اشنایی با توپ تنیس + راهنمای خرید
22
اردیبهشت 1402
0 نظر

اشنایی با توپ تنیس + راهنمای خرید

تنیس (Tennis) یک ورزش راکتی است که بین دو نفر یا بین دو تیم دونفره (دوبل) برگزار می‌شود. هر بازیکن به کمک یک توپ و یک راکت که از جنس لاستیک با روکشی از نمد است، تلاش می‌کند که توپ را با ضربات راکت از روی تور عبور داده و آن را وارد زمین حریف نماید.

برای اشنایی با ورزش و راکت تنیس می توانید این مقاله را بخوانید.

اشنایی با توپ تنیس

توپ تنیس چیست؟

توپ تنیس شامل یک هسته لاستیکی تحت فشار(توپر یا تو خالی) است که با پارچه ای با کیفیت بالا پوشانده شده است و در رویه توپ معمولاً پشم با حداکثر 35 درصد نایلون مخلوط می شود. توپ‌ها تحت استفاده، به تدریج نرم می‌شوند.توپ تنیس ، برای ورزش تنیس طراحی شده است. و بسیار کوچکتر از توپ های فوتبال یا والیبال و ورزش های دیگر می باشد  اما نمی توان گفت کوچکترین توپ است توپ پینگ پنگ کوچکترین توپ در ورزش است. توپ های تنیس در مسابقات مهم ورزشی زرد فلورسنت هستند. که نوارهای سفید بر روی آن می باشد. اما در بازی های تفریحی تقریباً هر رنگی می تواند باشد.

چرا انتخاب نوع درست توپ تنیس مهم است؟

به‌جرأت می‌توان گفت هیچ ورزشی مانند تنیس نیست که انتخاب درست لوازم جانبی در آن تا این اندازه اهمیت داشته باشد؛ تا جایی که با انتخاب نادرست توپ تنیس، حتی نمی‌توانید خوب بازی کنید و ممکن است مسابقه را به‌راحتی از دست بدهید.

برای افراد مبتدی شاید همه توپ‌های تنیس یکسان به نظر بیایند، اما واقعیت این است که این توپ‌ها تفاوت‌های زیادی با هم دارند. به‌همین‌دلیل انتخاب نوع درست آن ممکن است دشوار باشد. این پیچیدگی زمانی بیشتر می‌شود که می‌بینیم بیش از ۲۰۰ نوع برند مختلف موردتأیید فدراسیون بین‌المللی تنیس (ITF) وجود دارد.

آشنایی با انواع توپ تنیس

اغلب شرکت‌ها در راهنمای خرید توپ تنیس، نوع توپ‌ها را بر اساس سطح بازی، نوع زمین بازی و ساختار آن‌ها مشخص می‌کنند؛ در نتیجه یک انتخاب صحیح بستگی به نیاز بازیکن و سطح بازی او خواهد داشت. به‌طورکلی هر یک از توپ‌های تنیس به 4 دسته اصلی تقسیم بندی می‌شوند که عبارت‌اند از:
⦁ نوع اول: برای استفاده در سطوح سریع مانند چمن طراحی شده است.
⦁ نوع دوم: برای استفاده در سطوح با سرعت استاندارد، مانند زمین‌های سخت طراحی شده است.
⦁ نوع سوم: برای استفاده در سطوح کندتر مانند خاک رس طراحی شده است.
⦁ نوع چهارم: برای ایجاد جهش بالاتر و سریع‌تر طراحی شده است.
بر اساس انواع بیان شده، توجه به سطح زمین در بازی تنیس یکی از نکات کلیدی در راهنمای خرید توپ تنیس محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که هر یک از توپ‌ها بر اساس سطوح زمین و میزان سرعت بازیکنان متفاوت بوده و باتوجه‌به قوانین رسمی تنیس، اندازه و وزن خاصی برای هر نوع توپ تنیس تعیین شده است.

تقسیم بندی توپ تنیس بر اساس سطح بازی

هر نوع توپ تنیس به‌گونه‌ای ساخته شده است که بر اساس سطح بازی بازیکنان به سه دسته تقسیم بندی می‌شوند که عبارت‌اند از:
⦁ سطح بازی تفریحی
⦁ سطح بازی قهرمانی
⦁ سطح بازی حرفه‌ای
انتخاب هر یک از این توپ‌ها به سطح تجربه بازیکن بستگی دارد، بااین‌حال برای اغلب افراد مبتدی یا بازی‌های تمرینی، توپ‌های مخصوص بازی‌های تفریحی پیشنهاد می‌شود. درحالی‌که اگر به دنبال یک توپ در حد متوسط و عالی هستید، توپ با سطح بازی‌های قهرمانی و بازی‌های حرفه‌ای توصیه می‌شود.

