داشته باشد. این حلقه می‌تواند از 6 قطعه تا هشت قطعه تشکیل شود. این مزیت کمک می‌کند تا افراد مختلف از کودکان تا بزرگ‌سال به‌راحتی از این وسیله استفاده کنند. لوازم تناسب اندام تن زیب مدل Reticula Hoop با طراحی مشبک و وزنی کمتر نسبت به بقیه حلقه‌های لاغری راحتی زیادی را در هنگام استفاده در اختیار شما قرار می‌دهد.

---------------------اسپرت-مایکت--------------------

8-لوازم تناسب اندام هورس مدل Colourful

                                                  

لوازم تناسب‌اندام «هورس» مدل Colourful ورزشی بانشاط برای از بین بردن چربی‌های شکم و پهلو است. هولاهوپ یک تمرین کامل برای کل بدن و از بین برنده چربی‌های شکم است که باعث تناسب‌اندام در قسمت کمر و تقویت عضلات شکم می‌شود. تمرین با حلقه لاغری باعث از بین رفتن چربی‌های بدن می‌شود، چربی‌های که بسیار سخت از بین می‌روند و برای سلامت قلب و عروق ضرر دارند.این حلقه همچنین با جدا کردن آسان آن به‌راحتی قابل‌حمل است. به‌علاوه استفاده از حلقه هولاهوپ باعث افزایش قدرت و انعطاف‌پذیری در قسمت ستون فقرات می‌شود. چرخش مداوم حلقه روی پهلو و کمر باعث کاهش سایز می‌شود و شما احساس شادابی بیشتری نیز می‌کنید.

کلام آخر

در کنار تنوع و کیفیت بالای اجناس، امکانات خرید و ارسال سریع و رایگان، شیوه‌های پرداخت حضوری و غیرحضوری از مزایای همراهی شما با فروشگاه اینترنتی اسپرت مایکت هست.

در این فروشگاه اینترنتی می‌توان هرگونه تجهیزات ورزشی و لوازم جانبی را که در رشته‌های مختلف و تخصصی پس از مشاهده در سایت و کسب اطلاعات کامل مربوط به کالا از این مجموعه خریداری نمود.

برای مشاهده و خرید انواع تجهیزات ورزشی از مبتدی تا حرفه‌ای   اینجا    کلیک کنید.

در ادامه بخوانید:

(آموزش ورزش با حلقه های لاغری)

-----------------------------------------------------------------

گروه تولید محتوای(اسپرت مایکت)

www.sportmyket.com

فرم نظرات کاربران
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)

(دیگران را با نوشتن نظرات خود, برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید)

(نظرات شما در ساعات معین بصورت یکجا منتشر میشود)

  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لازم است محتوای ارسالی منطبق برعرف و شئونات جامعه و با بیانی رسمی و عاری از لحن تند، تمسخرو توهین باشد.
  • - از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید کارشناسان مربوطه منتشر خواهد شد.