وزنه شنی چیست ؟ + اموزش تمرینات ساده با وزنه شنی
13
اردیبهشت 1402
0 نظر

وزنه شنی چیست ؟ + اموزش تمرینات ساده با وزنه شنی

وزنه شنی در واقع نوعی از وزنه است که به مچ پا و دست بسته می‌شود که ورزشکاران با استفاده از این مچ بند مقاومت تمرین‌های خود را افزایش می‌دهند.

وزنه شنی چیست؟

از آنجا که استفاده از وزنه دست و پا بسیار آسان است ، هر زمانی که شما دراز و نشست یا شروع به تمرین نمایید ، نیروی زیادی در عضلات بدن اعمال می شود .

به این طریق افرادی که دارای عضلات ضعیفی هستند ، با کمک در ورزش های سخت ، قدرت عضلات بیشتری خواهند داشت.

وزنه شنی مچ دست و پا:

وزنه شنی با فشاری که بر روی عضلات مچ پا و دست وارد می‌کند باعث تقویت عضلات و قدرت جسمانی مچ‌ها می‌شود علاوه بر این تمرین‌های شما اصولی‌تر و جدی‌تر پیش می‌رود.

جلیقه وزنه دار (وزنه شنی جلیقه‌ای) :

جلیقه وزنه دار ابزاری برای نوع خاصی از تمرینات تناسب اندام است که بر سوزاندن مقدار زیادی کالری و واکنش بدن تمرکز دارد و گاهی اوقات به عنوان تمرین قدرتی شناخته می شود که در مقایسه با بیشتر تمرینات فیزیکی دقیق تر، افزایش ویژگی هایی مانند انعطاف پذیری، تعادل یا استقامت را هدف قرار داده است.

فواید استفاده از وزنه شنی مچ دست و پا :

1.افزایش قدرت عضلات پا

2.تقویت سایر عضلات

3.کاهش وزن

4.قدرت مچ پا

5.تنوع ورزش

6.تعادل بهتر

چه کسانی نباید از وزنه‌ی مچ دست و پا استفاده کنند؟

اگر تازه‌کار هستید و پیش از این تمرین‌های قدرتی را انجام نداده‌اید بهتر است کار خود را با وزن بدن آغاز کنید و فعلا به سراغ استفاده از وزنه‌ها و وسایل ورزشی نروید. شما ابتدا باید به ورزش و اجرای درست تمرین‌ها عادت کنید، کمی پیشرفت کنید سپس از وزنه‌ها کمک بگیرید تا حجم تمرینی خود را افزایش دهید. با گذشت زمان می‌توانید از وزنه‌ی مچ دست و پا کمک بگیرید تا فشار تمرین‌ها را افزایش دهید و با نتایج مثبت‌تری روبه‌رو شوید.

همچنین اگر به مشکلات زانو یا لگن دچار هستید نباید وزنه‌ را به مچ پای خود وصل کنید. فشار اضافی روی مفاصل می‌تواند مشکل آن‌ها را جدی‌تر کند و آسیب بیشتری به شما بزند. جدا از این، خانم‌های باردار و کسانی که به‌تازگی جراحی یا آسیب‌دیدگی داشته‌اند و در حال بهبودی هستند هم باید نکات ایمنی را رعایت کرده و پیش از ورزش با یک پزشک مشورت کنند تا از ایمن بودن جلسه‌ی ورزشی و برنامه‌ی تمرینی خود مطمئن شوند.

در ادامه بخوانید:

مشاوره و آموزش خرید دمبل بهمراه قیمت ها

انواع ورزش با وزنه شنی مچ دست و پا

در تمامی تمرین های زیر باید وزنه های شنی را به مچ دست و یا پای خود ببندید و سپس حرکات را همانطور که گفته شده انجام دهید

۱. درجا زدن و بالا آوردن زانوها

  • در حالت آماده‌‏باش با زانوهای خمیده قرار بگیرید، پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید و آرنج‌‏ها را خمیده کنار بدن نگه دارید.
  • مفصل ران را خم کرده و زانوی راست را به سمت ناف بالا بیاورید.
  • هنگامی که پای راست را زمین گذاشتید، هم‌زمان زانوی چپ را بالا ببرید.
  • به صورت متناوب در حالی که درجا می‏‌زنید، زانوها را بالا ببرید.

۲. اسکات با بلند کردن پا

  • صاف بایستید و پاهای خود را کمی بیشتر از پهنای شانه باز کنید.
  • اکنون پاهایتان را کمی خم کنید و باسنتان را پایین برید.
  • ران‌هایتان باید با زمین موازی باشند و زانوها هم زاویه‌ی ۹۰ درجه را شکل دهند.
  • کمی مکث کنید سپس دوباره بلند شوید تا در حالت آغازین قرار بگیرید. هنگام بلند شدن پای راست خود را بلند کرده و رو به پهلو دراز کنید. اکنون آن را پایین بیاورید و دوباره حرکت اسکات را انجام داده و باسن خود را به سوی زمین حرکت دهید.
  • زمانی که خواستید بلند شوید پای چپ را دراز کنید. به همین صورت تمرین اسکات یا همان بشین و پاشو را اجرا کرده و هر بار یک پای خود را رو به طرفین دراز کنید.