تقسیم بندی توپ تنیس بر اساس ساختار

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، اغلب توپ‌ها بر اساس اجزا شامل رویه نمدی، هسته لاستیکی و فشار هوای طبیعی یا بدون فشار هوا می‌شوند. یکی دیگر از طبقه‌بندی‌ها در راهنمای خرید توپ تنیس بر اساس ساختار داخلی آن است که به دو دسته زیر تقسیم بندی می‌شود:
⦁ توپ‌های تحت‌فشار (توپ‌های توخالی پر شده با هوای طبیعی یا گاز)
⦁ توپ‌های بدون فشار (توپ‌های توپر پر شده با مواد جامد)

توپ‌های تحت‌فشار به دلیل توخالی بودن و بی‌وزنی هوا بسیار سبک‌تر از توپ‌های بدون فشار یا توپر هستند؛ در نتیجه جهش و چرخش بیشتری دارند. در حالی که سنگینی توپ‌های توپر عملکرد کندتری نسبت به توپ‌های توخالی دارند. توپ‌های تحت‌فشار بسیار باکیفیت‌تر، حرفه‌ای‌تر و البته گران‌تر از توپ‌های تنیس بدون فشار هستند، اما به‌مرورزمان فشار هوای خود را از دست می‌دهند. از طرفی توپ‌های بدون فشار عمر بیشتری داشته و ارزان‌تر نیز هستند، اما عملکرد خوبی در بازی‌ها ندارند.

چرا توپ های تنیس شماره گذاری شده اند؟

اغلب توپ ها علاوه بر نام تجاری آن ها دارای شماره هایی هم هستند. این شماره ها به تشخیص یک مجموعه از توپ ها با برند یکسان کمک می کند. در طول سال ها شماره های موجود بر روی توپ ها سبب گمانه زنی های متعددی شده است. فدراسیون بین المللی تنیس ، سازمان حاکمیتی که مقررات مربوط به توپ ها و تجهیزات دیگر را تنظیم می کند، مشخصات دقیق تولید توپ های تنیس را ارائه می دهد، اما شماره گذاری روی توپ ها یکی از این مشخصات نیست.

ITF سه نوع توپ را برای بازی در سطوح مختلف ارائه می کند. این سازمان از اعداد برای شناسایی انواع مختلف توپ استفاده می کند. نوع 1 مناسب بازی آهسته مانند بازی در سطوح خاکی است. نوع 2 برای بازی های با سرعت متوسط مانند اکریلیک و فرش است. و نوع 3 برای بازی های سریع در سطوح چمن و یا چمن مصنوعی است. برخلاف چیزی که برخی افراد معتقدند، اعداد روی توپ ها نشان دهندۀ نوع توپ نیستند. فقط سه نوع شماره توپ وجود دارد و اعداد بیشتر از 3 در توپ های مختلف ظاهر می شوند.

معرفی چند مدل توپ تنیس موجود در بازار

توپ تنیس هد مدل Tour 2022 بسته 3 عددی

توپ تنیس هد مدل Tour 2022

قوطی سه تایی توپ تنیس هد سری 2022 Tour توپ رسمی مسابقات ATP در بزرگترین میادین تنیس جهان است و به صورت تخصصی به منظور کاربرد مسابقاتی در سال 2022 توسط برند تنیس HEAD طراحی و تولید شده و در واقع جایگزینی شایسته برای توپ HEAD ATP که خط تولید آن متوقف شده است می باشد. از جمله ویژگی های منحصر به فرد این توپ تنیس میتوان به تکنولوژیEncore به کار رفته در آن اشاره کرد که ترکیبی از پلیمرهای طبیعی و الیاف متراکم است و تا 33 درصد به دوام آن نسبت به نمونه های مشابه افزوده. این توپ که ترکیب کاملی از اسپین و کنترل را برای بازیکن فراهم می کند به تکنولوژی SmartOptics Technology نیز مجهز شده است که قابلیت دیده شدن توپ در هر موقعیت مکانی و همچنین در هر نوع زمین تنیس را مقدور میسازد.

