راهنمای خرید اینترنتی امن

راهنمای خرید اینترنتی امن

خرید اینترنتی کلمه آشنا که امروزه بسیاری سر زبان ها قرار گرفته است.واژه ای که حدود کمتر از ۲۰ سالی می‌شود در ایران با عنوان‌های مختلف خرید اینترنتی، خرید آنلاین، فروشگاه اینترنتی استفاده می شود.

خرید اینترنتی بهتر است یا حضوری؟

می توان گفت در نسل امروزی استفاده ی از اینترنت و فضای مجازی یک امر کاملاً روزمره و خیلی مهم به شمار می‌آید.به طوری که بیشتر مردم دنیا و کشور ما نیز به فضای اینترنت وابستگی زیادی پیدا کرده اند.

انواع مختلفی از کسب و کارها را می‌توانیم مشاهده کنیم که خدماتشان و فعالیت هایشان به صورت فروش آنلاین، فروش اینترنتی و همچنین فروشگاه اینترنتی می باشد.معمولا خرید آنلاین در شهرهای پیشرفته به دلیل سبک زندگی مردم بیشتر انجام می‌شود.

فروشگاه اینترنتی خود به تنهایی در زندگی مردم جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده اند.به طوری که مردم برای انتخاب یک وسیله زمان زیادی را صرف گشت و گذار خود را نمی کنند از طریق فروشگاه اینترنتی خرید آنلاین محصولات خود را خریداری می‌کند.

خرید اینترنتی و استفاده از فروشگاه های اینترنتی در روستاها و شهرهای کوچک بسیار کمتر از سایر استان‌ها و کلان شهرها می‌باشد.ولی رفته رفته استفاده از فروشگاه اینترنتی به دلیل محدود بودن بسیاری از محصولات در شهرهای کوچک و روستاها افزایش یافته است.به طوری که در آینده خرید آنلاین یک امر روزانه برای آنها تلقی می‌گردد.

نقش مهم پست در فروش اینترنتی
نکته ‌ای که باید به آن اشاره کرد نقش بسیار مهم و خدماتی شرکت‌های است که فعالیت آنها بر اساس ارسال محصولات به سراسر کشور است.

از مهم‌ترین آن می‌توان به اداره پست ایران اشاره کرد که نقش بسیار مهمی در حوزه اینترنتی و ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی دارد. خرید آنلاین یعنی یک خرید با برنامه ریزی دقیق، از زمان خرید یک محصول تا روز دریافت محصول مورد نظر از مامور پست، که در فروشگاه اینترنتی بسیار پراهمیت باشد.

انتخاب کالا
در گذشته برای خرید یک محصول باید زمان زیادی را صرف می کردیم.البته این امر برای عده‌ای به عنوان بازارگردی بسیار خوب و نشاط آور محسوب می شود.لذت خرید به صورت حضوری، قدم زدن در خیابان و کوچه پس کوچه‌های بازاربه نوع خود جذابیت بسیاری دارد.

گاهی دیدن ویترین مغازه‌ها و فروشگاه ها باعث می شود روحیه ی انسان باز تر شده و سرحال تر شود.اما این امر درزندگی روزمره مخصوصاً افرادی که در کلان شهرها زندگی می‌کنند راحت نیست.درواقع خرید آنلاین و استفاده از فروشگاه های اینترنتی برای این دسته از مردم به صرفه تر بوده، زیرا با خرید اینترنتی زمان خود را مدیریت می‌کنند و صرف برنامه‌های مهم تر می کنند.

علل خرید
اما از مهمترین موارد درامر خرید باید گفت خرید در دو صورت انجام می‌گیرد:

1- برای رفع نیاز

2- خرید به صورت تفریحی.

در واقع همین دو امر می باشد که نوع خرید افراد را مشخص می‌کند.خرید برای رفع نیاز با خرید اینترنتی و خرید آنلاین، خرید به صورت تفریحی، خرید حضوری و گشت و گذار در بازاررا ر خواهد زد.درخرید حضوری کالای مورد نظر را انتخاب کرده و فروشنده برای شما آن را می آورد اما در بیشتر مواقع تمام فروشندگان تنوع رنگ بالای یک محصول را ندارند و یا اینکه همه رنگ ها را برای شما بیاورند امری سخت می باشد.

ولی در خرید آنلاین محصول موجود در فروشگاه اینترنتی دارای تنوع رنگ های مختلف می باشد، که تنها با کلیک کردن بر روی آن می توانید رنگ های موجود را مشاهده کنید.از نظر تنوع باید گفت خرید آنلاین بیشتر ازخرید حضوری می باشد که این امر در مدل و رنگ بسیار قابل مشاهده است.امروزه با توجه به فناوری‌های پیشرفته در حوزه اینترنتی و خرید آنلاین مشاهده تصاویر محصول به صورت ۳۶۰ درجه با قابلیت زوم کردن در فروشگاه اینترنتی حرفه ای رایج می باشد.

در واقع هنگام خرید حضوری محصول را لمس می‌کنیم ولی در فروشگاه های اینترنتی با مشاهده تصویر محصول به صورت حرفه ای و ۳۶۰ درجه احساس لمس محصول به صورت مجازی برای ما امکان پذیر می باشد.