3. چرخاندن دایره‌ای بازوها

  • بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید، و دست ها را کامل به دو طرف باز کنید.
  • با نوک انگشتان دایره های کوچکی در هوا بکشید و دستانتان را سفت و محکم نگه دارید.
  • بعد از پنج دقیقه، دایره را بزرگتر کنید.
  • هنگامی که به بزرگترین حد دایره ای که می توانید بکشید رسیدید، سایز آن را کم کم کاهش داده و در جهت مخالف بچرخانید.

4. لانگ رو به جلو با وزنه‌ی مچ دست و پا

  1. بر روی زانوهای خود کمی پایین بیایید. ستون فقرات خود را طوری بکشید که زانو، باسن و شانه شما در یک راستا باشند.
  2. پای چپ خود را جلو بیاورید. زانوی خود را طوری قرار دهید که پاشنه پای شما زیر زانو باشد به طوریکه در این شرایط ران چپ شما موازی سطح زمین خواهد بود.
  3. پای راست خود را عقب برده و به طور کامل زیر باسن خود قرار دهید. در این حالت کشکک زانو نزدیک به سطح زمین قرار می‌گیرد و پاشنه پای شما نباید روی زمین قرار گرفته باشد (یعنی پنجه را روی زمین قرار دهید). از اینکه هر دو پای شما حدود ۹۰ درجه خم شده است اطمینان حاصل پیدا کنید.
  4. قفسه سینه خود را مستقیم و بالا نگه دارید به طوری که دقیقا در بالای باسن شما قرار گرفته باشد (نه جلوتر نه عقب‌تر). سرتان را نیز بالا نگه داید.
  5. اگر تعادل ندارید، مطمئن شوید پاهای خود را از عرض به اندازه‌ی عرض شانه‌ها باز کرده باشید. اگر این فاصله رعایت شود تعادل بهتری خواهید داشت.
  6. در این حالت پاشنه‌ی پای جلوی خود را محکم بروی زمین قرار دهید تا در موقعیت صحیح قرار گیرید. پای عقبی را نیز بروی پنجه منعطف کنید تا ران پای عقبتان نیز در وضعیت صحیح قرار بگیرد.

5. پل زدن تک‌پا

  • برای انجام پل باسن تک پا کافی است روی زمین دراز بکشید؛
  • دقیقاً مشابه حرکت پل زانوهایتان را خم کنید؛
  • تنها تفاوت، اینجاست که برای بالا آوردنِ باسن یکی از پاهایتان را صاف کرده و سپس حرکت پل انجام می‌دهید.

6. خم کردن زانو در حالت ایستاده

  • ابتدا صاف بایستیدو پاها را به اندازه‌ی پهنای باسن باز کنید.
  • اکنون پای راست خود را بلند کرده و زانوی آن را خم کنید. پاشنه‌ی پای راست را به بالا حرکت دهید و به باسن نزدیک کنید. تا جای ممکن پاشنه را بالا ببرید ولی دقت داشته باشید که تعادل خود را حفظ کنید و بالاتنه را ثابت و بدون حرکت نگه دارید.می‌توانید جلوی یک دیوار یا صندلی بایستید تا از آن‌ها برای حفظ تعادل خود کمک بگیرید.
  • این وضعیت را برای ۵ تا ۱۰ ثانیه حفظ کنید و سپس پا را به‌آرامی پایین بیاورید. این چرخه را ۱۰ بار تکرار کنید. اکنون به سراغ پای چپ بروید و ۱۰ تکرار دیگر انجام دهید.

7.خم کردن زانو در حالت خوابیده

  • روی شکم خود دراز بکشید، پاها را صاف نگه دارید و انگشتان پا را روی زمین قرار دهید.
  • با دراز کردن دست‌ها رو به جلو می‌توانید استواری بیشتری داشته باشید.
  • اکنون به‌آرامی پای راست را خم کنید و آن را بالا بیاورید تا زانو زاویه‌ی ۹۰ درجه را شکل دهد. کمی مکث کنید و بعد پای خود را به حالت آغازین برگردانید. این چرخه را ۱۰ بار تکرار کنید، سپس پای چپ را بلند کنید و ۱۰ تکرار هم برای این پا انجام دهید.