توپ تنیس ویلسون سری Us Open New (اصل)

توپ تنیس ویلسون سری Us Open New

توپ تنیس ویلسون سری Us Open New کاربردی مسابقاتی دارد. این توپ تنیس ، توپ رسمی مسابقات گرند اسلم تنیس آزاد آمریکا (US OPEN ) می باشد و جزو با کیفیت ترین و با دوام ترین توپ های تنیس بازار محسوب می شود. توپ تنیس ویلسون سری Us Open New دارای تکنولوژی ™Encore می باشد که باعث دوام بالای توپ و همینطور کنترل و چرخش بیشتری می شود که شما می توانید همانطور که می خواهید به آن ضربه بزنید.

™SmartOptik از دیگر تکنولوژی این توپ بشمار می آید که موجب دید بهتر آن در هر زمان و در هر نوع زمین می شود. توپ تنیس ویلسون سری Us Open New مورد استفاده در مسابقات جهانی و تنیسورهای حرفه ای همچون نواک جوکوویچ قرار گرفته است. همچنین مناسب برای کسانی است که می خواهند کنترل و چرخش بیشتری بر روی توپ داشته باشند.

ویژگی ها

  • - محصول اصلیست
- دارای تاییدیه ITF و USTA

توپ تنیس ویلسون مدل minions بسته 3 عددی

قوطی سه تایی توپ تنیس ویلسون سری minions رنگ سبز محصول شرکت ویلسون می باشد. این توپ برای سنین 11 سال به بالا و بزرگسالانی که قصد شروع بازی تنیس را دارند بسیار مناسب می باشد.این توپ تنیس نسبت به توپ های استاندارد سرعت کم تری دارد.

رنگ های اصلی توپ تنیس

ممکن است توپ تنیس را در انواع رنگ ها دیده باشید ولی رنگ های اصلی و شناخته شده آن شامل رنگ های زیر است:

  1. سبز
  2. نارنجی
  3. قرمز

توپ تنیس سبز دارای ویژگی های وزنی و قطری استاندارد برای انجام بازی های حرفه ای طراحی شده.

توپ تنیس نارنجی کمی مبتدی تر از توپ تنیس سبز است و برای افرادی که در حال یادگیری تنیس هستند مناسب است.

توپ تنیس قرمز برای کودکان زیر 10 سال و برای بازی در زمین های کوچک تر بسیار مناسب است.

نکاتی کوتاه برای خرید توپ تنیس

  • انتخاب توپ تنیس به مجموعه مهارت‌های شما، نوع زمین بازی و موقعیت جغرافیایی آن بستگی دارد؛
  • اگر مبتدی هستید، از توپ‌های توپر با هسته نرم استفاده کنید؛
  • اگر برای تمرین توپ می‌خواهید، توپ‌های توپر با هسته سفت بهترند. این توپ‌ها از لاستیک ضخیم و نمد بادوام ساخته شده‌اند و مقاومت بالایی در ارتفاعات و فشار جو دارند؛
  • اگر توپ را برای مسابقات می‌خواهید، توپ‌های توخالی پرشده از هوا برایتان بهتر خواهند بود.

کلام آخر

در کنار تنوع و کیفیت بالای اجناس، امکانات خرید و ارسال سریع و رایگان، شیوه‌های پرداخت حضوری و غیرحضوری از مزایای همراهی شما با فروشگاه اینترنتی اسپرت مایکت هست.

در این فروشگاه اینترنتی می‌توان هرگونه تجهیزات ورزشی و لوازم جانبی را که در رشته‌های مختلف و تخصصی پس از مشاهده در سایت و کسب اطلاعات کامل مربوط به کالا از این مجموعه خریداری نمود.

برای مشاهده و خرید انواع توپ تنیس و دیگر تجهیزات تنیس   اینجا   کلیک کنید.

فرم نظرات کاربران
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)

(دیگران را با نوشتن نظرات خود, برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید)

(نظرات شما در ساعات معین بصورت یکجا منتشر میشود)

  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لازم است محتوای ارسالی منطبق برعرف و شئونات جامعه و با بیانی رسمی و عاری از لحن تند، تمسخرو توهین باشد.
  • - از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید کارشناسان مربوطه منتشر خواهد شد.