مقایسه قیمت

اگردر یک فروشگاه بخواهیم به صورت حضوری خرید انجام دهیم و تعداد کالای انتخابی یا تنوع محصول بالا باشد زمان زیادی برای مقایسه قیمت باید صرف کنیم.به عنوان مثال برای خرید یک وسیله لوازم آشپزخانه، لوازم منزل(همزن برقی) به دلیل تنوع آن در فروشگاه ها مقایسه محصول سخت می باشد.

اما در فروشگاه اینترنتی به راحتی با انتخاب گزینه مقایسه محصول می توانید قیمت محصول و هم چنین تفاوت در ویژگی های دو یا چند محصول مشابه را به خوبی ببینید و یک خرید آنلاین خوب را انجام بدهید.

ضمانت و اصالت کالا
در خرید حضوری تنها می توان محصول را در همان لحظه به فروشنده در صورت خرابی عودت داد و یا نهایتا24 ساعت بعد از خرید این کار را انجام داد.

اما در فروشگاه اینترنتی بر اساس قانون موجود برای خرید آنلاین، می توانید محصول خریداری شده را در صورت هر گونه مشکل طی یک هفته، آن را به فروشگاه اینترنتی عودت داده و مبلغ محصول را دریافت کنید و یا یک محصول جایگزین آن را بگیرید.

فروشگاه اینترنتی باید این اطمینان را به مشتریان خود بدهند که عکس‌های موجود در صفحه فروشگاهی و محصول ارسال شده برای مشتریان کاملا با هم همخوانی داشته تا اطمینان خاطر آنان را در خرید آنلاین افزایش دهند.

پرداخت وجه
هنگام خرید حضوری در گذشته حمل پول نقد برای مشتریان مخصوصاً به مقدار زیاد استرس بالایی را به همراه داشت.رفته رفته با پیشرفت صنعت الکترونیک و وجود عابربانک و کارت عابر این امر برای مردم راحت تر شد و حمل پول با هر مقداری دیگر استرس بالایی را به همراه نخواهد نداشت.

امروزه هم همانطور که مشاهده می کنید استفاده از دستگاه های کارتخوان کمک بزرگی در امر خرید و فروش محصولات کرده است. در خرید اینترنتی، خریداران به راحتی با پرداخت مبلغ مورد نظر محصول خریداری شده از طریق صفحه بانکی موجود در فروشگاه اینترنتی، در کوتاه‌ترین زمان مبلغ آن را پرداخت می‌کنند.

خرید آنلاین می‌تواند در کمتر استفاده شدن کاغذهای رسید چاپی و جوهر نقش بسزایی داشته باشند.

بعضی از فروشگاه های اینترنتی عملیات انتقال پول کارت به کارت را هم انجام می‌دهند که بهترین و مطمئن‌ ترین خرید آنلاین از فروشگاه اینترنتی، استفاده از درگاه های بانکی معتبر می باشد تا از هرگونه کلاهبرداری احتمالی جلوگیری شود.

بعد از خرید
فرض کنید داخل یک فروشگاه شده اید و مقداری خرید انجام داده اید که حجم آنها به اندازه یک الی دو کیسه پلاستیکی بزرگ شده است.قاعدتا حمل و جابجایی آن سخت و دشوار می باشد.رسیدن به مقصد مورد نظرتان، محل کار یا منزل در خرید حضوری همراه با چند کیسه پلاستیکی بزرگ واقعا کار خسته کننده و طاقت فرسایی است.

در حالی که خرید اینترنتی به ما کمک بزرگی در حمل محصولات مورد نظرمان می کند.

به طوریکه به راحتی محصولات توسط پیک موتوری از فروشگاه آنلاین ارسال شده و بدون هیچ دغدغه ای تحویل می‌گیریم.از همه مهمتر در هنگام ارسال محصول به منزلمان با پیگیری کد رهگیری ارسال شده از سوی فروشگاه اینترنتی می توانیم ارسال محصولاتمان را لحظه به لحظه در نقاط مختلف پستی چه کنیم.پس به یاد داشته باشید اگر فردی هستید که برایتان زمان بسیار اهمیت دارد خرید اینترنتی یکی از بهترین گزینه های خرید محصولات مورد نظرتان می باشد.

کلام اخر

چرا اسپرت مایکت؟

در کنار تنوع و کیفیت بالای اجناس، امکانات خرید و ارسال سریع و رایگان، شیوه‌های پرداخت حضوری و غیرحضوری از مزایای همراهی شما با فروشگاه اینترنتی اسپرت مایکت هست.

در این فروشگاه اینترنتی می‌توان هرگونه تجهیزات ورزشی و لوازم جانبی را که در رشته‌های مختلف و تخصصی پس از مشاهده در سایت و کسب اطلاعات کامل مربوط به کالا از این مجموعه خریداری نمود.

برای مشاهده و خرید انواع تجهیزات ورزشی از مبتدی تا حرفه‌ای   اینجا   کلیک کنید.

------------------------------------------------

در ادامه بخوانید:

(20 حرکت فوق العاده برای دراوردن سیکس پک)

------------------------------------------------

گروه تولید محتوای(اسپرت مایکت)

www.sportmyket.com

فرم نظرات کاربران
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)

(دیگران را با نوشتن نظرات خود, برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید)

(نظرات شما در ساعات معین بصورت یکجا منتشر میشود)

  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لازم است محتوای ارسالی منطبق برعرف و شئونات جامعه و با بیانی رسمی و عاری از لحن تند، تمسخرو توهین باشد.
  • - از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید کارشناسان مربوطه منتشر خواهد شد.