فواید استفاده از جلیقه وزنه دار:

1.افزایش مزایای قلبی عروقی

2.افزایش قدرت عضلانی و استخوانی

3.افزایش چربی سوزی

4.تقویت عضلات مرکزی

معرفی چند مدل وزنه شنی:

جلیقه وزنه متغیر لیوپرو مدل LP8195

جلیقه وزنه متغیر لیوپرو مدل LP8195 وزن 20 کیلوگرم

کاربرد این وزنه های متصل شونده برای افزایش قدرت عضلات بدن در ورزش می باشد. شما می توانید با وزنه های متصل شونده و حمل آن به راحتی و بدون دردسر عضلات پای خود ، دیگر عضلات بدن را تقویت کنید. اگر هنگام راه رفتن یا دویدن ،جلیقه وزنه را تن کنید ، سبب می شود که پاهایتان بسیار زودتر از قلب و ریه شما خسته شوند و با این روش ، قدرت عضلات پا را افزایش می دهید. جلیقه وزنه موجب تقویت دیگر عضلات بدن نیز می شوند ، به عنوان مثال اگر شما قبل از تمرین با میله بارفیکس ، جلیقه وزنه را به تن داشته باشید ، با هر بار بالا کشیدن خود ، بازوها و عضلات بالای بدنتان را نیز تقویت خواهید کرد. این وزنه ها برای سوزاندن کالری و کربوهیدرات هم مناسب هستند ، از آنجا که جلیقه وزنه مانند پیراهن به تن می شود ، هر زمانی که شما دراز و شست انجام دهید ، نیروی زیادی در عضلات شکم اعمال می شود . به این طریق افرادی که دارای عضلات شکم ضعیفی هستند ، با کمک جلیقه وزنه در ورزش های سخت ، قدرت عضلات بیشتری خواهند داشت .

وزنه مچ دست و پا Pro Sports اصلی مدل 3 کیلوگرمی

وزنه‌های مچ پا حاوی مواد سنگین مانند شن، ماسه یا میله‌های فلزی هستند. این وزنه‌ها در اطراف مچ پا بسته می‌ند و برای تقویت عضلات پا در حین ورزش کردن مفیدند.

فواید وزنه‌های مچ پا

1- افزایش قدرت عضلات پا: این وزنه‌ها باعث افزایش قدرت عضلات در ورزش می‌شوند. شما می توانید با وزنه‌های متصل به مچ پا و بالا و پایین بردن پای خود، عضلات پا را تقویت کنید.اگر هنگامی که راه می روید و یا می دوید، این وزنه‌ها را به پای خود وصل کنید، سبب می‌شود که پاهایتان بسیار زودتر از قلب و ریه شما خسته شوند و با این روش، قدرت پا را زیاد می‌کنید، اما برای قدرت قلب و ریه مفید نمی‌باشد.

2- تقویت سایر عضلات: این وزنه‌ها باعث تقویت دیگر عضلات بدن نیز می‌شوند. برای مثال اگر شما قبل از ورزش با میله بارفیکس، این وزنه‌ها را بر روی مچ پایتان وصل کنید، در هر بار بالا کشیدن خود، بازوها و عضلات بالای بدن قوی خواهند شد.

3- کاهش وزن: این وزنه‌ها به سوزاندن کالری و کربوهیدرات کمک می‌کنند، اما سوخت و ساز چربی‌های ذخیره صورت نمی گیرد.

4- قدرت مچ پا: از آنجا که این وزنه‌ها در مچ پا قرار می‌گیرند، هر زمانی که پا را دراز کنید، نیروی زیادی را در پا اعمال می‌کنند. به این صورت افرادی که دارای مچ پای ضعیفی هستند، با کمک این وزنه‌ها در ورزش‌های سخت، قدرت بیشتری خواهند داشت.

5- تنوع ورزش : این وزنه‌ها را در ورزش‌های مختلف می توان به کار برد؛ برای مثال هنگامی که مچ خود را بالا و پایین می‌آورید.

معایب وزنه‌های مچ پا

- این وزنه‌ها تاثیر زیادی بر روی مفاصل دارند و می توانند آسیب دیدگی مفاصل را زیاد کنند.

- وزنه مچ پا برای دویدن و یا راه رفتن مناسب نمی‌باشد.

- استفاده طولانی مدت از این وزنه‌ها باعث کشش زیاد در مفاصل می‌شود.

- در افرادی که به طور مکرر از این وزنه‌ها استفاده می‌کنند، پیچ خوردگی عضلات همسترینگ و چهار سر ران مشاهده شده است.

- برای افراد دارای اضافه وزن و یا کمبود وزن، این وزنه‌ها می تواند باعث وارد آمدن فشار و یا آسیب به مفاصل ران شود.

وزنه مچ دست و پا Pro Sports اصلی مدل 3 کیلوگرمی
وزنه مچ دست و پا براي انجام ورزش‌هاي قدرتي بسيار مناسب خواهد بود. هنگام فعاليت ورزشي روزمره نيز با حمل اين وزنه كمك زيادي به عضلات خود مي‌كنيد. شما با بستن آن به مچ پا يا دست مي‌توانيد براي انجام تمرينات استفاده كرده و بعد از مدتي باعث تقويت عضلات ساق پا و دست خواهيد شد. اين وزنه بسيار نرم و شن مانند است و براي راحتي بيشتر شما همچنين جلوگيري از آسيب‌ديگي در قسمت مچ يا پا مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
ابعاد و وزن آن مي‌تواند گزينه مناسبي براي حمل در هر شرايطي باشد تا به راحتي به تمرينات خود بپردازيد. وزنه مچ دست و پا داراي يك بند چسبي براي راحتي بيشتر شما در هنگام بستن است. وزنه مچ دست و پا انتخاب مناسبي براي فعاليت ورزشي روزمره است و به شما در تقويت عضلات دست، ساق پا و مچ دست و پا كمك زيادي خواهد كرد. به‌علاوه در هر شرايطي حتي مسافرت نيز مي‌توانيد آن را به همراه خود داشته باشيد.
ویژگی های تخصصی:
محصول اصلی و باکیفیت بالا
فری سایز
ارایه شده به صورت جفت
ساختار نرم و شن مانند برای راحتی بیشتر
مناسب برای استفاده در هر شرایطی
مناسب برای تقویت عضلات دست و پا
دارای یک بند چسبی
تنوع ورزش

نکاتی که قبل از خرید وزنه شنی باید بدانیم

وزن مناسب

اولین نکته‌ای که باید هنگام خرید وزنه دست و پا به آن توجه داشت، انتخاب وزنی مناسب و ایده آل با توجه به قدرت عضلات درگیر شونده شما با استفاده از این وزنه‌ها می‌باشد. چنانچه تازه کار با وزنه را شروع کرده اید، بهتر است با وزنه‌های سبک تمرین خود را آغاز کنید تا دچار گرفتگی و دردهای عضلانی نشوید.

پوشش مقاوم

با توجه به اینکه این نوع از وزنه‌های ورزشی به مچ دست و پا متصل می‌شوند، بهتر است پوشش خارجی آن‌ها دارای مقاومت بالایی باشند، برای این منظور اغلب شرکتهای تولید کننده از پوشش‌های مقاوم با قابلیت ضد آب استفاده می‌نمایند.

نوار ایمنی

نکته بسیار مهم دیگری که بهتر است حتما به هنگام خرید وزنه دست و پا به آن توجه داشته باشید، وجود نوار ایمنی یا همان بند چسبی برای محکم بسته شدن وزنه‌ها به دور مچ دست‌ها و پاها می‌باشد تا از لغزش و افتادن آن‌ها در حین انجام حرکت‌های شدید جسمانی جلوگیری بعمل آید.

شکل و رنگ ظاهری

توجه داشته باشید که هرچیزی که مربوط به ورزش می‌شود باید شوق و اشتیاق درونی را در فرد ایجاد کند. به همین علت پیشنهاد می‌کنیم حتما به فکر خرید وزنه دست و پایی باشید که از طراحی و رنگی طبق با سلیقه و نظرتان برخوردار باشد و همیشه میل استفاده از آن را در شما ایجاد کند.

قیمت وزنه شنی

قیمت وزنه شنی با توجه به فاکتورهای مختلفی همچون وزن کلی وزنه، شکل و ظاهر وسیله، نوع بسته شدن، برخورداری از پوشش جانبی مقاوم و غیره مشخص می‌گردد که شما باید در این بین به فکر خرید وزنه‌هایی باشید که قیمت آن‌ها با بودجه مورد نظرتان سازگاری داشته باشد.

کلام آخر

در کنار تنوع و کیفیت بالای اجناس، امکانات خرید و ارسال سریع و رایگان، شیوه‌های پرداخت حضوری و غیرحضوری از مزایای همراهی شما با فروشگاه اینترنتی اسپرت مایکت هست.

در این فروشگاه اینترنتی می‌توان هرگونه تجهیزات ورزشی و لوازم جانبی را که در رشته‌های مختلف و تخصصی پس از مشاهده در سایت و کسب اطلاعات کامل مربوط به کالا از این مجموعه خریداری نمود.

برای مشاهده و خرید انواع وزنه، دمبل و...    اینجا   کلیک کنید.

فرم نظرات کاربران
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)

(دیگران را با نوشتن نظرات خود, برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید)

(نظرات شما در ساعات معین بصورت یکجا منتشر میشود)

  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لازم است محتوای ارسالی منطبق برعرف و شئونات جامعه و با بیانی رسمی و عاری از لحن تند، تمسخرو توهین باشد.
  • - از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید کارشناسان مربوطه منتشر خواهد شد.